Super Smash Bros. Brawl

Super Smash Bros. Brawl

Super Smash Bros. Brawl – preview

  • 2
Třetí bojovka ze série Super Smash Bros. se blíží. Začněte zahřívat Wii, opět změří síly nejznámější herní postavičky od Nitenda. Tak kdo z koho?

Super Smash Bros. BrawlOblíbená série bojovek Super Smash Bros. se chystá získat si i vlastníky konzole Wii a to ve velkém stylu. Super Smash Bros. Brawl se zatím zdá být titulem, který bude lámat rekordy v prodejnosti (minimálně v Asii, kde za takové hry trhají prodavačům ruce). Ale i na ostatních kontinentech by měli hráči zbystřit, protože Super Smash Bros. Brawl pravděpodobně bude hodně zajímavou mlátičkou.

Hlavně tedy pro milovníky her od Nitenda, protože právě nejznáměnší (i některé méně známé) postavy pocházejí z oblíbených titulů této společnosti a současně i arény budou odkazovat na původní hry, ze kterých byli vybráni jednotliví bojovníci. Ostatně, podobně tomu bylo i v předchozích dílech, tedy v Super Smash Bros. (Nitendo 64) a Super Smash Bros. Melee (GameCube).

No řekněte, v které hře se proti sobě postaví Solid Snake a Mario?

Super Smash Bros. BrawlNa rozdíl od většiny ostatních mlátiček řada Super Smash Bros. nepouští do arény jen dva válečníky, ale rovnou čtyři. Logicky se tak v jednu chvíli mohou hraní účastnit až čtyři živí protivníci (ale není to samozřejmě nutné, stačí jeden a o ostatní postavičky se postará umělá inteligence) a to hraní dodává na dynamičnosti a akčnosti. Dalším odklonem od tradičního bojového systému je to, že postavy nemají standardní ukazatel životní energie, ale u každé se objevují procenta. Překvapivě se nezačíná na sto procentech a po každém zásahu číslo klesá, ale naopak startuje se na nule a číslo stoupá. Procenta mohou vystoupat téměř k číslu tisíc. Vaším hlavním úkolem totiž není dostat zdraví nepřátel na nulu, ale nějakým způsobem je dostat mimo obrazovku. A čím více procent má nějaká postava na kontě, tím dále odletí po zásahu. Je tak větší pravděpodobnost, že se dostane mimo bojovou arénu.

Super Smash Bros. BrawlOvládání je řešeno tak, aby sedlo každému nebo alespoň většině hráčů. Můžete si tedy zvolit, zda chcete v rukou třímat wiimote, kombinaci wiimote plus nunchuk, klasický ovladač nebo dokonce ovladač pro GameCube. To, jaký úder se pod jednotlivými tlačítky bude skrývat, si pak můžete nastavit individuálně pro jakýkoliv typ ovladače.

Hrdinové budou k mlácení ostatních postav po hlavě používat standardní údery pěstí a kopy, ale také mocnější „smash attacks“, které nadělají větší paseku. Každá postava bude mít k dispozici čtyři speciální údery, které nabídnou mnohem více devastující účinek a zamávají s procenty zasaženéhopodstatně více nežli údery klasické. Zajímavě vypadají i údery nazvané Final Smash. Čas od času se v aréně objeví předmět Smash Ball a pokud se vám ho podaří sebrat, můžete provést Final Smash. Nejde o úder, který musí zákonitě odstranit některého z protihráčů z arény, ale jde o Super Smash Bros. Brawlvelmi silný útok, který se soupeřem pěkně otřese nebo ho například na nějakou chvíli transformuje v někoho jiného. Na to, abyste provedli Final Smash, ale máte jen určitou dobu, pokud to nestihnete, Smash Ball je vám odebrán a znovu se objeví na bojišti.

V aréně budou také dostupné různé zbraně, které budete moci sebrat a použít. Půjde o všemožný arzenál od střelných zbraní až po ty pro boj zblízka. A najdete i předměty, které vám dovolí vyvolat třeba některé z potvor ze světa Pokémon, které vám zde budou asistovat. Sice je nebude ovládat vy osobně, ale to neznamená, že vám nebudou prospěšné. Budou vám pomáhat v boji a navíc budou nezranitelné. Seznam asistujících postav se ale zdaleka neomezuje pouze na pár Pokémonů, a tak se zde objeví i celá řada v některých případech již i téměř zapomenutých postav z neméně zapomenutých her, které se kdysi objevily třeba na SNESu.

Zajímavě nepochybně zní i informace, že na hudbě se podílelo 37 skladatelů.

Super Smash Bros. BrawlArén, ve kterých změříte síly bude poměrně velké množství a jejich počet by měl být někde kolem dvacítky, možná více. Měla by se objevit místa jako Delfino Plaza, Yoshi´s Island, Lylat Cruise, Bridge of Eldin, Ruble Falls, Pokémon Stadium 2 a další. Bojiště budou ve 3D, ale pohybovat se budeme moci jen zleva doprava a naopak, případně tedy pochopitelně i nahoru a dolů. Arény budou interaktivní, budou se hýbat, otřásat, rozpadat, tak aby bylo hraní co nejpestřejší, přičemž i v tomto kontextu působí skoro až avantgardně level inspirovaný chatovací utilitkou PictoChat z nintenda DS.

Hra nabídne několik módů pro jednoho či více hráčů, které budou mít různé cíle nebo podmínky boje (rozdělení do týmů, omezení časem atd.). Novinkou je adventurní mód nazvaný The Subspace Emissary. Půjde o klasickou beat´um up mlátičku s vlastním příběhem, nepřáteli a dokonce i animacemi. Navíc se vaše postava bude moci vyvíjet, Super Smash Bros. Brawlbudete moci hrát ve dvou a volit si z pěti stupňů obtížnosti. Zatím to vypadá, že půjde takřka o plnohodnotnou hru ve hře a ne jen narychlo splácaný přídavek.

Hra více hráčů je možná jak u jedné konzole, tak prostřednictvím Nitendo Wi-Fi Connection. Pro multiplayer je rovněž připraveno velké množství módů, které by vás měly zabavit na další hodiny. Vizuálně vypadá hra poměrně lákavě. Postavičky jsou propracované, ale současně si zachovávají svůj osobitý ráz, stejně jako v originálních hrách, ze kterých pocházejí. Zajímavě nepochybně zní i informace, že na hudbě se podílelo 37 skladatelů. Některé písně jsou originálně vytvořeny pro Super Smash Bros. Brawl, jiné pocházejí z jiných her a jsou ponechány beze změn.

Jistě vás zajímá, které postavičky se zúčastní hromadných rvaček, a protože jsme Super Smash Bros. Brawlhodní, tak vám to prozradíme. Dosud tedy byli potvrzeni tito bijci: Diddy Kong (Donkey Kong Country), Ike (Fire Emblem), King Dedede (Kirby), Lucas (Mother 3, EarthBound 2), Meta Knight (Kirby), Pit (Kid Icarus), Pokémon Trainer – s ním budete ovládat jednoho ze tří pokémonů, Solid Snake (Metal Gear Solid), Wario, Sonic the Hedgehog, Bowser (Mario), Donkey Kong, Fox McCloud (Star Fox), Ice Climbers, Kirby, Link (The Legend of Zelda), Mario, Pikachu (Pokémon), Princess Peach (Mario), Princess Zelda, Samus Aran (Metroid), Yoshi (Mario). No řekněte, v které hře se proti sobě postaví Solid Snake a Mario?

Jasně že hru nemůžete brát až tak vážně, ale na druhou stranu, to neznamená, že by nemělo jít o plnohodnotnou bojovku. Nabídne jak množství legendárních postaviček, tak kvalitní technické zpracování. Lákavým bonusem bude adventurní mód, ale také spousta módů pro jednoho či více hráčů. Oproti jiným mlátičkám se Super Smash Bros. Brawlbojů bude účastnit trošku více hráčů a navíc tu nepůjde o to, abyste protivníky zmlátili do němoty, stačí, když je elegantně vyšoupnete mimo obrazovku. Jestli toužíte po krvavých jatkách, tak zkuste raději Mortal Kombat, ale jestli si chcete zahrát i se svým malým synovcem, aniž by jeho mamča lamentovala nad tím, co za brutalitu jste to pustili, zkuste Super Smash Bros. Brawl. Hra by v EU měla vyjít v průběhu roku 2008, v Japonsku už v lednu.

Index očekávání: 90%


Témata: Interaktivní, Zelda