Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Supreme Commander 2: masivní strategie pro všechny

  0:02aktualizováno  0:02
První díl byl pro hardcore hráče, dvojka má uspokojit masy. Neztratí ale své věrné?

Supreme Commander 2

Tři roky uplynuly od vydání strategie Supreme Commander. V žánru se jí podařilo nově definovat měřítko opulentnosti. Obří množství jednotek, armád a vůbec celý herní rozsah přitom nebylo jen marketingovou hříčkou, ale otevíralo hráčům nové taktické možnosti. Strategie odehrávající se v reálném čase tak získala komplexnost bezmála tahové strategie.

Jenže rozsáhlost měla také své stinné stránky. Méně zkušení hráči měli problém se srovnat s množstvím druhů jednotek a neustálé precizní přepočítávání si žádalo nebývale výkonné počítače.

Ve druhém díle na tuto kritiku šéf vývojářů Chris Taylor reaguje větším zpřístupněním hry pro všechny. Konflikt mezi trojicí frakcí, tedy pozemskou federací, ilumináty a cybrany, by se měl stát typickým pultovým zbožím, nikoliv hardcore zážitkem.

Supreme Commander 2 Jistou zárukou, že se tak stane, je paralelní vývoj Supreme Commander 2 na PC a konzoli Xbox 360.

To však neznamená, že by Supreme Commander 2 ztratil své gigantické měřítko. Stále se můžete těšit na spousty zajímavých jednotek. Patří sem zejména pětadvacet exemplárních kusů, které jsou podle velikosti rozděleny do dvou tříd.

Novinkou je kanónová loď AC 1000 která, zatímco střílí ze všech zbraní na palubě, krouží ještě kolem své oběti. Pak je tu Universal Colossus, tedy nástupce Galactic Colossus, který je obřím robotem se silným laserovým paprskem, jenž nasaje nepřátelské jednotky a použije je coby projektily.

Supreme Commander 2 Kromě těchto jednotek, které obvykle plní rozbíjecí funkci, jsou tu i takticky zajímavější kousky. Například kanon jménem Nova. Dokáže v přidružené továrně produkovat jednotky a následně je vystřelovat na různá místa na bojišti. To umožňuje překvapivé útoky z vlastní bezpečné základny. Vystřelené kapsle jsou ve vzduchu viditelné, takže nepřítel má určitou šanci zareagovat.

Pakliže se v bitvě dostanete pod nepříjemný tlak, možná vám nezbude nic jiného, než využít možnosti poslat do boje ještě nehotové experimentální jednotky. Stačí přitom, aby byly zkonstruovány přinejmenším z padesáti procent. Tato strategie však obsahuje riziko, že o své drahé kolosy celkem rychle přijdete.

Při tom všem zbrojení samozřejmě nesmí přijít zkrátka ani nejdůležitější jednotka, takzvané ACU,Supreme Commander 2 tedy komandér. Ta může být dozbrojena vrhačem torpéd, artilerií či tryskami, které ji umožní poletovat. Plně vyzbrojená dává vzpomenout na mocné BattleMechy.

Dokonce i tehdy, když sílu ACU přeceníte a pošlete ho do příliš ožehavé situace, nemusí být ještě ztracena. Tedy za předpokladu, že jste mu předtím pořídili upgrade v podobě záchranné kapsle. Pak stačí stisknout jen tlačítko a ACU se z bitevní vřavy přenese zpět na základnu. Tam ji lze propůjčit nové tělo a tím jí opravíte.

V prvním Supreme Commander ztrácely některé jednotky postupně na účinnosti, tudíž i na využitelnosti. Hráči pak používali jen ty nejsilnější. Vývoj je v Supreme Commander 2 v tomto směru vylepšen.

Jednotky bude nově možné vylepšovat a tím je přizpůsobovat zvyšující se obtížnosti Supreme Commander 2 úkolů. Z prostého tanku se s trochou snahy dá vytvořit těžce obrněné a vyzbrojené monstrum, které poslouží ještě coby protiletecká obrana.

Vylepšování kupujete za výzkumné bodíky. Ty získáte jak ze surovin (masy a energie), tak i škodami, které způsobíte nepříteli. Celý tento systém by měl být jaksi ekologičtější i ekonomičtější a v neposlední řadě má zvýšit herní tempo.

Abyste si při všem tom bojovém a konstrukčním nadšení udrželi přehled nad financemi, byl změněn také systém financování konstrukce. Při započetí výstavby se z konta odpočte hned celá částka, zatímco minule byly zdroje odebírány postupně s tím, jak konstrukce pokračovala.

Autoři si zakládají na tom, že tvoří strategii, která probíhá v reálném čase a navíc disponuje přesvědčivou fyzikou. To se projevuje například v tom, že na bojišti bude za úspěšný Supreme Commander 2 počítán jen ten projektil, který skutečně trefí svůj cíl. A to by mělo zajistit ještě zajímavější dynamiku bitev.

Přestože bude samotný průběh bojů velmi odlišný od poslední strategie od Gas Powered Games, kterou byl Demigod, jenž byl založen na bitkách hrdinů, něco společného oba tituly mají. A sice bojiště. Také v Supreme Commander 2 totiž budou umístěna na mohutné levitující desky v nebi. To se však podepíše spíše na grafice než samotné hře.

Na bojištích budete muset pracovat s obřím množstvím jednotek, a tak budete vděční za zbrusu novou technologii formací "Flowfield", kterou vyvinula Washingtonská univerzita. V herní aplikaci má být nebývale intuitivní a přehlednost zajišťující.

Supreme Commander 2 Autoři se soustředí rovněž na citelné vylepšení příběhu, který by měl být orámován dramatickými událostmi a charakterními postavami. Chris Taylor a spol. se prý v této oblasti inspirují od mistrů z Blizzardu, kteří několikrát dokázali, že příběh ve strategiích vyprávět umí.

Zatímco první díl Supreme Commander byl hlavně pro hardcore publikum, dvojka by z něj měla udělat zábavu pro všechny, jimž strategie nejsou cizí. Tvůrci sice tvrdí, že nechtějí ztratit veterány, někde se však přeci jen omezovat muselo. Snad to dopadne tím nejlepším možným kompromisem.

Autor:


Témata: bitka, Robot, Xbox


Nejčtenější

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

BENTER Invest s.r.o.
Sales account manager - HPP

BENTER Invest s.r.o.
Praha
nabízený plat: 15 000 - 80 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.