Supreme Snowboarding: adrenalin v teple

""Kdo nestál na snowboardu, jakoby nikdy nežil,"" ušklíbají se provokující chlapíci a holky, rozevlátě křižující sjezdovky na širokém prkně. Chudáci pařani, dlící po celý rok v temných doupatech osvícených jen blikotavou září monitorů a kontrolkou chrochtajícího harddisku, se ale nemusejí cítit ochuzeni.
Supreme Snowboard

"Kdo nestál na snowboardu, jakoby nikdy nežil," ušklíbají se provokující chlapíci a holky, rozevlátě křižující sjezdovky na širokém prkně. Chudáci pařani, dlící po celý rok v temných doupatech osvícených jen blikotavou září monitorů a kontrolkou chrochtajícího harddisku, se ale nemusejí cítit ochuzeni. Finská firma Housemarque totiž pochopila, že žít se zkrátka musí (alespoň virtuálně), a rozhodla se snowboarding přenést až do pařanských jeskyní, vyhřátých přetaktovanými procesory. Tak vznikla placka nazvaná Supreme Snowboarding, jejíž uvedení na český trh momentálně připravují On Time Solutions.

Titul, vyvinutý pod distributorskými křídly Infogrames, předchází poměrně dobrá pověst. Jak se finští autoři neopomenou pochlubit na svých internetových stránkách, na loňské E3 získal jejich kousek dokonce jedno z udělovaných ocenění a byl vyhlášen nejlepší sportovní hrou.

Supreme Snowboard

Oč vlastně běží a nač se mohou příznivci počítačových sportů těšit? Housemarque samozřejmě tvrdí, že jde o první naprosto dokonalou a jedinečnou simulaci snowboardingu. Z dostupných materiálů je však naprosto jisté, že poněkud přehánějí. Hra má svým charakterem velmi blízko k nenáročným sportovním arkádám pro konzole. A jak by také ne, když byla vyvíjena zároveň pro PC i pro Dreamcast. Odpovídá tomu i jednoduché ovládání: čtyři klávesy ovládají pohyb snowboardisty na sněhu, pomocí dalších tří lze vyvádět ve vzduchu přemety, salta a podobné šílené kousky.

Demoverze, kterou nám poskytl český distributor, nicméně naznačuje, že v některých směrech bude Supreme Snowboarding opravdu velmi realistický. Jedná se především o osvětlení scény, šustivý zvuk snowboardu klouzajícího po sněhu, padající vločky a nejrůznější vizuální efekty. Také pohyby závodníků se vcelku blíží těm skutečným - ale pouze do okamžiku, než jezdec někam narazí nebo dopadne na zem. Supreme Snowboard V tom momentě jde veškerý realismus naštěstí stranou. Vcelku často se totiž stává, že v devadesátikilometrové rychlosti vrazíte do skály nebo při nepovedeném saltu spadnete na záda z několikametrové výšky. Pokud by šlo o simulaci, musela by přijet stylově černá rolba a odrolovat dotyčného na patologii. Jinými slovy, Supreme Snowboarding bude sportovní simulací asi stejně, jako NFS III automobilovým simulátorem.

Nádherné grafické efekty si samozřejmě vyžádají daň ze strany hardwaru. Minimem má být sice P 233, ale s dnes už nutnými 64 MB RAM a dobrým grafickým akcelerátorem. Doporučená konfigurace se bude pohybovat samozřejmě podstatně výše. Kde? Stačí připomenout zprávy, že hru využil Intel při jedné z prezentací svých nejnovějších P III.

Supreme Snowboard

Pěkná grafika je jedna věc, hratelnost druhá. V případě Supreme Snowboardingu autoři nabídnou možnost zatrénovat si, zkusit jednotlivý závod, arkádu, nebo se pustit do šampionátu. Demo naznačuje možnost volby různých typů závodů: konkrétně jde o sjezd a akrobatické skoky. Plná verze by měla potěšit navíc i možností provádět pekelné kousky ve sněhovém korytě. Velmi silnou devizou má být také možnost síťové hry až pro osm účastníků.

Kladem Supreme Snowboardingu bude s největší pravděpodobností i to, že se se svou postavou budete moci prohánět i kdekoli mimo tratě. Jediným limitujícím faktorem by měla být gravitace. Do kopce to tedy věru nepůjde. Pokud běží o výběr toho správného snowboarďáckého týpka, se kterým se pustíte do boje, budou samozřejmě dostupné mužské i ženské postavy.

Supreme Snowboard

Hra by měla skýtat poměrně široké možností nastavení parametrů, aby ji bylo možnost přizpůsobit silnějšímu i slabšímu hardwaru. Rozlišení má dosahovat až 1024x768, podporovány budou karty využívající DirectX i Glide.

Ze všech dosavadních náznaků se zdá, že Supreme Snowboarding by mohl být poměrně zábavnou a graficky dobře vypadající závodní hrou, která dokáže pobavit i někoho jiného než zažrané snowboardisty či specialisty na sportovní simulace. Na druhé straně se však zvláště nad demoverzí vynořuje otázka, zda té jednoduchosti nebude až příliš, a jestli hra nabídne dostatek tratí a disciplín, aby byla zábavná déle než několik dní. Odpověď na otázku, zda si skutečně budeme moci vychutnat adrenalinové opojení z mrazivých svahů i s teplými papučemi na nohou a cédéčkem v mechanice, však může přinést jen plná verze.