Země se mstí za bezohlednost, popisují vývojáři příběh zelené katastrofy

Ukrajinské studio Vostok Games si libuje v postapokalyptických scénářích. Tvoří ho řada veteránů z vývoje série S.T.A.L.K.E.R, který však u druhého dílu museli předčasně ukončit. Investor se nedohodl s majitelem práv, a vývojářům tak nezbylo než vytvořit nové studio a vymyslet nový projekt.
Survarium

Survarium

Hra se jmenuje Survarium a svět v ní sužuje nezastavitelné bujení flóry. To se lidstvo pokusilo vyřešit prostřednictvím herbicidu, který však společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti. O projektu jsme si povídali s Olegem Yavorskym, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Mohl byste přiblížit příběh Survaria? Zdá se, že vás baví pracovat se scénáři "co kdyby se něco pokazilo".
Hehe, to je pravda. Jsme fanoušky postapokalyptických světů a děsivých scénářů "co kdyby". Události Survarium se odehrávají v blízké budoucnosti, po globální a ekologické katastrofě, kvůli které většina lidstva zahyne. Ústředním konfliktem hry je souboj lidí s agresivní zmutovanou přírodou.

Proslulá teorie Gaia zemi vnímá jako samoregulační superorganismus, který se rozhodne smést lidstvo z povrchu zemského. A to za bezohledné nadužívání zdrojů, znečišťování planety a celkově lhostejný postoj k přírodě.

Hráč se tak v titulu stává jedním z přeživších a o svůj život musí bojovat. Spolupracovat bude s rozličnými frakcemi, vyhledávat vzácné artefakty a prozkoumávat nový svět. Aby odhalil tajemství globální katastrofy na Zemi a příčiny stávajícího chaosu.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Využíváte pro tvorbu hry vědecké informace, provádíte vlastní rešerše či konzultujete otázky s odborníky? Vývojáři Wastelandu 2 například najali skupinu vědců, která jim pomáhá stvořit realističtější postapokalyptický svět.
Titul vytváříme s ohledem na místa ze skutečného světa a dohledáváme historii rozličných měst, míst, nehod a tak podobně. Například Černobylu, Tarkanovského pevnosti, mohyly Mamayev a dalších. Internet i encyklopedie hodně pomáhají naší rešerši.

Řadu z těch míst také navštěvujeme, fotografujeme a hovoříme o jejich historii s místním obyvatelstvem. S průzkumem nám také pomáhá herní komunita. Lidé s námi rádi sdílejí názory a fotografie určitých míst, které pro hru mohou být zajímavé.

Jak veliká část prostředí vychází ze skutečného světa a nakolik je zcela smyšlené? Snažíte se navíc, aby herní svět odrážel skutečnost, či je důležitější zábavnost úrovní?
Většina map vzniká na základě skutečných míst. Momentálně jsou to ukrajinská a ruská, ale v budoucnu plánujeme i vzdálenější oblasti. A některé části hry jsou směsí skutečných oblastí, které herní návrháři spojili. Například Rudnya, Chemical Plant a další.

Hodně pozornosti věnujeme drobným detailům, o kterých věříme, že jsou pro herní atmosféru velmi důležité. Při hraní Survaria si všimnete, že jsou herní úrovně velmi propracované a zahrnují komplexní geometrii.

Survarium

Pro Survarium jste oznámili tři herní módy, nakolik jsou propojené? Pokud chci titulem postupovat, musím hrát všechny, nebo si lze vybrat jen jeden?
Hráč si může zvolit, s kterým herním módem trávit čas. Nic nevynucujeme. To také znamená, že zkušenosti můžete získávat v libovolném z nich a kdykoliv mezi nimi přepínat. Musím však zmínit, že v betaverzi je zatím jen jeden. Tím je PVP, tedy souboj hráčů s hráči. Příštím bude volná hra. Podívejte se na náš detailní vývojářský plán pro rok 2014.

Získávání úrovní a vybavování postav pravděpodobně rozdělí hráčskou základnu. Jak chcete zajistit, že soupeření bude vyrovnané a zároveň v každé kategorii objevíte dostatek hráčů?
Navrhujeme důmyslný systém pro vyhledávání zápasů. Ten zajistí, že se hráč zabaví a jeho protivníci zároveň budou představovat dostatečnou výzvu. Do betaverze jsme zatím přijali omezený počet hráčů, nefunguje to tedy vždy tak jak by mělo. Ale do spuštění otevřeného betatestu plánujeme systém vyvážit.

Jak náročné ve hře bude přežití, a jak chcete penalizovat smrt? Potřeba jíst a pít či možnost zraňovat specifické části těla znějí jako drsný boj o přežití.
V PVP módu smrt není tak závažná. V úrovni se po nějakém čase objevíte znovu. V rámci jednoho zápasu tak můžete zemřít vícekrát. Nemusíte tu také řešit žízeň a hlad. Pro zranění jsme však vytvořili pokročilé mechanismy zranění jednotlivých částí těla. Hra vůbec nezobrazuje počet životů či jejich ukazatel.

Když dojde k zásahu vaší postavy, obrazovka zobrazí siluetu se zvýrazněnými místy zranění. V závislosti na jeho vážnosti se může zabarvovat do žluta či červena. Zranění pak lze léčit prostřednictvím obvazů a lékárniček.

Mimo to nabízíme protilátky a léky, které vaši postavu chrání před jedy a herními anomáliemi. Ve hře je navíc pokročilý systém zbraní. Odlišné typy munice nabízejí jinou průstřelnost materiálů a jinou míru poškození. A zbraně mohou být vylepšovány a přizpůsobovány.

Pojetí volné hry však bude poměrně odlišné. Nabídne prozkoumávání velké mapy, pouze jeden život a celkově ryzí boj o přežití. Chceme zajistit, že je Survarium lehké začít hrát, ale nabízí komplexní principy i detailnost.

Survarium

Co hráče motivuje ke spolupráci mimo kooperativní mód? Ve hrách typu DayZ existuje velmi málo důvodů, proč někoho okamžitě nezastřelit.
V PVP módu se hráči rozdělí do dvou týmů, ve kterých musí spolupracovat, hrát takticky a tak podobně. Ve volné hře chceme hráčům nabídnout svobodnou volbu. Je na nich, jestli chtějí hrát jako vlk samotář, či vyhledat spojence, kteří jim pomohou přežít. Pro některé činnosti ve volné hře od hráčů očekáváme spolupráci. Jinak by bylo velmi obtížné či dokonce nemožné misi splnit. Na detailech se však ještě pracuje, abychom o tom mohli později mluvit více.

Jak živá je testovací komunita, kolik lidí titul momentálně hraje?
Komunita je velmi živá a rozrůstá se. Vážně nemůžeme být spokojenější. Máme skalní fanoušky po celém světě včetně České republiky. Rád bych proto upozornil i na českou fandovskou stránku.

Hru testuje dobrý počet hráčů. Myslím si, že jich je momentálně okolo 25 tisíc a řada dalších čeká na přístup. A v naší komunitě vždy rádi vidíme nováčky. Neváhejte se proto připojit na oficiálním webu či sociálních sítích.

Můžete detailně popsat vaše pojetí obchodního modelu ke hraní zdarma?
Nejsme fanoušky principu pay to win (zaplať abys vyhrál, pozn. red.). Všechny placené služby proto cílí na zvyšování herního komfortu a zajištění výjimečného vzhledu. Platby nesmí ovlivňovat herní vyvážení, to je náš hlavní princip.

Příkladem placené služby může být prémiový účet, který umožňuje rychlejší získávání zkušeností a herní měny. Slouží tedy k časové úspoře při rozvoji postavy. Plánujeme také zpřístupnění některých prémiových předmětů. Ty však neovlivní vyvážení hry.

Survarium

Jak to vypadá s příjmy z titulu? Přináší zisk, či je zatím financován především z peněz investorů?
Hra je stále ve vývoji a placené služby zatím nejsou k dispozici. Plánujeme je zpřístupnit během otevřeného betatestu, či možná i trochu dříve, v závislosti na rychlosti našeho postupu. Momentálně máme k dispozici také zakladatelské balíky pro fanoušky, kteří chtějí projekt podpořit finančně a zvěčnit se jako podprovatelé vývoje.

Kdy tedy očekáváte, že se hra stane ziskovou, a kolik na to potřebujete hráčů?
V této chvíli je obtížné hovořit o takových věcech, jako je profitabilita. Pro nás je důležitější dobrý start hry a s potěšením mohu říci, že pro to máme dostatek hráčů.

A plánujete i podporu jiných platforem než PC?
Momentálně ne. Zkoumáme však konzole nové generace i Mac a Linux jako perspektivní možnosti pro expanzi hry.

Bonusweb během následujícího týdne vyhlásí soutěž o deset klíčů, které slouží jako přístup do uzavřené betaverze. Za jejich poskytnutí vývojářům z Vostok Games děkujeme.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...