Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Země se mstí za bezohlednost, popisují vývojáři příběh zelené katastrofy

aktualizováno 
Ukrajinské studio Vostok Games si libuje v postapokalyptických scénářích. Tvoří ho řada veteránů z vývoje série S.T.A.L.K.E.R, který však u druhého dílu museli předčasně ukončit. Investor se nedohodl s majitelem práv, a vývojářům tak nezbylo než vytvořit nové studio a vymyslet nový projekt.

Hra se jmenuje Survarium a svět v ní sužuje nezastavitelné bujení flóry. To se lidstvo pokusilo vyřešit prostřednictvím herbicidu, který však společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti. O projektu jsme si povídali s Olegem Yavorskym, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Mohl byste přiblížit příběh Survaria? Zdá se, že vás baví pracovat se scénáři "co kdyby se něco pokazilo".
Hehe, to je pravda. Jsme fanoušky postapokalyptických světů a děsivých scénářů "co kdyby". Události Survarium se odehrávají v blízké budoucnosti, po globální a ekologické katastrofě, kvůli které většina lidstva zahyne. Ústředním konfliktem hry je souboj lidí s agresivní zmutovanou přírodou.

Proslulá teorie Gaia zemi vnímá jako samoregulační superorganismus, který se rozhodne smést lidstvo z povrchu zemského. A to za bezohledné nadužívání zdrojů, znečišťování planety a celkově lhostejný postoj k přírodě.

Hráč se tak v titulu stává jedním z přeživších a o svůj život musí bojovat. Spolupracovat bude s rozličnými frakcemi, vyhledávat vzácné artefakty a prozkoumávat nový svět. Aby odhalil tajemství globální katastrofy na Zemi a příčiny stávajícího chaosu.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Oleg Yavorsky, který je PR a marketingovým ředitelem Vostok Games.

Využíváte pro tvorbu hry vědecké informace, provádíte vlastní rešerše či konzultujete otázky s odborníky? Vývojáři Wastelandu 2 například najali skupinu vědců, která jim pomáhá stvořit realističtější postapokalyptický svět.
Titul vytváříme s ohledem na místa ze skutečného světa a dohledáváme historii rozličných měst, míst, nehod a tak podobně. Například Černobylu, Tarkanovského pevnosti, mohyly Mamayev a dalších. Internet i encyklopedie hodně pomáhají naší rešerši.

Řadu z těch míst také navštěvujeme, fotografujeme a hovoříme o jejich historii s místním obyvatelstvem. S průzkumem nám také pomáhá herní komunita. Lidé s námi rádi sdílejí názory a fotografie určitých míst, které pro hru mohou být zajímavé.

Jak veliká část prostředí vychází ze skutečného světa a nakolik je zcela smyšlené? Snažíte se navíc, aby herní svět odrážel skutečnost, či je důležitější zábavnost úrovní?
Většina map vzniká na základě skutečných míst. Momentálně jsou to ukrajinská a ruská, ale v budoucnu plánujeme i vzdálenější oblasti. A některé části hry jsou směsí skutečných oblastí, které herní návrháři spojili. Například Rudnya, Chemical Plant a další.

Hodně pozornosti věnujeme drobným detailům, o kterých věříme, že jsou pro herní atmosféru velmi důležité. Při hraní Survaria si všimnete, že jsou herní úrovně velmi propracované a zahrnují komplexní geometrii.

Survarium

Pro Survarium jste oznámili tři herní módy, nakolik jsou propojené? Pokud chci titulem postupovat, musím hrát všechny, nebo si lze vybrat jen jeden?
Hráč si může zvolit, s kterým herním módem trávit čas. Nic nevynucujeme. To také znamená, že zkušenosti můžete získávat v libovolném z nich a kdykoliv mezi nimi přepínat. Musím však zmínit, že v betaverzi je zatím jen jeden. Tím je PVP, tedy souboj hráčů s hráči. Příštím bude volná hra. Podívejte se na náš detailní vývojářský plán pro rok 2014.

Získávání úrovní a vybavování postav pravděpodobně rozdělí hráčskou základnu. Jak chcete zajistit, že soupeření bude vyrovnané a zároveň v každé kategorii objevíte dostatek hráčů?
Navrhujeme důmyslný systém pro vyhledávání zápasů. Ten zajistí, že se hráč zabaví a jeho protivníci zároveň budou představovat dostatečnou výzvu. Do betaverze jsme zatím přijali omezený počet hráčů, nefunguje to tedy vždy tak jak by mělo. Ale do spuštění otevřeného betatestu plánujeme systém vyvážit.

Jak náročné ve hře bude přežití, a jak chcete penalizovat smrt? Potřeba jíst a pít či možnost zraňovat specifické části těla znějí jako drsný boj o přežití.
V PVP módu smrt není tak závažná. V úrovni se po nějakém čase objevíte znovu. V rámci jednoho zápasu tak můžete zemřít vícekrát. Nemusíte tu také řešit žízeň a hlad. Pro zranění jsme však vytvořili pokročilé mechanismy zranění jednotlivých částí těla. Hra vůbec nezobrazuje počet životů či jejich ukazatel.

Když dojde k zásahu vaší postavy, obrazovka zobrazí siluetu se zvýrazněnými místy zranění. V závislosti na jeho vážnosti se může zabarvovat do žluta či červena. Zranění pak lze léčit prostřednictvím obvazů a lékárniček.

Mimo to nabízíme protilátky a léky, které vaši postavu chrání před jedy a herními anomáliemi. Ve hře je navíc pokročilý systém zbraní. Odlišné typy munice nabízejí jinou průstřelnost materiálů a jinou míru poškození. A zbraně mohou být vylepšovány a přizpůsobovány.

Pojetí volné hry však bude poměrně odlišné. Nabídne prozkoumávání velké mapy, pouze jeden život a celkově ryzí boj o přežití. Chceme zajistit, že je Survarium lehké začít hrát, ale nabízí komplexní principy i detailnost.

Survarium

Co hráče motivuje ke spolupráci mimo kooperativní mód? Ve hrách typu DayZ existuje velmi málo důvodů, proč někoho okamžitě nezastřelit.
V PVP módu se hráči rozdělí do dvou týmů, ve kterých musí spolupracovat, hrát takticky a tak podobně. Ve volné hře chceme hráčům nabídnout svobodnou volbu. Je na nich, jestli chtějí hrát jako vlk samotář, či vyhledat spojence, kteří jim pomohou přežít. Pro některé činnosti ve volné hře od hráčů očekáváme spolupráci. Jinak by bylo velmi obtížné či dokonce nemožné misi splnit. Na detailech se však ještě pracuje, abychom o tom mohli později mluvit více.

Jak živá je testovací komunita, kolik lidí titul momentálně hraje?
Komunita je velmi živá a rozrůstá se. Vážně nemůžeme být spokojenější. Máme skalní fanoušky po celém světě včetně České republiky. Rád bych proto upozornil i na českou fandovskou stránku.

Hru testuje dobrý počet hráčů. Myslím si, že jich je momentálně okolo 25 tisíc a řada dalších čeká na přístup. A v naší komunitě vždy rádi vidíme nováčky. Neváhejte se proto připojit na oficiálním webu či sociálních sítích.

Můžete detailně popsat vaše pojetí obchodního modelu ke hraní zdarma?
Nejsme fanoušky principu pay to win (zaplať abys vyhrál, pozn. red.). Všechny placené služby proto cílí na zvyšování herního komfortu a zajištění výjimečného vzhledu. Platby nesmí ovlivňovat herní vyvážení, to je náš hlavní princip.

Příkladem placené služby může být prémiový účet, který umožňuje rychlejší získávání zkušeností a herní měny. Slouží tedy k časové úspoře při rozvoji postavy. Plánujeme také zpřístupnění některých prémiových předmětů. Ty však neovlivní vyvážení hry.

Survarium

Jak to vypadá s příjmy z titulu? Přináší zisk, či je zatím financován především z peněz investorů?
Hra je stále ve vývoji a placené služby zatím nejsou k dispozici. Plánujeme je zpřístupnit během otevřeného betatestu, či možná i trochu dříve, v závislosti na rychlosti našeho postupu. Momentálně máme k dispozici také zakladatelské balíky pro fanoušky, kteří chtějí projekt podpořit finančně a zvěčnit se jako podprovatelé vývoje.

Kdy tedy očekáváte, že se hra stane ziskovou, a kolik na to potřebujete hráčů?
V této chvíli je obtížné hovořit o takových věcech, jako je profitabilita. Pro nás je důležitější dobrý start hry a s potěšením mohu říci, že pro to máme dostatek hráčů.

A plánujete i podporu jiných platforem než PC?
Momentálně ne. Zkoumáme však konzole nové generace i Mac a Linux jako perspektivní možnosti pro expanzi hry.

Bonusweb během následujícího týdne vyhlásí soutěž o deset klíčů, které slouží jako přístup do uzavřené betaverze. Za jejich poskytnutí vývojářům z Vostok Games děkujeme.

Autor:




Nejčtenější

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Další z rubriky

Lee Seung Hyun,vítěz turnaje ve StarCraftu 2 za rok 2014.
Na Asijských hrách v Číně budou počítačové hry medailovým sportem

Asijský olympijský výbor zařadil počítačové hry na seznam soutěžních sportů na Asijských hrách. Poprvé se hráči utkají o medaile v roce 2022 v čínském Hangzhou.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Policejní jednotka SWAT při zásahu
Neunesli prohru ve hře, teď jim hrozí dvacet let vězení

Dva mladí hráči byli obžalováni za tzv. swatting, který vyústil až v krvavý policejní zásah. Podstata této nebezpečné zábavy spočívá ve falešných voláních na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.