Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Survivor of the Ages - RPG i bojovka

  12:00aktualizováno  12:03
Žánr RPG si v současné době rozhodně nemá nač stěžovat. Her z této škatulky vypadává z výrobních pásů každý měsíc dost a jednou z nich bude i Survivor of the Ages. Jeho čas sice přijde až koncem roku, ale už teď si můžete přečíst něco o jeho unikátním bojovém systému, v němž se obzvlášť odporným padouchům krásně usekávají končetiny.
Survivor of the Ages

O RPG Suvivor of the Ages jsme se toho zatím nikde moc nedočetli, přestože už se na něm pracuje dost dlouho a s dokončením se počítá už koncem letošního roku. Někdo holt svoje tituly popularizuje hned od začátku, kdy má na stole teprve náčrtky a hrubý scénář, jiný zase první zmínky o svém dílku vypouští až ve stádiu, kdy je hra čtvrt roku před dokončením. Společnost Alien-Logic evidentně patří k tomu druhému typu vývojářů. Kromě jejich oficiálních stránek se mi o podařilo najít jen jediný rozhovor, v kterém se o SOTA mluví, jinak ani jediné preview nebo novinku, nic.

Žánr SOTA jsem sice prozradila hned v prvním řádku, ale bez bližší specifikace byste si stejně pořádnou představu udělat nemohli - půjde o akční RPG s third person perspektivou a ve 3D izometrickém provedení. I když autoři uvádějí, že grafika bude podobná spíš Unrealu než Diablu, přesto asi nebudou vizuální kvality tím, co bude na SOTA lákat nejvíc. Hlavním trhákem, který má hru zřetelně odlišovat od ostatních akčních RPGček, bude bojový systém - jakýsi kříženec mezi obvyklým point-and-clickovým způsobem a systémem používaným v bojových hrách. Podle toho, na jakou část protivníkova těla kliknete, si zvolíte způsob útoku. Ten byste si měli vybírat hlavně podle zbraně, kterou držíte v ruce - dýkou je lépe bodat do hrudi než do hlavy (ovšem jen tehdy, pokud na sobě vyhlédnutá oběť nemá brnění); palice se zase spíš hodí k ráně do hlavy a mečem se dají pěkně usekávat končetiny, takže nepřítel pak může zemřít na velkou ztrátu krve (což vypadá jako Survivor of the Agesobzvlášť výhodný způsob zabíjení - prostě někomu odseknete obě ruce a pak už si ho nemusíte všímat; nejenže nemá, čím by na vás zaútočil, ale ještě sám ochotně vykrvácí). Méně drastickou verzí je bacit protivníka přes ruku palicí, po kterémžto zákroku už v ruce neudrží ani nožík.

Hru začnete s jednou postavou (až později můžete přibrat další), pro níž nevybíráte žádnou rasu nebo povolání. Její zaměření se bude odvíjet až podle toho, jaké schopnosti se během hraní naučíte. Mezi schopnosti, z kterých si můžete vybrat, patří jak bojové dovednosti, tak i kouzla. Všechny bojové chvaty, výpady i obranné postoje, stejně tak jako kouzla bude možné nadefinovat na horké klávesy. Magie se zřejmě na rozdíl od soubojů nikterak nevymyká tomu, co známe z ostatních RPG: budete umět vyvolávat golemy, ovládat telekinezi, léčit se, sesílat na nepřítele pohromy jako třeba mor atd. Každá ze schopností má vlastní počítání zkušenostních bodů, takže postava není definovaná jedním společným levelem zkušeností, ale souborem statistik pro jednotlivé schopnosti.

Jak sami autoři podotýkají, nechtějí skrze SOTA nijak radikálně měnit definice RPG žánru, ale chtějí jeho hráčům předložit hru plnou nejrůznějších inovací, které by zážitek z hraní měly učinit zase o něco intenzivnější.

Autor:




Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim
Podpora virtuální reality pro Fallout, Doom i Skyrim bude do konce roku

Tři nejočekávanější hry pro virtuální realitu plánuje firma Bethesda vydat ještě dokonce roku. Majitelé přileb Oculus Rift však mají zřejmě smůlu.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WW2
Letošní Call of Duty nabídne i prostor pro poflakování se s kamarády

Součástí Call of Duty: World War II bude i prostor pro socializaci nazvaný Headquarters, v němž se můžete setkávat s přáteli a soutěžit v různých disciplínách.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.