Survivor of the Ages - RPG i bojovka

Žánr RPG si v současné době rozhodně nemá nač stěžovat. Her z této škatulky vypadává z výrobních pásů každý měsíc dost a jednou z nich bude i Survivor of the Ages. Jeho čas sice přijde až koncem roku, ale už teď si můžete přečíst něco o jeho unikátním bojovém systému, v němž se obzvlášť odporným padouchům krásně usekávají končetiny.
Survivor of the Ages

O RPG Suvivor of the Ages jsme se toho zatím nikde moc nedočetli, přestože už se na něm pracuje dost dlouho a s dokončením se počítá už koncem letošního roku. Někdo holt svoje tituly popularizuje hned od začátku, kdy má na stole teprve náčrtky a hrubý scénář, jiný zase první zmínky o svém dílku vypouští až ve stádiu, kdy je hra čtvrt roku před dokončením. Společnost Alien-Logic evidentně patří k tomu druhému typu vývojářů. Kromě jejich oficiálních stránek se mi o podařilo najít jen jediný rozhovor, v kterém se o SOTA mluví, jinak ani jediné preview nebo novinku, nic.

Žánr SOTA jsem sice prozradila hned v prvním řádku, ale bez bližší specifikace byste si stejně pořádnou představu udělat nemohli - půjde o akční RPG s third person perspektivou a ve 3D izometrickém provedení. I když autoři uvádějí, že grafika bude podobná spíš Unrealu než Diablu, přesto asi nebudou vizuální kvality tím, co bude na SOTA lákat nejvíc. Hlavním trhákem, který má hru zřetelně odlišovat od ostatních akčních RPGček, bude bojový systém - jakýsi kříženec mezi obvyklým point-and-clickovým způsobem a systémem používaným v bojových hrách. Podle toho, na jakou část protivníkova těla kliknete, si zvolíte způsob útoku. Ten byste si měli vybírat hlavně podle zbraně, kterou držíte v ruce - dýkou je lépe bodat do hrudi než do hlavy (ovšem jen tehdy, pokud na sobě vyhlédnutá oběť nemá brnění); palice se zase spíš hodí k ráně do hlavy a mečem se dají pěkně usekávat končetiny, takže nepřítel pak může zemřít na velkou ztrátu krve (což vypadá jako Survivor of the Agesobzvlášť výhodný způsob zabíjení - prostě někomu odseknete obě ruce a pak už si ho nemusíte všímat; nejenže nemá, čím by na vás zaútočil, ale ještě sám ochotně vykrvácí). Méně drastickou verzí je bacit protivníka přes ruku palicí, po kterémžto zákroku už v ruce neudrží ani nožík.

Hru začnete s jednou postavou (až později můžete přibrat další), pro níž nevybíráte žádnou rasu nebo povolání. Její zaměření se bude odvíjet až podle toho, jaké schopnosti se během hraní naučíte. Mezi schopnosti, z kterých si můžete vybrat, patří jak bojové dovednosti, tak i kouzla. Všechny bojové chvaty, výpady i obranné postoje, stejně tak jako kouzla bude možné nadefinovat na horké klávesy. Magie se zřejmě na rozdíl od soubojů nikterak nevymyká tomu, co známe z ostatních RPG: budete umět vyvolávat golemy, ovládat telekinezi, léčit se, sesílat na nepřítele pohromy jako třeba mor atd. Každá ze schopností má vlastní počítání zkušenostních bodů, takže postava není definovaná jedním společným levelem zkušeností, ale souborem statistik pro jednotlivé schopnosti.

Jak sami autoři podotýkají, nechtějí skrze SOTA nijak radikálně měnit definice RPG žánru, ale chtějí jeho hráčům předložit hru plnou nejrůznějších inovací, které by zážitek z hraní měly učinit zase o něco intenzivnější.