Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SWAT 3 - 2. část návodu

  12:00aktualizováno  18. ledna 4:51
Opět se setkáváme u kompletního návodu na akční hru SWAT 3. Zatímco minule jsme si řekli hlavně základní rady, dnes se podíváme již jen a pouze na průchod jednotlivými misemi. Zlikvidujeme teroristu-amatéra, osvobodíme hned několik více i méně politicky důležitých rukojmí a dokonce budeme chránit samotného prezidenta.

Opět se setkáváme u kompletního návodu na akční hru SWAT 3. Zatímco minule jsme si řekli hlavně základní rady, dnes se podíváme již jen a pouze na průchod jednotlivými misemi. Zlikvidujeme teroristu-amatéra, osvobodíme hned několik více i méně politicky důležitých rukojmí a dokonce budeme chránit samotného prezidenta. To je totiž náplní misí 2-6, na něž se dnes podíváme.

Mise 2 „Terorista - amatér“
29. července 2005 večer došlo k dopravní nehodě, při níž zahynuli dva chodci a třetí byl vážně zraněn. V opuštěném vozidle, které bylo identifikováno jako majetek Victora Gettse, byla nalezena munice. Jedenapadesátiletý Getts je známý svými radikálními názory a ví se o něm, že je ozbrojený a nebezpečný. Proto byla jeho zatčením pověřena naše jednotka.
Úkolem je přepadnout uprostřed noci jeho dům, najít a odstranit (ve smyslu ochránit před nebezpečím, ne zabít!) Alberta Gettse, šestadvacetiletého syna podezřelého (Albert není z autonehody podezřelý, ale není žádný svatoušek a může se snažit svého otce bránit), samotného Victora najít a zatknout. A samozřejmě posbírat všechny zbraně, co budou Gettsové doma mít (budou to tři samopaly plus možná jedna až dvě pistole).
Začínáme ve stealth módu, doporučuji vzít si pušku M4A1 a nabít nesmrtící munici (F12). Jdeme sice pro nebezpečné muže, ale ne zase tak nebezpečné, abychom je museli zabít.
Mužstvo už míří na dveře, my si rozsvítíme baterku (F) a vstupní dveře odemkneme (F7). Pokud je první místnost prázdná (obývací pokoj), vstoupíme tiše dovnitř. Na nejbližším stolku leží pod sklem samopal. Sebrat.
Red team (dále RT) necháme mířit (2-4) na protější vchod od chodby, Blue team (dále BT) jistí (3-4) dveře vlevo (vedou do kuchyně). Jakmile jsou muži připravení a kryjí nás, otevřeme dveře od kuchyně, a pokud je prázdná, vstoupíme. Ukryti za rámem otevřeme opatrně další dveře (vedou do garáže). BT sem vidí a stále nás jistí. Stejně je však na místě opatrnost, Victor Getts (nebo jeho syn Albert) tam občas bývají. Nahlédneme dovnitř; jakýkoliv náznak pohybu je signálem pro použití slzného plynu. Není-li tam nikdo, přivoláme BT a necháme ho hlídat dveře vpravo. Sebereme samopal na ponku. Vzadu v garáži jsou schody, vedoucí do sklepa. Hodíme dolů (pro jistotu) slzný granát a jdeme se tam podívat. Pokud ani tam nikdo není, sebereme aspoň samopal, co leží na stole, a vrátíme se nahoru. Pokud nebyl některý ze tří samopalů na popsaném místě, vyzbrojil se jím už některý z Gettsů. Což by mělo být signálem ke zvýšené opatrnosti a přepnutí munice na standardní (F11).
Jištěni BT otevřeme dveře od spojovací chodbičky a další, vedoucí do obytné části. Pokud se stále nikdo neobjevil, přivoláme všechny muže, rozmístíme je na chodbě a rozdělíme mezi ně hlídání dveří od pokojů. Albert má pokoj v čele chodby (vlevo od nás, vstoupili-li jsme chodbou od garáže), Victorovu pracovnu poznáme podle aktivovaného bezpečnostního zařízení. Pozor, je napojené na výbušninu a dveře se proto nesmíme pokoušet otevírat. Můžeme použít sami trhavinu (F6, odpálit z bezpečné vzdálenosti), ale nejjednodušší je Victorovo zařízení prostě deaktivovat (F7). Pokud se stále nikdo neukázal, což však není pravděpodobné, jsou oba muži ukryti v některém pokoji. V tom případě můžeme klidně přepnut do dynamic módu (Page Up) a se vší parádou (oslepující granáty, slzný plyn) pročesat jeden pokoj za druhým. Pro otevírání dveří a vnikání dovnitř používáme celý tým (1-1, eventuálně 1-2-2). Sami kontrolujeme chodbu, kdyby některý z Gettsů, vylákán hlukem, vyběhl ze svého pokoje. Oba dva přesvědčíme, aby se vzdali po dobrém, sebereme jim pistole (nebo samopaly) a evakuujeme je do útulného bezpečí nejbližší policejní stanice.

Mise 3 „Osvobození tureckého velvyslance“
Skupina kurdských bojovníků za svobodu, vedená Lokmanem Damarem, přepadla turecké velvyslanectví a unesla velvyslance, pana Jemila Kemala. Vše nasvědčuje tomu, že se i s rukojmím ukrývají v suterénu obchodu se starožitnostmi The River Tigris. Tento obchod není našim úřadům neznámý – víme, že se v něm setkávají členové Kurdské lidové strany.
Vzhledem k tomu, že se jedná o mezinárodně velice choulostivou situaci, byla zásahem pověřena právě naše jednotka. Musíme osvobodit a evakuovat uneseného velvyslance, zneškodnit Lokmana Damara a nastolit pořádek. Nevíme, kolika mužům Damar velí.
Začíná jít do tuhého, doporučuji nabrat si víc slzotvorných granátů a přezbrojit na M4A1 (kvůli možnosti použití nesmrtící munice, protože velvyslanci se nesmí nic stát).
Začátek mise je odvislý od toho, zda jsou teroristé přímo ve veřejné části obchodu či nikoliv. Pokud ne, vplížíme se dovnitř a zaujmeme pozice proti dveřím vedoucím dozadu. Pokud ano, musíme se do krámku prosadit silou a prostřílet se.
Předpokládejme, že obchod je (už) čistý, a my se můžeme pustit do hledání zajatého velvyslance. Svým mužům přikážeme, aby mířili na dveře vedoucí do skladu a otevřeme je. Buď tam někdo je (a nechá se zajmout nebo zastřelit), nebo není. Pokračujeme takto pořád dál a doprava, až ke schodišti vedoucímu do sklepa. Opět totéž, muži míří na dveře, my je otevřeme. Nestojí-li nikdo za nimi, sejdeme do mezipatra a hodíme dolů slzný plyn. Seběhneme za ním a přivoláme sem své muže. Dále je nutné postupovat opatrně, protože zde bude pár teroristů (pokud jsme je nepozatýkali/nepostříleli cestou). A také musíme dávat pozor, aby v nějaké přestřelce nezahynulo rukojmí (muž v bílé košili se zavázanýma očima). Osvědčilo se mi nechat všechny své muže nahoře v obchodě a podzemím postupovat sám. Pomalu a opatrně, nahlížet za rohy sondou a všude, kde se objeví nějaký náznak pohybu, házet slzný plyn. Trochu kašle rukojmí přežije, ale vy byste nemuseli přežít kulku mezi oči od ukrytého únosce. Projdeme chodby, pozatýkáme všechny, co se chtějí vzdát, evakuujeme rukojmí. Nezapomeneme se podívat do zadní místnosti ve sklepení. Co kdyby tam ještě někdo byl schovaný. Konec mise a možná první medaile.

Pozn.: S nesmrtící municí zacházejte velmi opatrně. Může být výhodou, protože nezabíjí, ale z téhož důvodu může být prokletím. Některé nepřátelské postavy do sebe nechají vystřílet třeba dva zásobníky, ale nevzdají se. A vy proti nim stojíte prakticky bezbranní. Někdy se podaří touto municí vyrazit nepříteli zbraň z ruky. Nezapomeňte ji rychle sebrat, raději ještě dříve, než se pustíte do zločincova pronásledování.

4. mise „Osvobození Donalda Foremana a jeho rodiny“
Patrovou vilku Donalda Foremana přepadla skupina „vojáků“ (teroristé v maskáčích a s vojenskou výbavou) a Donalda a jeho rodinu drží jako rukojmí. Není známo, kolik útočníků přesně je (my ale víme, že na střední obtížnost jich bude 6-8), ví se však, že jsou velice dobře vyzbrojeni (maskáče, neprůstřelné vesty, automatické zbraně různých typů). Vetřelci byli pozorováni za okny v suterénu i v patře, takže se musíme připravit na velmi tuhý odpor a dobývání jedné místnosti po druhé. Donalda, jeho ženu Lindu, syna Jacoba a dceru Emily však musíme vysvobodit za každou cenu.
Jde o první skutečně hutnou misi, kdy se bez střílení zcela jistě neobejdeme. Je to však práce, na kterou je naše jednotka perfektně vycvičena, a proto ji jistě zvládneme bez zaváhání.
Ze zbraní doporučuji M4A1, v ojedinělých případech můžeme zalaškovat i s nesmrtící municí, ale opatrně. Ať se nenecháme nachytat na švestkách. Neprůstřelné vesty vetřelců je občas ochrání i před ostrou municí, natož před tou nesmrtící.
Začínáme vzadu za domem, ve stealth módu. Pokud číhají teroristé v zahradě nebo nahoře na terase, je to většinou na restart mise. Ze svého místa jsou schopní pobít celý tým dříve, než se rozkouká. V této souvislosti také nedoporučuji pokoušet se začínat misi vpředu před domem. Teroristé tam mají příliš výhodné postavení a pokus o proniknutí většinou končí těžkými ztrátami v řadách policie.
Pokud však v zahradě nikdo není, můžeme v klidu rozestavit své muže. BT přikážeme hlídat dveře v přízemí a RT schodiště na terasu. Sami opatrně po schodišti vyjdeme nahoru a podíváme se do prosklených dveří. Při troše štěstí se nám tam podaří překvapit a s pomocí slzného plynu (a v nouzi i RT, BT necháme na místě, aby nám někdo nevpadl do zad) zneškodnit nějakého toho teroristu nebo evakuovat některé rukojmí (někdy tady leží některé z dětí na pohovce).
Stáhneme RT a necháme ho opět hlídat schodiště. Sejdeme dolů a jištěni BT vnikneme do budovy v přízemí. Jak postupujeme, přivoláváme za sebou i BT. Ten necháme hlídat schodiště uvnitř domu a sami prohledáme přízemí. Až je vyčištěné, přivoláme všechny muže a společně pronikneme po schodišti do kuchyně v patře. Pokud budou otevřené některé dveře, může to být obtížné a raději se pokusíme je zavřít. Prohledáme kuchyni, koupelnu, spižírnu. Nakonec přikážeme všem policistům mířit na dvoukřídlé dveře vedoucí do prostorné haly a otevřeme je. Pravděpodobně se strhne přestřelka. Je to nejobtížnější úsek této mise. Tady svým mužům nejúčinněji pomůžeme, když budeme mít připravený slzný plyn a po otevření dveří ho okamžitě vhodíme co nejdál do haly. Všechny muže pošleme prohledat halu, přilehlé místnosti a prostor před domem (1-3-3). Sami poutáme zajatce, evakuujeme je, bereme jim zbraně. Pokud jsme se dostali až sem všichni a ve zdraví, zbytek již bude relativně snadný. Zkontrolujeme sklad na konci chodby a pronikneme do prvního patra. Prohledáme všechny místnosti, zachráníme (pokud jsme to ještě neudělali) manžele Foremanovi a jejich dvě děti, sebereme všechny teroristy.
Jestli jsme to všichni přežili a nenadělali moc mrtvol v řadách zločinců, utřeme si pot z čela a převlékneme se do parádního, protože nejspíš dostaneme od svého šéfa vyznamenání.

5. mise „Osvoboďte moskevského patriarchu!“
Další mezinárodní průšvih, který musíme vyřešit právě my. Během návštěvy kláštera Sv. Dimitrije v Los Angeles Jeho Svátostí Alexejem III., patriarchou Moskvy a celé Rusi, provedla pětice těžce vyzbrojených neznámých mužů útok na tento objekt a Jeho Svátost i s jeho církevním doprovodem zajala. Situace je o to komplikovanější, že o bezpečnost návštěvy se měla postarat soukromá bezpečnostní agentura Coleman Security, složená z jejího šéfa, ex-policisty Nicka Colemana a jeho tří zaměstnanců. Není známo, jakou úlohu tato agentura v přepadení sehrála a na čí straně vlastně stojí.
Máme za úkol vniknout dovnitř, zneškodnit útočníky, dostat odtamtud Nicka Colemana a jeho muže, ale v prvé řadě najít, ochránit a evakuovat Jeho Svátost a celý jeho šestičlenný doprovod. Toto má nejvyšší prioritu – Alexeji III. se nesmí nic stát!
Je to jedna z těch poměrně obtížných misí, kdy nás čekají velké haly, dlouhé chodby (a s tím spojené nepříjemnosti) a spousta nepřátel. Čeká nás tady 7 rukojmí a cca 10 protivníků (4 v civilu – Coleman Security, zbytek v maskáčích).
Začínáme v zahradě, ve stealth módu. Pokud v zahradě nikdo není, přesuneme se ke dveřím do chrámu. Pokud je, prosadíme se tam s použitím síly. Zaujmeme pozici proti dveřím. Za nimi je chodba a vlevo dřevěné točité schodiště. Pozor, většinou se po schodišti někdo pohybuje. Posloužit by mohl slzný plyn, případně společný útok. Dveře v přízemí zatím necháme zavřené, za nimi je hlavní chrámová loď se spoustou úkrytů pro spoustu nepřátel. Podíváme se tam, ale až později a odjinud. Pokud odtud v tuto chvíli někdo přijde, zpacifikujeme ho a dveře zase rychle zavřeme.
Necháme BT tyto dveře hlídat a kryti RT vystoupáme po schodech nahoru. Vyplatí se mít hlavu hodně zvednutou. Nahoře si přivoláme RT a přeběhneme dlouhou chodbu. Pravděpodobně už tady narazíme na nějakého toho popa – pomůžeme mu do bezpečí. Dveře na konci chodby vedou do malé haly, která ve stejné úrovni pokračuje krátkou chodbičkou do kancelářských prostor – a bude tu asi pár nepřátel. V maskáčích i v civilu. Vyčistíme vše, Colemanovcům dáme šanci se vzdát, i když oni ji asi nevyužijí, a RT necháme hlídat tajné dveře, za nimiž je schodiště do suterénu. Vrátíme se do haly a po dřevěném schodišti vystoupíme na ochoz a otevřeme dveře. Zopakujeme úklid. Stačíme na to sami, jen se jistíme slzným plynem. Do zad by nám vpadnout nikdo neměl – BT hlídá dole pod schodištěm jednu přístupovou cestu a RT nahoře druhou. Pokud uslyšíme (a pomocí kamer našich mužů uvidíme), že některý tým narazil na nepřítele, vrátíme se k němu – posbírat zbraně, evakuovat případné zajatce, zavřít dveře, které mají zůstat zavřené.
Jakmile máme tyto „neveřejné“ prostory kompletně čisté, je na místě odvolat BT z jeho místa a s kompletním mužstvem za zády se pustit po tajném schodišti dolů. Pacifikujeme nepřátele číhající za rohy a po několika zatáčkách se dostaneme do nevelké místnosti, za níž už na nás čeká to nejobtížnější – hlavní chrámová loď. Hodíme tam dva tři slzotvorné granáty a pošleme všechny muže do akce (1-3-3). Raději se jim nepleteme pod nohama a jen je jistíme zezadu, popřípadě nasazujeme pouta zajatcům. Prohledáme zbytek lodi (včetně poslední malé místnosti), podíváme se i do skříní, pozatýkáme všechny, co přežili, evakuujeme rukojmí a můžeme si vydechnout, protože to asi bylo hodně krvavé.

Mise 6 „Ochraňte letadlo s prezidentem!“
Dle mého názoru jedna z nejobtížnějších misí vůbec – noc, otevřené prostranství se spoustou nepřehledných úkrytů, ke všemu odhodlaný bezohledný nepřítel, neúprosný časový limit…
Začínají potíže s ruským prezidentem, Igorem Stomasem. Podle našich informací hrozí jeho letadlu sestřelení. Detektivům se podařilo lokalizovat prostor, odkud mají být řízené střely země – vzduch odpáleny, je to velké staveniště, a úkolem naší speciální jednotky je proniknout tam, v krátkém čase odpalovací zařízení deaktivovat a zlikvidovat veškerý odpor, na který narazíme.
Se snahou o šetření životů teroristů s ruskými jmény (bude jich cca 10) tady moc neuspějeme, čeká nás tvrdý boj v časové tísni. Doporučuji vyzbrojit se M4A1, ale na nesmrtící munici s klidem zapomenout.
Pomocí F7 odemkneme bránu a vnikneme do areálu. Dáváme si pozor na levou stranu, kde se mezi kontejnery občas někdo ukrývá. BT by měl hlídat prostranství proti bráně, RT jistit velitele. Je-li tam hlídka, zneškodníme ji a pronikneme (dva, tři slzotvorné granáty hodně pomohou – stavba nemá ještě dokončenou střechu, takže se tam dají naházet velmi snadno) do budovy vlevo před námi. Uvnitř je první odpalovací zařízení a pravděpodobně další teroristé. Teroristy eliminujeme a odpalovací zařízení odpojíme (F7). Vrátíme se nahoru a začneme staveniště prozkoumávat. Občas vzlétne raketa, která nemusí, ale může zasáhnout naše letadlo. V takovém případě je mise neúspěšná.
Jednou z mnoha možností je jít s celou skupinou podél ohradní zdi (ve směru, kterým jsme do objektu vnikli) a prohledávat přitom terén. Obejdeme staveniště a zezadu vnikneme postupně do obou stavebních jam (opět může slzný plyn zachránit životy zasahujících policistů). V každé z jam je umístěno jedno odpalovací zařízení, které musíme co nejrychleji deaktivovat. Pozor, jámy jsou navzájem propojeny potrubím, které může posloužit k přesunu nejen nám, ale i teroristům. Ti na nás číhají jednak v jámách, poblíž svých raket, ale určitě také na povrchu, ukryti mezi stavebními stroji či materiálem, v ohradách, temných koutech, rozestavěných budovách… Kdekoliv.
Jakmile jsou zneškodněny rakety a letadlo přestalo být ohrožováno, prohledáme ještě zbytek staveniště a vypořádáme se se zbytkem teroristů. A to je vše. Zní to docela jednoduše, ale věřte, není tomu tak. Tahle mise dá zabrat.

Poznámka: Všechny mise byly hrány na střední obtížnost

Autor:




Nejčtenější

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.