Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SWAT 3 - 4. část návodu

  12:00aktualizováno  26. ledna 4:26
Naposledy se dnes setkáváme u návodu na akční hru SWAT 3. V předchozích třech dílech jsme si prošli jedenáct misí a nyní nás čeká posledních pěti. Podíváme se na letiště, do obleženého hotelu, na radnici, do zatuchlých kanálů a již známé International Hall. Nebudou to žádné lehké úkoly, ale s pomocí tohoto návodu byste je měli zvládnout.

Naposledy se dnes setkáváme u kompletního návodu na akční hru SWAT 3. V předchozích třech dílech jsme si prošli jedenáct misí a nyní nás čeká závěrečná pětice. Podíváme se na letiště, do obleženého hotelu, na radnici, do zatuchlých kanálů a již známé International Hall. Nebudou to žádné lehké úkoly, ale s pomocí tohoto návodu byste je měli zvládnout.

Mise 12 „Řídící věž“
A opět máme problémy s teroristy z Lidově-osvobozenecké strany. Tentokrát se jim podařilo obsadit řídící věž letového provozu a přenosným raketovým zařízením ohrožují letecký provoz. Naše úkoly jsou tyto – zachránit pět civilních zaměstnanců, nastolit pořádek a preventivně zneškodnit odpalovací zařízení.
Začínáme v přízemí, před zamčenými dveřmi pro zaměstnance. Je zapnutý alarm, tak ho na ovládacím panelu nejdříve deaktivujeme. Nemusí se o nás vědět hned. Pronikneme na chodbu a postupujeme až k dalším dveřím. Necháme na ně namířit a otevřeme je. Jsme na další chodbě. Proti nám je vstup na schodiště, vlevo vrata do strojovny. Když půjdeme po chodbě doprava, uvidíme proti sobě dveře do kompresorovny. Zkontrolujeme a vyčistíme strojovnu (vchod na schodiště zatím necháme být) a kompresorovnu. V boční stěně kompresorovny jsou další dveře a hned za nimi vpravo další. Vedou na chodbu, která nás přes několikery další dveře dovede ke schodišti vedoucímu nahoru na věž. Tudy se vypravíme. Na schodiště pošleme oba týmy najednou a vystoupáme až pod střechu (dveří v patrech si zatím nemusíme všímat). Pravděpodobně se tady setkáme s tuhým odporem, tak opatrně. Za dveřmi označenými jako Big Top je vlastní řídící středisko a vchod na ochoz, kde je umístěno odpalovací zařízení. Zneškodníme ho.
Sestupujeme po schodišti zpět a cestou prohlížíme místnosti v patrech. Jsou to zpravidla šatny, sklady, technické zázemí apod., obepínající celé patro (jedněmi dveřmi vstoupíme, druhými se vrátíme). Takto to děláme až po dveře označené Kitty Hawk. Vedou do chodby, ze které se přes spojovací plošinu dostaneme do druhé budovy. Ocitneme se v kancelářském patře, které vyčistíme, a po přilehlém schodišti sejdeme do přízemí. Cestou pochopitelně zkontrolujeme zbytek budovy.
Dohromady jsme v této misi narazili na cca 10 teroristů a 5 civilistů.

Mise 13 „Zachraňte ministra Minga!“
V hotelu Ventura probíhá za účasti představitelů 120 vlád konference o světovém obchodu. Nejpozoruhodnějším (a nejsledovanějším) návštěvníkem je čínský ministr zahraničí, pan Cheah Heng Ming. Jednotky SWAT jsou pověřeny jeho ochranou a jak to tak vypadá, bude ji potřebovat. Hotel byl totiž přepaden skupinou cca 13 teroristů a my budeme mít opět plné ruce práce se zachraňováním nevděčných diplomatů.
Začínáme v mezaninu. Proti nám jsou dveře do obytné části hotelu, vpravo schodiště do suterénu. Tam začneme.
Seběhneme o patro níž a vyčistíme suterén – výtahovou šachtu, elektrocentrálu, kuchyňku na konci chodby vpravo, dvoje toalety. Potom pronikneme do vstupní části hotelu (my se sem dostaneme zezadu). Čeká nás tmavý bar, další dvoje toalety, recepce, dvě kanceláře za recepcí.
Po širokém dřevěném schodišti se vrátíme nahoru do prvního patra. Objevíme se na konci chodby plné luxusních pokojů. Jeden po druhém je všechny prohledáme, evakuujeme rukojmí a zlikvidujeme poslední vetřelce. A tím jsme hotovi. Skóre: 13 teroristů, 8 rukojmí, 4 civilisté.

Mise 14 „Atomová bomba na radnici“
Členové domácí teroristické organizace Svrchovaná Amerika umístili jadernou bombu do nejvyššího, sedmadvacátého patra City Hall. Jejich vůdce, Tobias Stromm, je odhodlán ji odpálit. Pomáhá mu a ochraňuje ho blíže nezjištěný počet jeho přívrženců. Víme jen, že jsou těžce vyzbrojení automatickými zbraněmi a vybaveni neprůstřelnými vestami. Do 23. patra byla budova již evakuována jinými jednotkami SWAT, ve vyšších patrech však mohli zůstat civilisté, včetně městských radních. To už bude na nás.
V této misi se dá těžko detailně radit. Musíme postupovat patro za patrem a čistit jednu místnost za druhou. Většina jich bude v šeru, mnohé budou velice nepřehledné (knihovny, studijní boxy apod.). Všude se může ukrývat nepřítel, proto nešetříme slzným plynem. Poslední patro je nejobtížnější, protože i když obsadíme vstupní halu a vyčistíme místnosti uprostřed, musíme se pro splnění mise dostat ještě o něco výš po dvou bočních schodištích. Obě jsou velmi dobře kryta palbou ze strany teroristů a jinudy obejít se to nedá. Chce to společnou akci všech zbylých mužů, hromadu slzného plynu a kus štěstí.
Jsme-li tam, pozatýkáme všechny, kdo přežili, nezapomeneme se podívat na ochoz. Nakonec nejprve deaktivujeme na ovládacím panelu infračervené paprsky chránící kufr s výbušninou a posléze i samotnou výbušninu (použijeme F7 na kufr). Hotovo, Los Angeles může žít dál. Skóre: 17 teroristů, 4 rukojmí, 3 civilisté.

Mise 15 „Kanálníci“
Neznámí teroristé rozmístili v městské kanalizaci celkem sedm časovaných náloží. Časový spínač je nastaven na 40 minut, což je doba, během které všechny bomby musíme najít a zneškodnit. Dále také musíme dopadnout všechny teroristy (cca 11), kteří se v podzemním labyrintu ukrývají, a rovněž odsud musíme evakuovat případné civilisty (rozuměj bezdomovce). Můžeme si prozradit, že bude jen jeden.
Tato mise nejen že je snad nejvíc stresující ze všech, je ještě specifická v tom, že nebudou platit některá pravidla. Nemůžeme používat slzotvorné granáty, protože podezřelí mají gumové kombinézy a plynové masky, v některých místech nebudeme moci střílet, protože nahromaděné výpary z kanalizace by způsobily explozi.
Mise je ve hře nastavena na východní vstup. Nedáme se tím zmást a vstoupíme do kanalizace vstupem západním, protože tady během několika minut najdeme většinu náloží. První nalezneme hned po startu. Je ukryta mezi červenými barely, vypadá jako staré a rozbité rádio, ale nehraje, nýbrž tiká. :o)
Odemkneme si mříž a seběhneme po železných schodech až úplně dolů. Tam, pod opřeným prknem, najdeme „rádio“ číslo dvě. Necháme tým tady a sami si odemkneme mříž vlevo. Vstoupíme do odporné nazelenalé břečky, z níž stoupají výpary. Jsou jedovaté (na obrazovce se nám objeví ikonka lebky a zkřížených hnátů a ozve se pípání). To nás neohrožuje, protože máme masky a kvalitní kombinézy, horší je, že výpary jsou prudce výbušné. V žádném případě nesmí nikdo vystřelit, vyletěli bychom do vzduchu všichni i s celým městem!
Přikrčíme se a dáme se chodbou doprava. Je slepá a za barikádou na jejím konci většinou číhá terorista. Opakuji, nesmíme tady vystřelit! Buď se musíme proplížit nepozorovaně k odpadkům v levé části chodby, kde na staré pneumatice tiká „rádio“ číslo tři, nebo se sem budeme muset vrátit, až z druhé strany toho teroristu zneškodníme. Mimochodem, poslední „rádio“ je umístěno právě na konci chodby za závalem. Jenomže tudy se k němu nedostaneme. :o(
Vrátíme se zpět ke svým mužům a sejdeme všichni po schodech až na dno kanalizace, kde se vydáme širokou a prostornou cihlovou chodbou do jejího nitra. Za druhým rohem bude po levé straně umístěno „rádio“ číslo čtyři. Pokračujme stále touto chodbou, dovede nás do místa, kde se kanalizace dělí do několika dalších směrů. Ale hlavně je zde v rohu, ukryto za starým sporákem, páté „rádio“. Deaktivujeme ho a ze směru, kterým jsme přišli, odbočíme doprava do kulaté chodby (připomínám nutnost značení již prozkoumané cesty zeleným světlem F5). Po pár metrech se ocitneme v další prostoře, kde je ve starém nákupním vozíku šesté „rádio“. Zbývá již jen jedno, a tak si pro ně dojdeme.
Vrátíme se ke schodišti, kterým jsme do podzemí vstoupili, a vyšlapeme jedno patro nahoru. Projdeme mřížovými vraty a dáme se doprava. Chodba nás přivede k dalšímu schodišti, tentokrát kamennému. Sejdeme po něm dolů a pokračujeme v chůzi. Chodba nemá žádné odbočky, prostě jdeme tam, kam nás vede. Přebrodíme se zamřížovaným prostorem, kde je odbočka vlevo, ale my pokračujeme stále rovně (přes zamčenou mříž). Až přijdeme na rozcestí, dáme se doleva (za rohem by měly na zemi ležet dvě zřejmě překližkové desky), na dalším rozcestí doprava a na ještě dalším zase doleva. Doprava bychom stejně jít nemohli, je tam ten zával, před kterým ležela bomba číslo tři. Vlevo už uvidíme na konci chodby zábradlí. A tam leží poslední, sedmé „rádio“. Zneškodníme ho a máme splněný ten nejdůležitější úkol.
Zbývá vyčistit podzemí od zbytku teroristů a najít toho nešťastníka, který tady hledal nocleh. Ale to už popsat opravdu nedokážu. :o)))

Mise 16 „Noční International Hall“
International Hall už známe, už jsme tady jednou byli, v jedenácté misi. Tentokrát je však někde v budově ukryta kufříková atomová bomba. Problém je, že ve 21:00 má být právě v této budově parafována smlouva o celosvětovém míru, a je téměř jisté, že se v budově již budou pohybovat významní představitelé světových vlád a církví. Musíme proto pracovat rychle, efektivně a přitom dbát na bezpečí všech civilních osob. Bohužel nemůžeme k vyhledání bomby použít vycvičené policejní psy, protože plutonium, uran ani tritium není nijak cítit. Je to jen a jen na nás.
Začínáme opět před vchodem z podzemí. Necháme mužstvo zamířit na jedny ze dveří a otevřeme je. Čeká nás menší překvapení. V budově proběhly v souvislosti s přípravou jednání menší stavební úpravy a přízemí je nyní na úrovni eskalátorů přepaženo stěnou z lehkých sádrokartonových desek. Jediná možná cesta pro nás je vzhůru po pojízdných schodech. Má to však háček. Nahoře na nás budou čekat nepřátelé – několik teroristů převlečených za personál – číšníky a servírky. Nejsnadnější asi je hodit nahoru nad schody pár granátů, vyběhnout tam za nimi a rychle a přesně střílet. Zajistíme okolí eskalátorů a svým mužům rozdělíme strážení přístupů. Máme čas se trochu rozhlédnout – zjistíme, že za stěnu, předělující přízemí, se dostaneme po druhých eskalátorech. Ale také zjistíme, že je dole hodně živo, a tak tam zatím nepůjdeme. Vyčistíme nejdříve toto patro.
Jeden tým by nás měl neustále jistit – z chodeb i ze schodů budou vybíhat civilisté, může se objevit i někdo se zbraní v ruce. Pozor dáváme hlavně na dveře ukrývající boční schodiště.
Ve spolupráci s druhým týmem zatím prohledáme celé patro. Velikost i tvar místností známe z dřívějška, a tak se podle toho zařídíme. Zvláštní pozornost věnujeme malé promítací místnosti (v sálu na konci chodby). Dost pravděpodobně bude uvnitř po zuby ozbrojený terorista, ale hlavně bychom tam mohli najít kufřík s atomovou bombou. Pokud nebude tam, bude někde jinde :o). Poznáme ho snadno, je z té šílené záplavy nejrůznějších kufrů, kterými designéři hry budovu zaplnili, jediný, který tiká a má na sobě ovládací panel.
Zbytek patra by neměl být nijak obtížný. A kromě teroristů a rukojmích už tady ani nic zajímavého nenalezneme.
Jsme-li zde kompletně hotovi, vnikneme na boční schodiště a sestoupíme o patro níž (zjistíme přitom, že tentokrát vede schodiště až do sklepa, v jedenácté misi byla cesta zablokovaná). Prohledáme přízemí, zachráníme tradičně protivného prezidenta Stomase a všechny ostatní rukojmí, pozatýkáme vetřelce. S největší pravděpodobností nám hra v tuto chvíli nabídne konec mise (máme-li všechna rukojmí a na svém kontě alespoň 20 teroristů). Doporučuji však tuto nabídku odmítnout a seběhnout po schodišti až do suterénu a prohledat tam všechny ty kotelny a ostatní místnosti s technickým zázemím budovy. Narazíme tam na menší armádu dobře vyzbrojených teroristů. V celkovém součtu jsem jich napočítal 33, což je, nemýlím-li se, rekord (stále hrajeme na střední obtížnost).

Dospěli jsme do finále základní verze hry a můžeme si teď vychutnat závěrečnou animaci, kdy je konečně podepsán celosvětový mír.
Blahopřeji, důstojníku!

Poznámka: Všechny mise byly hrány na střední obtížnost

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.