Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sword Coast Legends je těžká nostalgie. Potěší fanoušky Baldur’s Gate?

  11:04aktualizováno  11:04
Zdánlivě nenápadná hra Sword Coast Legends nepůsobí na první pohled jako hitovka. Přitom slibuje stát se splněným snem všech fanoušků klasických stolních her Dungeons & Dragons a zároveň legendární počítačové hry Baldur’s Gate.

Sword Coast Legends | foto: dnd.wizards.com

Hra Sword Coast Legends je zajímavá hned z několika důvodů. Tím prvním je ten, že podobně jako letošní Pillars of Eternity brnká na nostalgickou strunu všech fanoušků klasických her na hrdiny jako Baldur’s Gate, Icewind Dale, ale třeba i Neverwinter Nights

A Sword Coast Legends do toho jde skutečně naplno. Stejně jako zmíněné klasiky je vyvíjena ve spolupráci s vydavatelskou firmou specializující se na fantasy Wizards of the Coast a její pravidla díky tomu mohou stát na páté edici pravidel stolních her Dungeons & Dragons. Sword Coast Legends tak bude se svými slavnými vzory sdílet stejný svět (a možná i postavy) a my se díky tomu opět vypravíme na kontinent Faerûn spadající pod universum Forgotten Realms.

Sword Coast Legends
Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Vývojářský tým n-Space přitom na klasické hry na hrdiny od Bioware neodkazuje náhodou. Vedoucím vývoje je Dan Tudge, jenž stál u kormidla vývoje právě fantasy hitu Dragon Age: Origins. Tudge v rozhovoru pro web pcgamesn.com vzpomínal na problematiku tvoření velkých her v éře firmy po Neverwinter Nights. Podle něj se studio příliš soustředilo na vytvoření filmově laděného blockbusteru a během tohoto procesu se něco vytratilo.

„Je tu místo pro skutečně kreativní příběhové RPG, které zůstává izometrické, umožní takticky bojovat v partě s možností pauzy,“ tvrdí v rozhovoru. Že to myslí vážně, je patrné na první pohled.

Boje zůstávají věrné taktičtějšímu pojetí a rozvrhnutí rolí v rámci družiny. O tom, že to n-Space myslí vážně i s příběhem, svědčí angažování Jaye Turnera jako hlavního scenáristy hry. Turner v minulosti spolupracoval na scénáři k hrám Dragon Age: Origins a Mass Effect 2 a 3.

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Ohromné možnosti díky editoru

Novinkou s největším potenciálem má být možnost hrát za Pána jeskyně (anglicky Dungeon Master), přesně tak, jak to znáte z klasických Dungeons & Dragons. Tam funguje Pán jeskyně jako průvodce hrou, který zároveň vytváří pro ostatní hráče jejich dobrodružství. Zde jde o to samé, pouze převedené do rámce počítačové hry.

Vytvářet vlastní kampaně a příběhy bylo sice možné už v Neverwinter Nights, Sword Coast Legends však má být úplně jiná liga. Součástí hry bude proto kromě klasické kampaně i robustní editor, v kterém každý může vytvořit dobrodružství podle svých představ.

 Možnosti editoru mají být ohromné: budete vytvářet vlastní úkoly, psát rozhovory, upravovat přátelské i nepřátelské postavy, pokládat pasti a do nejmenších detailů upravovat plochu herní mapy. V rámci tvorby vlastní kampaně budete moci propojovat jednotlivé herní lokace v závislosti na vašem příběhu a umisťovat každičký objekt či postavu, jak se vám zlíbí. Editor umožní naskriptovat i různé události, třeba přepadení bandity.

Tohle všechno bude i přes avizovanou přístupnost časově náročné a jistě ne pro každého. Hráči tak budou moci své výtvory sdílet či naopak využívat díla ostatních. V době všemožných zpoplatněných balíčků „prémiového“ obsahu jde o chvályhodné gesto směrem k hráčům.

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Pán jeskyně versus parta hrdinů

A jak má fungovat hraní mimo hlavní příběhovou kampaň? Koncept stojí na principu čtyř hrdinů ovládaných hráči, kterým jejich dobrodružství náležitě zpestřuje Pán jeskyně. Ten připravuje pasti nebo vyvolává nepřátele, přičemž nad kterýmkoliv z nich může kdykoliv převzít přímou kontrolu. Vše se děje v reálném čase v rámci hry. Hrdinové procházejí úrovní, kterou postupně jako v podobných hrách odkývají, zatímco Pán jeskyně vidí vše a připravuje hrdinům různá překvapení. 

Ostatní hráči mohou zahlédnout pouze symbol jeho kurzoru, a tak vidět, že poblíž vymýšlí nějakou neplechu. Pán jeskyně získává body postupným „zatápěním“ hrdinům, které zase může investovat do dalších speciálních schopností a vychytávek, čímž partě hráčů náležitě zpestřuje hru.

Autoři mluví i o možnosti hlasové komunikace. Především představa situace, v níž Pán jeskyně promlouvá k hráčům skrze některou z postav, působí obzvlášť vesele. Některé kampaně v Sword Coast Legends tak možná bude zábava i jen sledovat.

Sword Coast Legends
Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends neběží na klasickém Infinity Enginu jako Baldur’s Gate nebo Icewind Dale, namísto toho bude hra ve 3D. Graficky proto připomíná spíše Dragon’s Age: Origins. Trojrozměrná grafika každopádně umožní volný pohyb kamery a detailní úpravu jednotlivých postav. Z lepší grafiky čerpají i efekty kouzel, které vypadají podstatně lépe, než tomu bylo u her vytvořených právě na stařičkém Infinity Enginu.

Hra má vyjít na PC 29. září, připravované verze pro Playstation 4 a Xbox One do konce tohoto roku.





Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.