Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Syberia 2 - návod #2

  12:00aktualizováno  16. dubna 1:56
V druhé části návodu na skvělý druhý díl Syberie se podíváme mimo Romansbourg, do vesnice Youkolů, do říše snů a samozřejmě i do legendární Syberie, kterou naše dobrodružství zakončímě.

popisek V minulé části návodu jsme opustili Romansbourg a dohnali unesený vlak. S pomocí pilota Borise jsme překonali propast a dorazili až k vesnici Youkolů. A jak celé to dobrodružství Kate Walker, právničky z New Yorku, skončí, se dozvíme v druhé části našeho návodu.

Jděte k sošce mamuta, která je vidět v dáli. Zatelefonuje vám Oscar a nabídne vám, že bude hlídat vlak. Prozkoumejte zadní sedadlo u skútru a seberte z něj přikrývku. Prozkoumejte obří dřevěnou sochu ptáka a do otvoru v puse mu dejte přikrývku, čímž vítr přestane dělat ten hrozný zvuk. Jděte k vlaku a přejděte na jeho druhou stranu, kde najdete Igora. Bojí se duchů, ale pokud mu řeknete, že už jsou pryč, tak se zaposlouchá, bude souhlasit a odjede na skútru. Jděte na místo, kde skútr byl, a seberte mačky, které si Kate hned nazuje. Ještě prozkoumejte ptáka vpravo. Teď už můžete vystoupat po zamrzlé cestě nahoru. Narazíte na Ivana, který tu sbíral kly a dával je na sáně. Kate se ocitne v pasti, ať se pohnete kamkoliv, Ivan vás nepustí. Jediná možnost je zavolat Oscarovi a požádat ho o pomoc. Oscar použije houkačku ve vlaku, čímž donutí Ivana se otočit. S Kate prozkoumejte sáně, kam Ivan dával kly, a seberte slonovinový nůž. Ten použijte na provaz, který sáně drží a zhlédněte další animaci se dějovým zvratem.

popisek Kate se probudí v chýši Youkolů. Můžete se podívat z okna a poté vyjděte ven. Promluvte si s náčelníkem venku a prozkoumejte hrnce za vámi, ze kterých seberte sobí parohy. Jděte doprava k bubnům. Pokuste se projít, ale nepůjde to. Vraťte se tedy o obrazovku nazpět, prozkoumejte bidýlko u sochy posvátného ptáka a jděte dolů. Naproti youkolovi, který něco míchá v kotli prozkoumejte místo u dřevěných kůlů a seberte kožený řemínek, čímž se vám v inventáři automaticky vytvoří z parohů a řemínku prak. Jděte zpět k bubnům a všimněte si, že Kate se dívá doleva nahoru – co je tam? Ano, houpe se tam krápník, na který použijte prak. Kate ho trefí a zablokuje vodní kolo, které pohání bubnování. Teď už můžete projít dále. Objevíte se v chýši místní čarodějky. Hans bude zvláště upoutaný v jakýchsi provazech a v tuhle chvíli mi nemůžete pomoci. Promluvte si s čarodějkou a dozvíte se, že Hans je ve světě snů. Jediná cesta, jak se za ním může Kate vydat, je skrz rituál, ke kterému ale čarodějce chybí ovoce smějícího se stromu (laughing tree). V chýši ještě seberte ze zdi vpravo smějící se masku a vlevo „prayer wheel“. Na cestě z chýše ještě prozkoumejte zavěšené cosi („dream catcher“). Vyjděte ven a jděte stále dolů až dojdete ke spoustě džbánů na vodu a zařízení, které v nádobách vodu vytahuje nahoru. Jděte k němu blíže a ze země seberte korkový špunt a poté seberte prázdnou láhev, která tu visí. Dvakrát zatočte klikou, čím z vody úplně dostanete zavěšený hák, na který pověste prázdnou láhev a spusťte ji do vody. Až ji zase vyndáte, bude plná vody. Jděte dolů a uvidíte ohradu s youkii. Pokud jste nesebrali rybí kost od medvěda, můžete ji sebrat u vrátek do ohrady. Jděte vpravo a přejděte přes most. Dojděte až k jeskyni a vstupte dovnitř. Dále v jeskyni si všimněte velkých maleb mamutů na stěnách. Vpravo si všimněte bidýlka pro ptáky a na stěně jeskyně kusu ledu s několika dírami – za ním je ovoce, které potřebujete. Také si všimněte pobíhajícího lumíka. Vezměte tedy korkový špunt a zacpěte s ním díru vpravo dole. Prozkoumejte blíže bidýlko pro ptáky a pověste na něj „prayer wheel“, na které klikněte a přilákáte ptáka. Jděte zpátky k ledové stěně a lumíkovi. Lumík, vystrašený ptákem, si vlezl do první díry, ale nemůže dál, proto vezměte korkový špunt a dejte ho do díry před ním. Teď vezměte korkový špunt a dejte ho opět před lumíka – na dno velké vertikální trubice. Na díru nahoře použijte láhev s vodou a tím dostanete lumíka nahoru. Lumík si nahoře nacpe tlamičku ovocem, ale opět nemůžete dál, proto mu horním otvorem vhoďte dovnitř rybí kost a on po ní vyleze. Až spadne dolů, seberte ovoce, z bidýlka si vezměte zpět „prayer wheel“ a upalujte opět za čarodějkou. Promluvte si s ní a ona vás dostane do říše snů.

popisek V říši snů vstupte do jeskyně a na jejím konci seberte sošku mamuta. Jděte zpět, vyjděte z jeskyně a pokračujte jedinou cestou dopředu. Až narazíte na malou holčičku, promluvte si s ní a zjistíte, že je to Hansova sestra Anna. Pokračujte dál až do města a o několik obrazovek dále si všimněte cesty, která vede doprava k bráně. Vstupte a na rozcestí se dejte doprava. Vstupte do domu a jděte vpravo. Zde sedí Hansův otec, se kterým si promluvte. Vyjděte z pokoje a jděte po schodech nahoru, ale bohužel jsou dveře zamčené. Jděte opět dolů a pod schody si všimněte hodin. Vraťte se zpět za Annou a promluvte si s ní. Zjistíte, že se její otec chodí do továrny každý den přesně v 7:15. Vraťte se tedy k hodinám a podívejte se na číselník – je na něm 2:45. Pokud se podíváte na hodiny, uvidíte na nich jiný čas (12 hodin). Nalevo a napravo je páčka. Levá přidává 15 minut, pravá 30 minut. Nastavte čas 2:45 (5x pravá páčka a 1x levá). Klikněte na dva panáčky nahoře (předtím byli zaseklí) a poté na kyvadlo a hodiny se rozeběhnou. Teď musíte přednastavit čas na 7:15, což uděláte tak, že 9x stisknete pravou páčku a 1x levou. Až to bude, klikněte na pravé táhlo a poté na zvonek nahoře. Hodiny se rozezní a pan Voralberg odejde. Jděte do místnosti, kde pan Voralberg byl, a seberte klíček, který nechal na stole. S tím běžte po schodech nahoru a odemkněte dveře. Promluvte si s mladým Hansem, ale neodpoví vám, proto mu dejte sošku mamuta, kterou jste našli v jeskyni, a promluvte si s ním. Až Hans zmizí, klikněte na pracovní stůl a objevíte se v realitě.

popisek Telefonem zavolejte Oscarovi, který začal trochu panikařit. Na cestě od čarodějky ještě prozkoumejte „dream catcher“ a uslyšíte hlas Anny z říše snů. Jděte na obrazovku s ohrádkou s yukii a jděte nahoru. Vyšplhejte po velkém žebříku z kostí a poté jděte nahoru a po schodech. Dojděte až k obřímu navijáku a prozkoumejte ho. Zatáhněte za pravou páku a jděte zpět směrem k vlaku (od velkého žebříku z kostí cestou směrem nahoru). Promluvte si se dvěma eskymáky. Sice jim nebudete moc rozumět, ale poznáte, že se bojí Oscara. Jděte k vlaku a podívejte se na kabel, který k němu od navijáku vede. Kate ho ale sama neutáhne, bude potřebovat pomoc eskymáků. Jděte tedy za Oscarem do lokomotivy a přesvědčte ho, aby si na sebe vzal masku, kterou jste vzali u čarodějky v příbytku. Oscar v masce zamává na eskymáky, se kterými si běžte promluvit. Pomůžou vám připevnit lano k lokomotivě. Prohlédněte si ho a utáhněte ho. Vraťte se k obřímu navijáku a opět zatáhněte za pravou páku. Tím dostanete vlak k malému nástupišti v jeskyni, kam se teď také vydejte. Promluvte si s Oscarem o Hansovi a Oscar odejde. Sledujte ho a po telefonátu od Marsona jděte do chýše čarodějky. Promluvte si s Oscarem a podívejte se na jeho srdce. Uvidíte něco jako číselník bez čísel. Klikněte na 7:15 (tzn. na 7 a 3) a poté na 3, 6, 9, 12 a seberte jeho srdce. Zhlédněte smutnou animaci a transformaci Hanse Voralberga. Do inventáře vám automaticky přibude „Voralberg key“. Promluvte si s čarodějkou a vraťte se k vlaku a vlezte do lokomotivy. Podívejte se na ovládací panel. Do otvoru nahoře mezi dvěma budíky vsuňte „Voralberg key“. Zvedněte páky vlevo a vpravo nahoře, čímž se zvedne „hadí naběračka“. Teď stiskněte pravou páčku ze dvou vpravo dole, čímž získáte uhlí. Dejte dolů páku vpravo a zatáhněte za páku vlevo nahoře. „Hadí naběračka“ se vysune dole pod vlakem. Teď stiskněte levou páčku ze dvou vpravo dole a naberete vodu. Otočte kolem vlevo a začne hořet oheň. Teď otočte malým kolem nalevo od velkého a uvidíte páru. Stiskněte páčku vlevo a zhlédněte animaci, ve které uvolníte loď zamrzlou v ledu. Jděte dolů z perónu a doprava a uvidíte Hanse, jak jde na loď. Jděte za ním a před mostem si promluvte s náčelníkem. Jděte zpět až k ohradě s youkii a otevřete branku. Vraťte se zpátky k lodi a nastupte. Další část cesty máte za sebou.

popisek Jste na ostrově plném tučňáků. Jděte dolů na ostrov a doprava k velké kostře. Seberte tesák z marvala („Marwhal tusk“), vraťte se o obrazovku zpět a sledujte lano, které vede doleva. Dojdete k zaseklé kotvě, kterou uvolníte právě získaným tesákem. Zdá se, že už můžete vyplout, tak se vydejte k lodi, kde vás ale čeká velmi nemilé překvapení – Ivan Bourghoff. Jděte tedy k místu, kde byla kotva, poté ještě doleva a poté doprava. Podívejte se na loď v dálce. Váš úkol je odlákat tučňáky z příhodné ledové kry, kterou byste se mohli dostat k lodi. Jděte tedy o obrazovku zpět a ještě jednou doleva. Na zemi je hnízdo se dvěma tučňáčími vejci. Dejte mezi ně ruskou panenku a tím odlákáte tučňáky. Vlezte si na kru a na prasklinu použijte tesák. V lodi jděte doleva a prohlédněte si nástěnné malby a vraťte se zpět. Klikněte na barel, který brání dveře, a vylezte na něj. Prozkoumejte smyčku a otvor nahoře a projděte dveřmi, které bránil barel. Promluvte si s Hansem a vylezte po žebříku uprostřed místnosti. Seberte slonovinový hák a vraťte se k barelu. Vylezte na něj, do otvoru dejte slonovinový hák a smyčku utáhněte okolo něj. Slezte z barelu a zatáhněte za páku. Právě jste se na trvalo zbavili toho otravného Ivana. Vaše loď může vyplout.

popisek Konečně jste dorazili na vysněnou Syberii. Jděte dolů a podívejte se na svého youkiho, který spí. Vyjděte z lodi a jděte doprava. Vyšplhejte po žebříku, prozkoumejte strážného a z jeho těla na zemi seberte medailon. Vraťte se na rozcestí a jděte doleva. Sejděte po schodech a v další obrazovce prozkoumejte truhlu, ze které vezměte tři kameny. Jděte nahoru do klenutého průchodu. Prozkoumejte trávu vpravo, seberte čtvrtý kámen a květ modré trávy. Jděte doleva a promluvte si s Hansem a zatáhněte za páku u brány. Sjede dolů velice povědomé zařízení, takže je hned jasné, jaké budou vaše další kroky. Jděte zpět do lodi a na spícího youkiho použijte květ modré trávy. Youki se vzbudí a vyběhne nahoru. Jděte zpět za Hansem. Youki otevře bránu a Hans projde. Následujte ho nahoru po schodech a promluvte si s ním. Váš poslední úkol bude zahrát mamutí píseň a tím je přivolat. Jděte o obrazovku nazpět k podivnému stroji s nádobou plnou písku. Seberte pod ním pátý kámen a podívejte se na medailon od strážce. Musíte umístit kameny tak, jak je to zobrazeno na amuletu. Až to budete mít, otočte kolem. Pokud jsou kameny umístěny správně, objeví se uprostřed klíč. S klíčem jděte kolem Hanse na druhou stranu mostu, kde vás čeká úplně poslední úkol. Vložte získaný klíč do otvoru ve stroji a objeví se tabulka run s otvory. Vyndejte klíč a dejte ho do otvoru v řadě úplně dole, druhý zleva. Poté otočte kolem a natočte tak velkou hlásnou troubu. Poslední věc, kterou musíte udělat, je nastavit frekvenci tónu. Podívejte se na šest otvorů vpravo. Pomocí pák můžou být buď zcela zavřené, napůl otevřené nebo zcela otevřené. Podle malby na stěně na lodi je tak nastavte. Konkrétně zcela zavřete otvor uprostřed v dolní řadě a napůl otevřete otvor uprostřed v horní řadě a otvor vlevo v dolní řadě. Tři zbývající musí být otevřené. Teď už jen stačí zatáhnout za vodorovnou páku vpravo a kochat se závěrečným outrem. Teď už můžete smutnit, protože úžasné dobrodružství právničky Kate Walker je definitivně za námi.


Konec.
Autor:


Témata: Hodiny, Medvědi, nůž, Socha, Vlak


Nejčtenější

Nintendo Switch pre-launch event
Chcete si vyzkoušet Switch před vydáním? V sobotu v Praze + fotky z místa

Pokud byste si rádi vyzkoušeli připravovanou konzoli Switch od Nintenda ještě před březnovým vydáním, v sobotu 25. února proběhne v Praze pre-lauch event.  celý článek

Natalie Dormerová při nahrávání dabingu pro Mass Effect: Andromeda
VIDEO: Součástí Mass Effectu: Andromeda bude hvězda Hry o trůny

Natalie Dormerová propůjčí hlas jedné z postav v Mass Effectu: Andromeda. Herečku je možné znát jako Margaery Tyrellovou ze seriálu Hra o trůny nebo jako...  celý článek

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

BioShock Infinite
Autoři BioShocku založili nové studio Ghost Story

Po zrušení studia Irrational Games se jeho bývalí zaměstnanci vydali odlišnými směry. Vzniklo díky tomu hned několik firem a jednou z nich je i nově založené...  celý článek

Youtuber Felix Kjellberg alias PewDiePie
Disney po „vtipu“ o židech přestane podporovat 55 tisíc youtuberů

Firma Disney se rozloučí s většinou internetových osobností, které podporuje divize Maker Studios. Tu přitom v roce 2014 odkoupila za 675 milionů dolarů, tedy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.