Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Syberia - pátrání po ztraceném vynálezci

  12:00aktualizováno  30. ledna 4:02
Belgický tvůrce komixů Benoit Sokal se podruhé ponořuje do hlubokých vod herního průmyslu a spolu se společností Microids vyvíjí svou další adventuru. Tentokráte nás nezavede do střední Ameriky jako ve hře Amerzone, ale naopak zůstaneme doma v Evropě, respektive na polorealistickém území Rakouska.

Syberia Nepředpokládám, že by mnoho z vás znalo logickou adventuru Amerzone, vydanou společností Microids v létě 1999. Duchovním otcem této docela vydařené dobrodružné hry, pojednávající o přepravě vzácného vejce Bílých ptáků do indiánské osady někde ve Střední Americe, byl známý belgický tvůrce komixů Benoit Sokal. Tentýž člověk je autorem scénáře a designérem další adventury nazvané Syberia, k jejíž tvorbě dal podnět docela slušný úspěch zmíněné Amerzone na evropském teritoriu (zejména ve Francii a v Německu).

Připravovaná adventura Syberia je často označovaná za nepřímé pokračování Amerzone, a to nejen kvůli jménu Benoita Sokala, ale též vzhledem k podobnému konceptu hry a zpracování. Příběh je však opět původní a s Amerzone nemá zhola nic společného. Děj je zasazen do 21. století a hlavním hrdinou se tentokráte stává žena, mladá právnička Kate Walkerová z New Yorku. Tu si najme společnost Universal Toys Company a vyšle ji do malého alpského městečka Valadilene, kde má po právní stránce dokončit koupi zdejší úspěšné továrny na hračky a roboty. Když ale Kate přijede na místo, zjistí, že majitelka továrny – Anna Voralbergová – tragicky zahynula. Z její poslední vůle se dozví, že Anna továrnu odkázala svému bratrovi Hansovi, vynálezci se vskutku bizarní představivostí. Ten ale před několika lety záhadně zmizel a aby mohla Kate cíle své Syberia cesty do Valadilene dosáhnout, musí nového majitele továrny vyhledat.

Půvabná modrooká hrdinka se tedy vydá na dobrodružnou cestu, vedoucí skrze čtyři polorealistické světy: alpské městečko Valadilene, Barrockstadtskou univerzitu, průmyslové město s vesmírnou stanicí a přístav Arabald na břehu mrtvého moře. Každá z těchto lokací má svůj specifický charakter a spojuje je pouze jediná věc – výskyt robotů, které zde Hans sestrojil. Jeden z nich se jmenuje Oskar a bude Kate během jejího putování vydatně pomáhat. Přestože její cíl je zpočátku jednoznačný (podepsat s Hansem kupní smlouvu), postupem času začne poznávat důvody, kvůli nimž Hans opustil své rodné městečko a vydal se na tuto záhadnou výpravu, a začne se s nimi taktéž ztotožňovat. Její kroky tak povedou až na jeden zapomenutý ostrov, na němž dodnes žijí před miliony let vymřelí pravěcí mamuti.

Syberia bude stejně jako předchozí Amerzone klasickou 1st person adventure hrou, v níž vás nečeká žádná akce, ale pouze a jedině řešení logických hádanek a interakce s herními postavami. Herní puzzly budou spíše jednoduššího rázu a budou vyžadovat od hráče logické přemýšlení. Schopnosti Benoita Sokala se projeví nejen na designu herního prostředí, ale především Syberia na vyjádření hloubky herních postav. To bude znát hlavně na rozhovorech, jež mají být velmi rozsáhlé a větvené (na rozdíl od Amerzone, kde byly dialogy spíše sporadickým jevem). Speciální důraz je kladen na osobnost hlavní hrdinky, jejíž povaha, životní hodnoty a názor na okolní svět se budou v průběhu hry razantně měnit.

Po technické se určitě nedočkáme žádného nepříjemného zklamání. Syberia poběží na klasickém warp-enginu (360 st. otáčení na lokacích) v dnes standardním rozlišení 800x600. Grafika samotná vypadá úchvatně, obzvláště pak lesnaté exteriéry alpských vrchů. Zvlášť detailní budou též herní postavy, jichž si užijeme požehnaně během animovaných sekvencí.

Vzhledem ke slibované nižší obtížnosti zůstává otázkou rozsáhlost hry. Původní Amerzone, stejně jako další adventura od Microids s názvem Road to India, toho z hlediska délky hraní příliš nenabídly, takže obavy jsou rozhodně na místě. Holt, uvidíme. Hra je vyvíjena v USA a na tamní trh by se měla dostat počátkem června tohoto roku.

Autor:


Témata: hračky, Robot


Nejčtenější

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Další z rubriky

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.