Syberia - pátrání po ztraceném vynálezci

  • 757
Belgický tvůrce komixů Benoit Sokal se podruhé ponořuje do hlubokých vod herního průmyslu a spolu se společností Microids vyvíjí svou další adventuru. Tentokráte nás nezavede do střední Ameriky jako ve hře Amerzone, ale naopak zůstaneme doma v Evropě, respektive na polorealistickém území Rakouska.

Syberia Nepředpokládám, že by mnoho z vás znalo logickou adventuru Amerzone, vydanou společností Microids v létě 1999. Duchovním otcem této docela vydařené dobrodružné hry, pojednávající o přepravě vzácného vejce Bílých ptáků do indiánské osady někde ve Střední Americe, byl známý belgický tvůrce komixů Benoit Sokal. Tentýž člověk je autorem scénáře a designérem další adventury nazvané Syberia, k jejíž tvorbě dal podnět docela slušný úspěch zmíněné Amerzone na evropském teritoriu (zejména ve Francii a v Německu).

Připravovaná adventura Syberia je často označovaná za nepřímé pokračování Amerzone, a to nejen kvůli jménu Benoita Sokala, ale též vzhledem k podobnému konceptu hry a zpracování. Příběh je však opět původní a s Amerzone nemá zhola nic společného. Děj je zasazen do 21. století a hlavním hrdinou se tentokráte stává žena, mladá právnička Kate Walkerová z New Yorku. Tu si najme společnost Universal Toys Company a vyšle ji do malého alpského městečka Valadilene, kde má po právní stránce dokončit koupi zdejší úspěšné továrny na hračky a roboty. Když ale Kate přijede na místo, zjistí, že majitelka továrny – Anna Voralbergová – tragicky zahynula. Z její poslední vůle se dozví, že Anna továrnu odkázala svému bratrovi Hansovi, vynálezci se vskutku bizarní představivostí. Ten ale před několika lety záhadně zmizel a aby mohla Kate cíle své Syberia cesty do Valadilene dosáhnout, musí nového majitele továrny vyhledat.

Půvabná modrooká hrdinka se tedy vydá na dobrodružnou cestu, vedoucí skrze čtyři polorealistické světy: alpské městečko Valadilene, Barrockstadtskou univerzitu, průmyslové město s vesmírnou stanicí a přístav Arabald na břehu mrtvého moře. Každá z těchto lokací má svůj specifický charakter a spojuje je pouze jediná věc – výskyt robotů, které zde Hans sestrojil. Jeden z nich se jmenuje Oskar a bude Kate během jejího putování vydatně pomáhat. Přestože její cíl je zpočátku jednoznačný (podepsat s Hansem kupní smlouvu), postupem času začne poznávat důvody, kvůli nimž Hans opustil své rodné městečko a vydal se na tuto záhadnou výpravu, a začne se s nimi taktéž ztotožňovat. Její kroky tak povedou až na jeden zapomenutý ostrov, na němž dodnes žijí před miliony let vymřelí pravěcí mamuti.

Syberia bude stejně jako předchozí Amerzone klasickou 1st person adventure hrou, v níž vás nečeká žádná akce, ale pouze a jedině řešení logických hádanek a interakce s herními postavami. Herní puzzly budou spíše jednoduššího rázu a budou vyžadovat od hráče logické přemýšlení. Schopnosti Benoita Sokala se projeví nejen na designu herního prostředí, ale především Syberia na vyjádření hloubky herních postav. To bude znát hlavně na rozhovorech, jež mají být velmi rozsáhlé a větvené (na rozdíl od Amerzone, kde byly dialogy spíše sporadickým jevem). Speciální důraz je kladen na osobnost hlavní hrdinky, jejíž povaha, životní hodnoty a názor na okolní svět se budou v průběhu hry razantně měnit.

Po technické se určitě nedočkáme žádného nepříjemného zklamání. Syberia poběží na klasickém warp-enginu (360 st. otáčení na lokacích) v dnes standardním rozlišení 800x600. Grafika samotná vypadá úchvatně, obzvláště pak lesnaté exteriéry alpských vrchů. Zvlášť detailní budou též herní postavy, jichž si užijeme požehnaně během animovaných sekvencí.

Vzhledem ke slibované nižší obtížnosti zůstává otázkou rozsáhlost hry. Původní Amerzone, stejně jako další adventura od Microids s názvem Road to India, toho z hlediska délky hraní příliš nenabídly, takže obavy jsou rozhodně na místě. Holt, uvidíme. Hra je vyvíjena v USA a na tamní trh by se měla dostat počátkem června tohoto roku.


Témata: hračky, Robot