Využití prvků má být skromné a tvůrci nechtějí podléhat moderním trendům. Upozorňují však, že budou chybět například statistiky postavy. „Hráč bude postupně získávat více zbraní a dovedností. Každá z nich bude vyžadovat um pro jejich využití (hráčskou dovednost, nikoliv dovednostní body).
Herní svět se má navíc řídit striktní logikou. Chybět tak nebudou automaty s jídlem a pitím pro léčení a drobné posilování postavy. „Ale nebudete je hackovat, abyste získali zbraň. Proč by automat na jídlo a pití na vesmírné stanici měl sloužit jako arzenál?“
Vylepšení pro zbraně a dovednosti hra bude zahrnovat jen velmi omezený počet.“Cílem hry je, aby byla zábavná. Nikoliv abyste čas trávili v inventáři,“ píšou vývojáři.
System Shock
Každou situaci by navíc mělo být možné řešit více způsoby. „Nabídneme vám nástroje, zbraně a dovednosti, se kterými k problému půjde přistupovat v závislosti na vašem herním stylu.“
Do konce komunitního financování System Shocku zbývá šest dní a hra již nyní přesáhla minimální požadovanou částku. Cílem bylo získat alespoň 900 tisíc dolarů, v době psaní článku však lidé na projekt přispěli 1,1 milionu dolarů. Tedy zhruba 26,5 milionu korun.
V rámci bonusových cílů pro kampaň tím hráči odemkli verze pro Mac a Linux. Při přesáhnutí 1,2 milionu dolarů bude následovat lokalizace do španělštiny, italštiny, němčiny a francouzštiny.