Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf vývoje System Shock 3: Návrh hry je pro mě duševním bojem

  12:15aktualizováno  12:15
Má se nové pokračování klasické série System Shock blížit více prvnímu nebo druhému dílu? To je otázka, na kterou odpověď zatím nezná ani šéf vývoje Warren Spector. V řadě dalších oblastí však jasno již má.

System Shock 3 | foto: Otherside Entertainment

„Neustále bojuji s tím, nakolik respektovat principy prvního a nakolik principy druhého dílu. Druhý díl se mnohem více blížil tradičním hrám na hrdiny. Ta volba je pro mě duševním zápasem. To přiznávám,“ řekl Spector pro server Polygon.

V dějových otázkách má však Spector jasněji. Příběh bude přímo navazovat na události System Shocku 2. Začínáte tedy v roce 2114, kde druhý díl skončil.

A kromě umělé inteligence Shodan se vrací i několik dalších postav. Například Rebecca Siddons, do které se Shodan na konci druhého dílu uložila.

Chybět nebude ani její kolega Tommy Suarez a postava Rebeccy Lansing, která hráčovi pomáhala v prvním díle. Narazíte také na hlavní hrdiny z obou her, tedy hackera z „jedničky“ a vojáka ze System Shocku 2. Vrátí se i Edward Diego, který hráče v prvním díle přesvědčil k hacknutí Shodan.

„Řada otázek z prvních dvou dílů zůstala bez odpovědi a my vyplnění prázdných míst vnímáme jako naši povinnost vůči fanouškům. A nové hráče by to mohlo vtáhnout do příběhu,“ řekl Spector.

Zásadní pro děj opět bude i hlavní záporná postava. „Shodan je srdcem a duší série System Shock. V tom spočívá krása třetího dílu, Shodan nikde jinde neobjevíte. Bude středobodem hry a zároveň se dočká změn,“ tvrdí Spector.

System Shock (reboot)
System Shock (reboot)
System Shock (reboot)

Kromě System Shocku 3 vzniká i předělávka prvního dílu. A ta se věrně drží původního stylu.

Shodan je umělá inteligence, které hráč v prvním díle deaktivuje pravidla etického chování. A počítač se kvůli tomu rozhodne, že zlikviduje lidskou rasu.

„V System Shocku 3 chci prozkoumat Shodaniny pohnutky,“ prohlásil Spector. První dvě hry totiž nevysvětlují, proč umělá inteligence po vyhlazení lidstva touží.

Nová hra také bude čerpat inspiraci z odlišných zdrojů. První dva díly se totiž silně opíraly o cyberpunkovou kulturu, jejíž popularita však v mezičase značně klesla. První díl System Shocku ostatně vyšel v roce 1994.

„Během let jsem pochopil, že nemá smysl pokoušet se lidi přesvědčit o tom, že je zajímají věci, o které zájem ve skutečnosti nemají,“ konstatuje Spector.

Návrh proto bude vycházet z moderních vědeckých poznatků. Základní inspirací má být skutečný svět. Vývojáři však budou muset odhadovat, jak se technologie v následujících sto letech vyvinou.

Autor:


Témata: hacker


Nejčtenější

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

WipEout: Omega Collection
Ohlášený soundtrack k WipEoutu vám vylepší pátek

Sony zveřejnilo soundtrack k futuristickým závodům Wipeout, který potěší všechny milovníky elektronické hudby.  celý článek

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.