Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft i Electronic Arts platí za propagaci v uživatelských videích

aktualizováno 
Herní společnosti využívají neoznačenou formu reklamy. Například firmy Microsoft a Electronic Arts vyplácejí peníze za propagaci vybraných titulů na severu YouTube. Ta se však musí řídit předem stanovenými pravidly.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One. | foto: Bonusweb.cz

Na veřejnost například prosákly dohody, které s uživateli uzavírala společnost Machinima. Ty zahrnují prohlášení o mlčenlivosti a firma nabízí tři dolary za tisíc zhlédnutí videa. Tedy zhruba šedesát korun. Výdělkový strop však představovalo 1,25 milionu zhlédnutí. Za větší počet tedy server neplatil.

Smlouva se týkala propagace konzole Xbox One a nárok na peníze měli pouze uživatelé, kteří o zařízení mluvili pozitivně. Video muselo zahrnovat alespoň třicet sekund hraní na této konzoli a muselo být zmíněno její jméno.

Microsoft se však od propagační akce distancoval. Mluvčí společnosti v prohlášení pro server Igamerresponsibly.com napsal: "Microsoft o jednotlivých smlouvách mezi Machinimou a dodavateli obsahu nevěděl a k žádným videím jsme neposkytovali zpětnou vazbu."

V reakci na situaci prý Machinimu požádali, aby server nenahrával další propagační obsah v rámci této akce. Součástí žádosti prý bylo i označení stávajících propagačních videí.

Battlefield 4

Battlefield 4 je jednou z her, za jejíž propagaci společnost Electronic Arts nabízela odměnu.

O několik dnů později pak společnost Electronic Arts serveru The Verge potvrdila, že u svých her také provozuje podpůrný program. Ten se nazývá Ronku a odměňuje lidi za vytváření herních videí s rozličnými tituly. Nabídka se týkala například her FIFA 14, Battlefield 4, Need for Speed: Rivals či Plants VS Zombies 2.

Electronic Arts však tvrdí, že jejich program vyžaduje označení videí jako propagačních. Uživatel serveru NeoGAF zveřejnil pravidla pro některé z her a uvedené podmínky je možné označit za neutrální. Společnost žádá, aby se videa nesoustředila na technické chyby. Zahrnutí drobných komplikací však nezakazuje.

V porovnání s nabídkou Machinimy vydavatelství vyplácí více peněz za tisíc přehrání. Částka závisí na konkrétním titulu. Za některé hry společnost nabízí deset dolarů, za jiné patnáct. Tedy 200 až 300 korun.

Jako placená propagace pro některé hry však slouží i americký televizní pořad Clueless Gamer, který uvádí Conan O'Brien. Jeho tvůrci však nijak neupozorňují na tituly, které za zařazení do programu zaplatily. Přiznalo to však studio Red Barells, které za 35 tisíc dolarů (zhruba 700 tisíc kroun) zakoupilo vsuvku o titulu Outlast.

Podle serveru GamesIndustry je zaplacené zahrnutí zhruba čtvrtiny her. Tvůrci pořadu však jeho pojetí označují za komediální a O'Brien prý není herním recenzentem, jeho výroky proto není možné vnímat seriózně. "Nemyslíme si, že je propagaci třeba označovat," tvrdí tvůrci pořadu.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v připravovaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Ghost Recon Phantoms
TÉMA: Jediná střela znamenala smrt. Historie taktické série Ghost Recon

První díl taktické akce Ghost Recon vyšel v roce 2001. Během let se však důraz na taktiku vytrácel na úkor zjednodušování. Nahlédněte s námi do historie, jak...  celý článek

Cosplay na akci Blizzcon - Alexstrasza
Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.