Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft i Electronic Arts platí za propagaci v uživatelských videích

aktualizováno 
Herní společnosti využívají neoznačenou formu reklamy. Například firmy Microsoft a Electronic Arts vyplácejí peníze za propagaci vybraných titulů na severu YouTube. Ta se však musí řídit předem stanovenými pravidly.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One. | foto: Bonusweb.cz

Na veřejnost například prosákly dohody, které s uživateli uzavírala společnost Machinima. Ty zahrnují prohlášení o mlčenlivosti a firma nabízí tři dolary za tisíc zhlédnutí videa. Tedy zhruba šedesát korun. Výdělkový strop však představovalo 1,25 milionu zhlédnutí. Za větší počet tedy server neplatil.

Smlouva se týkala propagace konzole Xbox One a nárok na peníze měli pouze uživatelé, kteří o zařízení mluvili pozitivně. Video muselo zahrnovat alespoň třicet sekund hraní na této konzoli a muselo být zmíněno její jméno.

Microsoft se však od propagační akce distancoval. Mluvčí společnosti v prohlášení pro server Igamerresponsibly.com napsal: "Microsoft o jednotlivých smlouvách mezi Machinimou a dodavateli obsahu nevěděl a k žádným videím jsme neposkytovali zpětnou vazbu."

V reakci na situaci prý Machinimu požádali, aby server nenahrával další propagační obsah v rámci této akce. Součástí žádosti prý bylo i označení stávajících propagačních videí.

Battlefield 4

Battlefield 4 je jednou z her, za jejíž propagaci společnost Electronic Arts nabízela odměnu.

O několik dnů později pak společnost Electronic Arts serveru The Verge potvrdila, že u svých her také provozuje podpůrný program. Ten se nazývá Ronku a odměňuje lidi za vytváření herních videí s rozličnými tituly. Nabídka se týkala například her FIFA 14, Battlefield 4, Need for Speed: Rivals či Plants VS Zombies 2.

Electronic Arts však tvrdí, že jejich program vyžaduje označení videí jako propagačních. Uživatel serveru NeoGAF zveřejnil pravidla pro některé z her a uvedené podmínky je možné označit za neutrální. Společnost žádá, aby se videa nesoustředila na technické chyby. Zahrnutí drobných komplikací však nezakazuje.

V porovnání s nabídkou Machinimy vydavatelství vyplácí více peněz za tisíc přehrání. Částka závisí na konkrétním titulu. Za některé hry společnost nabízí deset dolarů, za jiné patnáct. Tedy 200 až 300 korun.

Jako placená propagace pro některé hry však slouží i americký televizní pořad Clueless Gamer, který uvádí Conan O'Brien. Jeho tvůrci však nijak neupozorňují na tituly, které za zařazení do programu zaplatily. Přiznalo to však studio Red Barells, které za 35 tisíc dolarů (zhruba 700 tisíc kroun) zakoupilo vsuvku o titulu Outlast.

Podle serveru GamesIndustry je zaplacené zahrnutí zhruba čtvrtiny her. Tvůrci pořadu však jeho pojetí označují za komediální a O'Brien prý není herním recenzentem, jeho výroky proto není možné vnímat seriózně. "Nemyslíme si, že je propagaci třeba označovat," tvrdí tvůrci pořadu.

Autor:




Nejčtenější

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava pavoučí Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

Fyzické odměny za 60 dolarů pro fanoušky hry Mighty No. 9
Špatný vtip, nebo podvod? Podívejte se, co dostali fanoušci za 60 dolarů

Po více než roce od vydání dostali kickstarteroví přispěvatelé „prokleté“ hry Mighty No. 9 slíbené odměny. Jejich provedení je ovšem otřesné a autoři jsou opět...  celý článek

Další z rubriky

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.