Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Microsoft i Electronic Arts platí za propagaci v uživatelských videích

aktualizováno 
Herní společnosti využívají neoznačenou formu reklamy. Například firmy Microsoft a Electronic Arts vyplácejí peníze za propagaci vybraných titulů na severu YouTube. Ta se však musí řídit předem stanovenými pravidly.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One. | foto: Bonusweb.cz

Na veřejnost například prosákly dohody, které s uživateli uzavírala společnost Machinima. Ty zahrnují prohlášení o mlčenlivosti a firma nabízí tři dolary za tisíc zhlédnutí videa. Tedy zhruba šedesát korun. Výdělkový strop však představovalo 1,25 milionu zhlédnutí. Za větší počet tedy server neplatil.

Smlouva se týkala propagace konzole Xbox One a nárok na peníze měli pouze uživatelé, kteří o zařízení mluvili pozitivně. Video muselo zahrnovat alespoň třicet sekund hraní na této konzoli a muselo být zmíněno její jméno.

Microsoft se však od propagační akce distancoval. Mluvčí společnosti v prohlášení pro server Igamerresponsibly.com napsal: "Microsoft o jednotlivých smlouvách mezi Machinimou a dodavateli obsahu nevěděl a k žádným videím jsme neposkytovali zpětnou vazbu."

V reakci na situaci prý Machinimu požádali, aby server nenahrával další propagační obsah v rámci této akce. Součástí žádosti prý bylo i označení stávajících propagačních videí.

Battlefield 4

Battlefield 4 je jednou z her, za jejíž propagaci společnost Electronic Arts nabízela odměnu.

O několik dnů později pak společnost Electronic Arts serveru The Verge potvrdila, že u svých her také provozuje podpůrný program. Ten se nazývá Ronku a odměňuje lidi za vytváření herních videí s rozličnými tituly. Nabídka se týkala například her FIFA 14, Battlefield 4, Need for Speed: Rivals či Plants VS Zombies 2.

Electronic Arts však tvrdí, že jejich program vyžaduje označení videí jako propagačních. Uživatel serveru NeoGAF zveřejnil pravidla pro některé z her a uvedené podmínky je možné označit za neutrální. Společnost žádá, aby se videa nesoustředila na technické chyby. Zahrnutí drobných komplikací však nezakazuje.

V porovnání s nabídkou Machinimy vydavatelství vyplácí více peněz za tisíc přehrání. Částka závisí na konkrétním titulu. Za některé hry společnost nabízí deset dolarů, za jiné patnáct. Tedy 200 až 300 korun.

Jako placená propagace pro některé hry však slouží i americký televizní pořad Clueless Gamer, který uvádí Conan O'Brien. Jeho tvůrci však nijak neupozorňují na tituly, které za zařazení do programu zaplatily. Přiznalo to však studio Red Barells, které za 35 tisíc dolarů (zhruba 700 tisíc kroun) zakoupilo vsuvku o titulu Outlast.

Podle serveru GamesIndustry je zaplacené zahrnutí zhruba čtvrtiny her. Tvůrci pořadu však jeho pojetí označují za komediální a O'Brien prý není herním recenzentem, jeho výroky proto není možné vnímat seriózně. "Nemyslíme si, že je propagaci třeba označovat," tvrdí tvůrci pořadu.

Autor:




Nejčtenější

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.