Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak trošku jiným Divokým západem nás provede chameleon Rango

aktualizováno 
Animovaný filmový hit Rango se může pochlubit oslavnými recenzemi. A v rámci možností to platí i o jeho videoherní verzi.
75

Rango

Platforma: Xbox360
Výrobce: A2M

  • Několik herních žánrů
  • Obrazově poutavý svět
  • Zábavné pro mladší i starší
  • Honičky nejsou příliš povedené
  • Někdy slušný zmatek
  • Chybí hra pro více lidí

Povedená a vtipná akční adventura z Divokého západu, která je překvapivě komplexní.

Herní karta

Stejně jako film, ani herní verze není pouze pro děti, i když to tak díky pestrobarevnému vizuálnímu pojetí může na první pohled vypadat. Zatímco u filmového Ranga se dospělí pobaví proto, že některé vtípky jsou docela úderné a odvážné, tak u herního Ranga může odradit ty nejmenší překvapivá náročnost.

Rango

Rango

Nenechte se zmást roztomilostí postav a infantilně působícím prostředím, na vyšších obtížnostech se u Ranga může zapotit i dávno odrostlý hráč. Rango jednoduše není pro ty úplně nejmladší. Ale pokud je vašim potomkům/sourozencům více než 9, 10 let, určitě si Ranga (na nižší obtížnost) užijí.

Příběh nekopíruje to, co jste mohli vidět v kině, ale dá se říct, že to spíše rozvíjí. Hlavní hrdina, chameleon Rango se ocitá v městečku Dirt a pokouší se najít několik fragmentů podivného kamenu, který spadl z vesmíru. Kromě toho chrání nevinné před gangem zločinců, kteří znepříjemňují život zdejším obyvatelům. Prostě bere svou práci šerifa opravdu vážně.

Rango

Rango

Ale vše ostatní je podáno s nadhledem a povedeným humorem. Rango paroduje klasické westernové filmy, takže tu narazíme na křehké dívky v nesnázích, protřelé zločince, divoké přestřelky i honičky. Ovšem to není vše, Rango umí pořádně překvapit, když se v jednu chvíli proháníte po vyschlé poušti a za okamžik jste uvnitř herního automatu nebo na vesmírné stanici.

Jindy bychom řekli, že je to až moc praštěné a ujeté, ale v Rangovi to nepůsobí vůbec rušivě, naopak je to příjemná změna, která zpestří hraní a titulu přidá na atraktivnosti.

Úrovně, které se odehrávají na Divokém západě, jsou vizuálně naprosto odzbrojující. Westernové prostředí je zpracováno vynikajícím způsobem. Přestože zdejší budovy jsou stvořeny z odpadků a zbytků, z Ranga dýchá ta pravá kovbojská atmosféra.

Rango

Rango

Tomu hodně pomáhá i hudba, která pracuje s westernovými motivy tak, aby byly úsměvné, ale měly tu správnou údernost, díky níž jen čekáte, až se vám po pokoji překulí koule suché trávy a vy odjedete na zádech svého oře vstříc západu Slunce.

Úrovně jsou vcelku rozsáhlé, přestože lineární a graficky jsou vypiplané do posledního detailu, stejně jako modely jednotlivých postav. Vizuální stránka Ranga je výborná. Povedená, i když ne dokonalá, je ale i herní náplň. Kombinuje několik žánrů: střílečku z pohledu třetí osoby, hopsačkové elementy a přidává i nějaké hádanky nebo honičku na zádech netopýra, či zvláštního ptáka.

Akční části spoléhají na hodně zběsilou střelbu na nepřátele. Rango má k dispozici rychlopalnou zbraň, která automaticky zaměřuje, ale pouze v případě, že je nepřítel v zorném úhlu. Pokud se z něj na moment ztratí, už na něj nemáte zacíleno.

To není úplně nejlepší řešení, protože se na vás často žene spousta protivníků, takže je nutné uskakovat, uhýbat střelám a neustále se stává, že ztratíte zaměřený objekt z hledáčku.

Rango

Rango

Automatické zacílení tak přeskakuje z jednoho na druhého, propuká velký zmatek a vaše aktivita se smrskne do zmateného pobíhání a bezhlavého střílení kolem sebe. Vedle toho pak může Rango rozdávat i rány pěstí.

Z poražených nepřátel a z krabic či sudů vypadávají šerifské hvězdy. S jejich pomocí nakupujete vylepšení pro Ranga, kterých je celkově 17 s tím, že každé má tři úrovně. Některá vylepšení slouží k upravení schopností střelné zbraně, jiné třeba k navýšení zdraví.

Šplhací/skákací úrovně jsou pravděpodobně to nejlepší, co Rango nabízí. Jsou hodně variabilní, takže nejde jen o to, skočit z místa na místo. Jsou designovány tak, že například chvíli šplháte na kovovém plotě, do kterého za určitý čas začne probíjet elektřina, pak skočíte na plošinku, která se po pár vteřinách rozpadne a nakonec se svezete na kabelu s halloweenskými ozdobami, kterým je nutné se vyhnout.

Rango

Rango

Je tu ale i pár nešvarů. Třeba že Rango je někdy trošku ztuhlý a neovládá se úplně plynule nebo že občas se tu nespoléhá na bystrost a rychlé prsty, ale spíše na náhodu. Ale žádný z těchto problémů se nevyskytuje často, takže nemají na zábavnost větší dopad.

Hádanek je tu jen pár a nejsou vůbec složité, takže není třeba se bát, že se kvůli nim nedostanete dál. Několikrát jen posunete krabice nebo vytvoříte jednoduchý obrázek ze svítících panelů, ale i tak je to docela fajn.

Rango na stříbrném plátně

Počítačovou animací stvořený film s rozpočtem 135 milionů si vzal na starosti režisér Pirátů z Karibiku, Gore Verbinski, který se také znovu rozhodl spolupracovat s Johnnym Deppem. Ten namluvil hlavní roli Ranga, ale není jedinou známou osobností, kterou ve filmu uslyšíte. Objevuje se tu například Isla Fisher (Nesvatbovi), Alfred Molina (Spiderman 2), Bill Nighy (Láska nebeská), Timothy Olyphant (Hitman) nebo Claudia Black (seriálová Hvězdná brána).

Film posbíral veskrze kladné recenze a slušně vydělává, přestože nejde o vysloveně rodinnou zábavu, ale spíše o „pohádku pro dospělé“. U nás měl film premiéru 10. března.

Rango

Rango

Jako další zpestření slouží několik miniher, během nichž řídíte směr zpomalené kulky a snažíte se zasáhnout cíle nebo odpalujete výbušné broučky s pomocí golfové hole. Jde o fajn vložky, které nejsou náročné, ale pomáhají předejít stereotypu.

Úplně nadšení ale nejsme z honiček. V nich prolétáte/probíháte dlouhými koridory, které jsou plné pastí i nepřátel. A často je to v takové rychlosti, že je docela problém do něčeho nenarážet. Překážky jsou na každém kroku, jsou naplácané na sobě a často se objeví skupina protivníků, kterých se musíte zbavit.

Ale v těchto chvílích nefunguje automatické míření, takže nezbývá než hlídat, abyste nenabourali do nějakého objektu a ještě mířit na protivníky. To by se dalo zvládnout tak možná s dalšími dvěma páry očí navíc, ale jinak je to skoro nemožné. Naštěstí ale opět platí to, že střet vám ubere jen část zdraví, takže není nutné opakovat celé úseky, pokud dvakrát či třikrát něco trefíte.

Rango

Rango

Rango je sice docela krátká hra (5 – 6 hodin), ale i kdyby byla dvakrát delší, pochybujeme, že byste se u ní nudili, protože velice dobře dávkuje několik různých herních stylů, z nichž některé jsou zpracovány velmi dobře. Jiné o něco hůře, ale žádný není vysloveně frustrující. Dokonce i ty honičky se dají přežít bez psychické újmy.

Jsme překvapeni slušnou komplexností celého titulu. Není to jen jednoduchá roztomilá taškařice, ale velmi slušně zpracované akční dobrodružství, které zaujme jak svou hratelností, tak grafikou a hudbou. Plus přidává příjemný humor a neodolatelný barevný svět.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

65 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 24 čtenářů



Nejčtenější

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.