Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zůstala 4 velkorozpočtová vydavatelství, tvrdí majitel Grand Theft Auto

  17:28aktualizováno  17:28
Nová generace konzolí nastolila změny, které svědčí těm největším vydavatelstvím. Rozpočty moderních her totiž nabobtnaly natolik, že se konkurence citelně zmenšila.

Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Tak situaci popisuje Staruss Zelnick, šéf vydavatelství Take-Two. Firma vlastní značky jako Grand Theft Auto, Borderlands, BioShock či Max Payne a je dost možná vydavatelstvím s nejstabilnější kvalitou her.

Zelnick na akci Technology, Media and Telecom Conference prohlásil: „Pravdou je, že jsou dnes regály méně zaplněné, než byly na začátku předchozího konzolového cyklu.“

„Došlo na velké otřesy. Vytvářet velkorozpočtové produkty, které jsou opravdu konkurenceschopné, je velmi obtížné. Nejsme jedinou společností, která to zvládá, ale jsme jednou ze čtyř. Vnímáme se jako číslo tři a řekl bych, že to tak vidí většina lidí. A naše příjmy tomu rozhodně odpovídají,“ tvrdí Zelnick.

BioShock Infinite

Katalog Take-Two zahrnuje řadu úspěšných her. Například BioShock Infinite.

Stávající situace je tedy pro vydavatelství pozitivní. Zelnick dokonce tvrdí, že je to jako zemřít a objevit se v nebi příležitostí. Data vydání velkých her se díky tomu méně překrývají a konkurence není tak velká.

Zelnick navíc nezávislé tituly nevnímá jako hrozbu. Scénu je prý důležité sledovat, velké moderní hry však podle jeho názoru v garáži nevytvoříte. „Ty dny jsou dávno pryč. Potřebujete alespoň sto lidí, kteří na titulu pracují nejméně dva až tři roky. To je velmi nákladné, komplexní a obtížné podnikání,“ říká Zelnick.

Šéf Take-Two si přesto nedělá iluze, že by každá jejich hra mohla být hitem. Zhruba 80 % jejích titulů však uspěje.

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Pokořili nejtěžší nepřátele slavné střílečky aniž by vůbec vystřelili

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.