Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zůstala 4 velkorozpočtová vydavatelství, tvrdí majitel Grand Theft Auto

  17:28aktualizováno  17:28
Nová generace konzolí nastolila změny, které svědčí těm největším vydavatelstvím. Rozpočty moderních her totiž nabobtnaly natolik, že se konkurence citelně zmenšila.

Ilustrační obrázek ze hry Grand Theft Auto | foto: Petr Zelený, iDNES.cz

Tak situaci popisuje Staruss Zelnick, šéf vydavatelství Take-Two. Firma vlastní značky jako Grand Theft Auto, Borderlands, BioShock či Max Payne a je dost možná vydavatelstvím s nejstabilnější kvalitou her.

Zelnick na akci Technology, Media and Telecom Conference prohlásil: „Pravdou je, že jsou dnes regály méně zaplněné, než byly na začátku předchozího konzolového cyklu.“

„Došlo na velké otřesy. Vytvářet velkorozpočtové produkty, které jsou opravdu konkurenceschopné, je velmi obtížné. Nejsme jedinou společností, která to zvládá, ale jsme jednou ze čtyř. Vnímáme se jako číslo tři a řekl bych, že to tak vidí většina lidí. A naše příjmy tomu rozhodně odpovídají,“ tvrdí Zelnick.

Katalog Take-Two zahrnuje řadu úspěšných her. Například BioShock Infinite.

Katalog Take-Two zahrnuje řadu úspěšných her. Například BioShock Infinite.

Stávající situace je tedy pro vydavatelství pozitivní. Zelnick dokonce tvrdí, že je to jako zemřít a objevit se v nebi příležitostí. Data vydání velkých her se díky tomu méně překrývají a konkurence není tak velká.

Zelnick navíc nezávislé tituly nevnímá jako hrozbu. Scénu je prý důležité sledovat, velké moderní hry však podle jeho názoru v garáži nevytvoříte. „Ty dny jsou dávno pryč. Potřebujete alespoň sto lidí, kteří na titulu pracují nejméně dva až tři roky. To je velmi nákladné, komplexní a obtížné podnikání,“ říká Zelnick.

Šéf Take-Two si přesto nedělá iluze, že by každá jejich hra mohla být hitem. Zhruba 80 % jejích titulů však uspěje.

Autor:


Témata: Grand Theft Auto


Nejčtenější

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Mafia 3
Odradila vás kritická hodnocení Mafie 3? Vyzkoušejte demo

Zároveň s prvním placeným příběhovým rozšířením akce Mafia 3 vychází i demoverze.   celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.