Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Taktické bitvy v Ghost Recon: Shadow Wars vydrží na desítky hodin

aktualizováno 
Série Ghost Recon se stala přechodem na Nintendo 3DS s trojrozměrným obrazem ještě taktičtější. Nový díl je totiž tahová strategie.
70

Ghost Recon: Shadow Wars

Platforma: 3DS
Výrobce: Ubisoft

  • Propracované taktické bitvy
  • Využití terénu i schopností týmu
  • Dlouhá životnost
  • Trojrozměrný obraz hezky vyniká
  • Nevzhledná grafika
  • Multiplayer je omezen na jednu konzoli
  • Příběh je do počtu
  • Hra ničím nevybočuje

Překvapivě solidní strategický titul, který nepostrádá hloubku a napínavé bitvy. I když nenabízí nic nového nebo neokoukaného, tak potěší solidní životností.

Herní karta

Ghost Recon: Shadow Wars

Ghost Recon je od svého zrození spojen s žánrem taktické akce. Původní díly z pohledu první osoby vystřídala pokračování, ve které jste již svou postavu viděli zpoza jejích zad. Série chytila druhý dech s dílem Ghost Recon Advanced Warfighter, který na Xboxu 360 při svém uvedení vyrazil dech grafickým zpracováním a propracovaným, nesmírně zábavným multiplayerem, který neměl ve své době konkurenci.

Ghost Recon: Shadow Wars

Vedlejší titul série Ghost Recon: Shadow Wars pro Nintendo 3DS neopouští pole taktické působnosti série. Naopak, prohlubuje ho. Hra je totiž tahovou strategií, ve které se vaše jednotka v terénu pohybuje po čtvercových polích.

Příběh zavede jednotku Duchů do Kazachstánu, Ruska a na Ukrajinu, kde se postaví místní milici, banditům a vojenským jednotkám. Příběh je plný klišé o konspiračních teoriích, tajných armádních akcích a politicích, kteří tajně tahají v pozadí za nitky veškerého dění.

Hra je však především o strategických bitvách, kterých se užijete dosytosti. V hlavní příběhové kampani je totiž celých 37 misí, které vám zaberou minimálně kolem čtyřiceti hodin. Životnost je velmi silnou stránkou Ghost Recon: Shadow Wars.

V samotných bitvách dostanete na povel až šestičlenný tým speciální jednotky Duchů. Každý její člen má specifické dovednosti pro boj, jejichž správné naplánování a použití je klíčové pro vítězství.

Ghost Recon: Shadow Wars

Duke (komando) je jako velitel týmu vybaven útočnou puškou, je silný, značně mobilní a jako druhou zbraň má raketomet. Při zásahu okamžitě vrací palbu, i když není na tahu. Haze (sniper) je vybaven odstřelovací puškou, kterou zasáhne cíl i na velkou vzdálenost. Jeho sekundární zbraní jsou granáty. Ty zasahují cíle i na více herních polích.

Richter (střelec) je ozbrojen rotačním kulometem, který je svou silou pro nepřátele velmi zničující, stejně jako jeho opětovná palba po zásahu. S pohyblivostí v terénu je to však horší. Sekundární zbraní jsou též granáty. Hlavní dovedností Saffron (medik) je léčení celého týmu. To se nevyplácí podceňovat, protože smrt i jediného člena týmu se rovná okamžitému konci hry. Mimo to dokáže ostatní stimulovat i silovými body, které slouží k údernějšímu útoku. Sama je ozbrojena pouze pistolí, což z ní na bitevním poli dělá snadný cíl.

K největší dovednosti Banshee (rozvědka) patří díky speciálnímu obleku schopnost zneviditelnit se před nepřátelskými jednotkami. Odhalit ji může pouze přímý kontakt s nepřítelem. Je vybavena krátkou puškou s tlumičem, granáty a disponuje i speciálním tajným útokem, při kterém likviduje protivníky potichu zezadu s nožem v ruce.

Ghost Recon: Shadow Wars

Posledním členem týmu je Mint (inženýr). Jeho hlavní zbraní je útočná puška, sekundárními pak rozložitelné kulometné hnízdo a ozbrojený dron. Jako inženýr ho také dokáže kdykoliv opravit, stejně jako veškerá vozidla.

Boj probíhá na tahy, při kterých týmy střídavě zadávají své akce, ať už jde o taktický přesun, útoky nebo léčení a opravování. Mapy nejsou obrovské, ale dost velké, aby bitvy měly dobrou taktickou a strategickou hloubku. Každá postava má určitý počet čtverců, po kterých se může pohybovat. Zaútočit na protivníka lze přitom až po přesunu na určitou pozici.

Při tahu stačí kliknout na postavu a zelené zbarvení odhalí, odkud již můžete na nepřítele zaútočit. Krýt se můžete v zákopech, v budovách či za stromy. Vaše obranyschopnost pak samozřejmě stoupá.

Při boji je ale důležitý i členitý terén. Voják střílející z kopce má vždy větší úspěšnost střelby, než když z údolí ostřelujete vyvýšené pozice. Pokud však dokážete zaujmout dobrou pozici v krytu, ze kterého můžete zamířit na nepřítelovu hlavu, z nepřítele se stane snadný cíl.

Ghost Recon: Shadow Wars

Při bitvách je ale stejně důležité rozmístění týmu. Pokud na vás zaútočí nepřítel a budete mít po ruce parťáka, střelbu mu vrátíte nejenom vy, ale i on.

Za útoky získáváte silové body, které zpřístupní speciální útoky postav. Za úspěšné splnění misí pak budete moci přidělit členům vašeho týmu hodnosti, které jsou vítanými vylepšeními. Postavy pak budou mít více zdraví či silnější útok.

Hratelnost je tak překvapivě propracovaná. Nabízí dostatek taktických možností pro zajímavé a napínavé bitvy. Sice hra nepřináší nic nového a neokoukaného, ale zábavnost a propracovanost jí nikdo upřít nemůže.

Dráha střelby

Jednou z nejpotřebnějších a nejužitečnějších možností hry je zobrazit dráhu střelby nepřátel. V praxi to vypadá tak, že si můžete na bitevním poli zobrazit u jakéhokoliv nepřítele dráhu, kam jeho zbraň dostřelí. Ta se zobrazí červenými čtverci. Při pohybu si tak můžete zvolit pozice, kam nedostřelí. Kontrolování dráhy dostřelu patří ke každému taktickému postupu v terénu. Nezapomínejte na to.

Ghost Recon: Shadow Wars

Pokud by vám dlouhý příběhový režim nestačil, můžete si zahrát i dalších 20 misí. Je tu i multiplayer. Jeho podobou jsme však značně zklamáni. Je tu pouze versus režim, a to jen na jedné konzoli. V praxi to vypadá tak, že po každém tahu musíte předat konzoli do rukou svému kamarádovi. Hra tak naprosto ignoruje wi-fi funkce nového handheldu. Opravdu k neuvěření.

Z vizuálního hlediska není Ghost Recon: Shadow Wars žádným zázrakem. Dění sledujete z vrchu, takže máte vždy slušný přehled. Prostředí je sice členité, ale dost zubaté a detailní nejsou ani maličké postavy. O jejich animaci se nemá cenu ani zmiňovat a nepotěší ani to, že při tazích probíhají skrze sebe. Díky členitému terénu však při hraní hezky vyniká prostorový obraz horního displeje.

Ghost Recon: Shadow Wars tak není oslnivým megahitem, ale solidní a překvapivě propracovanou strategií, která se zavděčí všem, kteří tento žánr mají rádi. Tyto trojrozměrné prostorové bitvy navíc vydrží na opravdu dlouho.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

32 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 12 čtenářů

Témata: Nintendo 3DS


Nejčtenější

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.