Launch of the Screaming Narwhal (PC)

Launch of the Screaming Narwhal (PC)

Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal - návod

  • 1
První epizoda nového Monkey Islandu je sice krátká ale nijak jednoduchá. Návod proto jistě přijde mnohým vhod...

- Recenzi hry naleznete zde 

Prolog

Hra začíná opravdu zostra a to rovnou soubojem se samotným LeChuckem. Nejprve musíme dokončit voodoo recept – běžte tedy doprava a seberte opičí rakev. V inventáři ji prozkoumejte, najdete v ní láhev piva. Tu použijte inventáři na mentolové bonbony a nápoj vypění. Použijte na nápoj šavli – nyní by měla být zbraň připravena na finální souboj. Nebyl by to ale Guybrush, kdyby něco nepokazil. Zavolejte na Elaine ať vám hodí lano...

Až budete na druhé lodi zaměřte se na květinu v levé části lodi. Usekněte jí pomocí šavle kořeny a vhoďte je do sudu s grogem. Přihoďte opět mentolové bonbony, namočte v grogu šavli a použijte ho na LeChucka.

Pirátské úkoly

Probudíte se na ostrově Flotsam, kde vás příjde uvítat místní vydavatel bulvárních novin, Davey Nipperkin. Dozvíte se, že z ostrova neexistuje cesta pryč... Momentálně se ale věnujte menšímu problému a to je splnění tří pirátských úkolů – pořádné rvačce, přepadení lodi a obligátnímu hledání zakopaného pokladu. Pořádně si prohlédněte celé městečko, promluvte si s kým to jde a klikejte na každou aktivní lokaci.

Pokud chcete, seberte ze sloupku u vězení leták o lovci pirátů Morganu LeFayovi. Když ji ukážete nějaké osobě, dozvíte se o lovci ještě nějaké podrobnější informace, pro další postup to ale není nutné. Nezapomeňte se stavit v doktorově domě, kde je sice momentálně zavřeno ale Guybrush tam alespoň může sebrat květinu v květináči. Vlevo se nachází loď Screaming Narwhal po níž je celá epizoda pojmenovaná. Promluvte si s kapitánem, který si postěžuje, že ztratil pozvánku do Klubu 41. Pozvánku naleznete v ponožkách, které se suší na prádelní šňůře.

Vydejte se do klubu a na vyzvání předložte pozvánku. Strhne se bitka a první úkol je splněn. Ještě seberte plastovou šavličku s olivou, která vypadla z rozlitého nápoje a vydejte se do džungle.

Na první křižovatce potkáte další bláznivou postavičku – Joaquina D’Ora, potrhlého sběratele plastových figurek. Zjistíte, že mu chybí poslední figurka – černý ninja Dave. Daruje vám i mapu k pokladu, která je podle něj bezcenná. Jednou z dialogových možností odlákejte jeho pozornost a až se nebude dívat, seberte z hromady figurku. Když jí teď namočíte do sudu z inkoustem, který se nachází ve městě u tiskárny, a přidáte plastovou šavličku, budete mít požadovanou figurku. Vraťte se do džungle a nalezněte obrazovku se studní (od Joaquima nahoru). Použijte na studni mapu, zem se zatřese a vy můžete začít pátrání.

Princip hádanky je v tom, že musíte chodit do směrů, ze kterých uslyšíte zvuky zvířat, které jsou na mapě postupně zakresleny. Že jdete správně poznáte podle toho, že se ozve zazvonění zvonečku. Nejprve tedy jděte doprava, kde seberte bomby. Pokračujte doprava, poté doprava nahoru, dolů, doprava, doleva nahoru a doleva. Měli byste vidět vykopanou díru, do které vložte postavičku Ninjy a běžte to říci D’Orovi – druhý úkol splněn.

Vraťte se ke Narwhalovi a zkuste se do něj dostat přes můstek a poté kotvu. Můstek začne hořet... Zapalte v ohni bombu, vložte jí do růžových podvlíkaček a klikněte na šňůru s prádlem – kapitán si bombu sám přitáhne.

Deep Gut

Nipperkin vám dá další mapu, na které je nápis "Deadline". Vydejte se tedy k domku v džungli, který po chvilce bloudění jistě najde každý. Zaklepejte na dveře a řekněte heslo "Deadline". Uvnitř chýše na Guybrushe čeká stará známá Voodoo čarodějnice, která zase příběh postrčí trochu dál. Dostanete medailon, který se vám ale bude hodit asi až v dalším díle. Klikněte na papouška, kterého tím zničíte. Seberte ho pak ze země stejně jako nerozbitnou láhev v přední části místnosti. Až chatku opustíte, nezapomeňte ještě sebrat starobylou korouhev, která se uvolnila ze střechy. Vraťte se do města, kde si promluvte se sklářem Crimpdigitem. Jednak vám dá skleněné písmeno U, jednak vám ukáže zařízení na rozbíjení nerozbitných lahví. Běžte na palubu Narwhala, seberte sýr a vystřelte z děla. To rozbije všechny skleněné postavy a sklář je bude muset znovu nahradit. Vhodný čas pro krádež "otvíráku". Vaše nemocná ruka vám ale zabrání láhev otevřít, takže zkuste zajít za doktorem, zda by vám nemohl pomoci. Jeho metoda je ale poměrně radikální a spočívá v amputaci celé paže. To mu samozřejmě nemůže dovolit, takže se musíme osvobodit.

Upoutejte pozornost opice, poté se přesuňte tak, abyste mohli sebrat klíč. Otočte se na opici a klíč jí dejte. Zmáčkněte nohou zvonek na stole, opice vymění obrázek. Když stisknete pravý pedál na zemi (musíte samozřejmě naklonit lůžko), vypadne banán, který opice sní a přesune se. Stiskněte levý pedál a opice dostane elektrický šok. Seberte obrázek a položte ho mezi ostatní obrázky na stole. Zazvoňte znovu na zvonek a na projektoru teď bude rentgen vaší ruky. Opět stiskněte pedál, který dává opici banán a znovu jí dejte šok. Klíč teď bude přichycen na opičím ocase. Naposledy zmáčkněte zvonek a opět jí dejte banán – konečně svoboda!

V inventáři konečně skombinujte otvírák a láhev, odměnou vám bude prázdná mapa. Vydejte se do města, kde u vězení narazíte na novu postavu, která vám dá artefakt, pomocí něhož konečně na mapě něco uvidíte. Stejným způsobem jako naposled následujte pokyny z mapy. Nejprve namočte mapu do studně a poté jděte podle zvuků zakreslených na mapě. Tam kde je na mapě obrázek větru, prohlédněte v inventáři korouhvičku, která bude ukazovat směrem kudy se vydat.

Až budete u studny použijte na ní květinu a pokračujte stejným způsobem dál. V místě, kde je na zemi nakreslený kalendář ho obejděte naznačeným směrem dokola dokud se nezatřese země. Naposledy použijte korouhev a dojděte až k portálu. Použijte otvírač lahví na krystal uprostřed kamenného obličeje. Seberte kamenný obličej ze země a do otvoru po krystalu vhoďte papouška. Vraťte se do města a ukažte doktorovi důkaz, že jste nalezli jeho portál (kamenný obličej). Nechá se nachytat a vy konečně získáte tyč, pomocí níž můžete otevřít kamenné dveře (prostě ji použijte na mušli).

Uvnitř znovu použijte tyč na mušli nejblíže ohromné soše. Vpravo vyjede zvláštní zařízení, do nějž zapíchněte korouhvičku a poté nastavte části obličejů tak, aby odpovídali zobrazení na korouhvi. Poté použijte opět tyč na mušli. Po celé džungli jsou ještě tři podobná zařízení, která nastavte stejným způsobem. Jednomu však chybí nos, který nahraďte květináčem, u druhého chybí celý kruh. Ten nahradíte tak, že ve městě použijete kolo sýra na podivné znaky, které se nachází pod okny vězení. U posledního zařízení na vás čeká doktor, kterého se zbavíte tak, že dialogovou možností odvedete jeho pozornost a poté použijete skleněné U na jeho zbraň. Kola poté nastavte tak, aby doktorovi působila co nejmenší bolest (poznáte podle jeho vzdechů).

Plavba

Až budete zpátky na lodi, probere se ruka zpátky k životu a notně vám zkomplikuje další postup. Pošlete kapitána ke kormidlu. Přijďte tam za ním a zkuste operovat kormidlem sami – ruka se opět nedá a stočí loď prudce na bok. Rychle běžte dolu ke kanónu a vystřelte z něj, dokud je u něj sud s dehtem. Sud se rozbije a dehet vyteče na palubu. Klikněte na mapu...

Druhá epizoda vychází 19. srpna 2009


Témata: Banány, bitka, Pivo, Socha