Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Team Fortress 2 pro Valve slouží jako pokusný králík

  15:20aktualizováno  15:20
Když Valve zvažovalo vývoj vlastní on-line hry na hrdiny, vyzkoušelo si některé prvky ve střílečce Team Fortress 2. Videoherní průmysl se v mezičase posunul jiným směrem, a na realizaci hry proto nikdy nedošlo.

Team Fortress 2

V roce 2010 však přišel další trend, který společnost chtěla otestovat. Tím byl free2play model, který Valve zavedlo právě u titulu Team Fortress 2. Ten byl do té doby k dispozici za jednorázový nákup, kterým jste si zpřístupnili kompletní hru. Nyní je ale možné pořizovat rozličné předměty, odemykat dodatečný obsah a získávat za skutečné peníze vizuální úpravy.

„Naším vedlejším cílem s Team Fortress 2 bylo posoudit, jestli můžeme prozkoumat konkrétní typy herního návrhu a obchodních modelů, které by mohly být klíčové pro dlouhodobé přežití firmy,“ řekl pro server Gamasutra hlavní návrhář Team Fortress 2 Robin Walker.

Když tedy nastoupila moderní éra on-line her na hrdiny (MMO), obávala se společnost budoucnosti bez obdobného titulu. „Nemysleli jsme si, že bychom byli připravení na vývoj takového projektu. Ale věřili jsme, že jeho část zvládneme zapracovat (do jiné hry) a naučit se tak dostatek pro případ, že bychom titul potřebovali vyvinout. Znamenalo to menší riziko.“

Mapa 2Fort
Grafika Team Fortress 2 je výjimečná i přehledná.

Team Fortress 2

Inventář s perzistentními předměty tak působil jako přijatelný experiment. A mohl se také hodit k herní náplni Team Fortress 2.

„O několik let později jsme mikrotransakce začali vnímat stejně jako zprvu MMO hry. Tedy, že naší firmě hrozí riziko, pokud nebudeme s modelem mít vlastní zkušenost a nebudeme k němu mít reálná data,“ vzpomíná Walker.

Následné úpravy Team Fortress 2 pak vedly k dvanáctinásobnému růstu zisků a ze zkušeností vývojáři čerpali i při volbě obchodního modelu pro hru DOTA 2. Ta nakonec využila obdobné řešení a dnes patří mezi nejhranější tituly vůbec.

Team Fortress 2 tak pro Valve slouží jako výzkumný nástroj. „Skvělé bylo, že během té doby hra přinesla i významné zisky, ale náš (vývojářský) čas ospravedlnila především schopnost rozumět našemu odvětví i zákazníkům,“ tvrdí Walker.

Autor:


Témata: Valve


Nejčtenější

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
VIDEORECENZE: Ultra Street Fighter 2 je provařená bojovka s novou omáčkou

Bojovku Street Fighter II jsme během let hráli v několika podobách na mnoha platformách. Verze pro Switch jen mírně upravuje herní mechanismy, přidává bohaté...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Další z rubriky

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Counter-Strike: Global Offensive
Téměř polovina diváků esportů sledované hry nehraje, tvrdí průzkum

Analytická společnost Newzoo zveřejnila zajímavá čísla, týkající se sledovanosti profesionálního hraní her, tzv. esportů. Podle něj 40 % diváků sledované hry...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.