Team Fortress 2

Team Fortress 2

Team Fortress 2 pro Valve slouží jako pokusný králík

  • 3
Když Valve zvažovalo vývoj vlastní on-line hry na hrdiny, vyzkoušelo si některé prvky ve střílečce Team Fortress 2. Videoherní průmysl se v mezičase posunul jiným směrem, a na realizaci hry proto nikdy nedošlo.

V roce 2010 však přišel další trend, který společnost chtěla otestovat. Tím byl free2play model, který Valve zavedlo právě u titulu Team Fortress 2. Ten byl do té doby k dispozici za jednorázový nákup, kterým jste si zpřístupnili kompletní hru. Nyní je ale možné pořizovat rozličné předměty, odemykat dodatečný obsah a získávat za skutečné peníze vizuální úpravy.

„Naším vedlejším cílem s Team Fortress 2 bylo posoudit, jestli můžeme prozkoumat konkrétní typy herního návrhu a obchodních modelů, které by mohly být klíčové pro dlouhodobé přežití firmy,“ řekl pro server Gamasutra hlavní návrhář Team Fortress 2 Robin Walker.

Když tedy nastoupila moderní éra on-line her na hrdiny (MMO), obávala se společnost budoucnosti bez obdobného titulu. „Nemysleli jsme si, že bychom byli připravení na vývoj takového projektu. Ale věřili jsme, že jeho část zvládneme zapracovat (do jiné hry) a naučit se tak dostatek pro případ, že bychom titul potřebovali vyvinout. Znamenalo to menší riziko.“

Mapa 2Fort
Grafika Team Fortress 2 je výjimečná i přehledná.

Team Fortress 2

Inventář s perzistentními předměty tak působil jako přijatelný experiment. A mohl se také hodit k herní náplni Team Fortress 2.

„O několik let později jsme mikrotransakce začali vnímat stejně jako zprvu MMO hry. Tedy, že naší firmě hrozí riziko, pokud nebudeme s modelem mít vlastní zkušenost a nebudeme k němu mít reálná data,“ vzpomíná Walker.

Následné úpravy Team Fortress 2 pak vedly k dvanáctinásobnému růstu zisků a ze zkušeností vývojáři čerpali i při volbě obchodního modelu pro hru DOTA 2. Ta nakonec využila obdobné řešení a dnes patří mezi nejhranější tituly vůbec.

Team Fortress 2 tak pro Valve slouží jako výzkumný nástroj. „Skvělé bylo, že během té doby hra přinesla i významné zisky, ale náš (vývojářský) čas ospravedlnila především schopnost rozumět našemu odvětví i zákazníkům,“ tvrdí Walker.


Témata: Valve