Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Žádné klišé. Nová technologie boří hranice mezi skutečností a hrou

aktualizováno 
Snahu o stále větší míru realismu ve hrách může završit americký projekt The Void. Skutečný a virtuální svět totiž plánuje propojit na dosud nevídané úrovni.

The Void herní světy zkombinuje s pohybem po reálných prostorách vymodelovaných na míru danému hernímu zážitku. Navštěvovat se proto budou speciální herní centra, kde na hlavě budete nosit přilbu pro virtuální realitu a pohybovat se po skutečném prostoru. Uvidíte tedy fantaskní i futuristické světy. Ale zeď ve virtuálním světě bude i zdí ve světě skutečném.

Prostředí navíc bude díky rukavicím pro virtuální realitu reagovat na váš pohyb. Půjde se například dotýkat rozličných panelů, kterými otevřete dveře. Realističnost zážitku navíc doplní reálné „efekty“ v prostředí. Když ve hře uvidíte výpary chladného vzduchu, bude tryskat i ve skutečném prostoru. Pohlcení hrou se tak posune na zcela novou úroveň.

Fotogalerie

Návštěvník bude na zádech nosit batoh s notebookem, na rukou bude mít rukavice pro virtuální realitu a zásahy i dotyky z herního světa bude zprostředkovávat speciální vesta, která má velmi přesně určovat místa zásahů.

Tvůrci projektu navíc vyvíjejí vlastní typ helmy pro virtuální realitu. Ta se jmenuje Rapture HMD a bere méně ohledů na výrobní cenu, pro masový trh totiž nebude vůbec dostupná. Cílem je především velkolepost zážitku.

Využívat má například zakřivené OLED panely, které mohou zvětšit maximální zorné pole. Technologii však může provázet sada potenciálně unikátních problémů. Úspěšné využití tak pro tvůrce znamená citelné investice do vývoje a výzkumu.

Díky rukavicím pro virtuální realitu pak bude možné zvedat ve skutečném světě předměty, které využijete i v rámci simulaci. Těmi mohou být například různé zbraně nebo třeba i svítilna. Rukavice také poslouží k interakci s tlačítky.

Efekty ve virtuálním světě budou i součástí skutečného prostředí.

Efekty ve virtuálním světě budou i součástí skutečného prostředí.

Kromě prostředí vytvořených na míru virtuálním světům budou k dispozici i pohybové simulátory. Těmi budou kabiny, které reagují například na pohyb hráčem ovládané stíhačky. Jejich pojetí bude blíže klasickým simulátorům, které lze někdy objevit například na poutích. Zážitek by však měl být realističtější.

Koncept vytváří americká společnost The Void, která sídlí v Salt Lake City a první herní centrum se objeví v létě 2016 ve městě Pleasant Grove ve státě Utah. Někteří američtí novináři již měli technologii možnost vyzkoušet, a na internetu by se tak v následujících týdnech měly objevit první reportáže.

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

SNES
Poště se ztratily retro hry za čtvrt milionu. Krádež, tvrdí adresát

Americký fanoušek konzole Super Nintendo Entertainment System chtěl vytvořit rozsáhlý archiv her. Když si však nechal hry poslat z Evropy, balík byl záhadně...  celý článek

Dota 2
Ve Valve by řada lidí pracovat nemohla. Postupy firmy prý nezvládají

Valve vývojářům boří představy. Spousta lidí totiž věří, že preferuje samostatnou práci a nulový dohled. Studio má však zkušenosti s tím, že řada tvůrců v...  celý článek

Lednové slevy na PSN
Devět rad pro slevové zelenáče. Které hry stojí za nákup?

Boj s pokušením využít dočasnou slevovou nabídku na některý z herních titulů znají mnozí z nás až moc dobře. Stejně tak jako skutečnost, že si za to občas...  celý článek

Civilization: Beyond Earth
Za dvě stovky kopa her. Aktuální slevy potěší milovníky strategií

Řadu dílů ze série Civilization lze díky slevovému balíku získat za výhodnější cenu. Jsou totiž součástí nabídky Humble Bundle, která zahrnuje hry Civilization...  celý článek

Na palubním počítači Porsche 911 si můžete zahrát i DOOM
VIDEO: Jízda v Porsche jako způsob, jak ovládat DOOM? Nebezpečná volba

Seznam způsobů, jak lze ovládat klasickou střílečku DOOM, se rozrostl o další bizarní možnost. Po toastovači a pianu následuje vůz Porsche 911, kterým ovládáte...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.