Před dlouhými dvěma roky se Heihachimu ještě nepodařilo chytit tvora jménem Ogre. Heihachi se však nevzdal a dal přímý příkaz svým podřízeným, aby shromáždili vzorky krve, tkáně a kousky paznehtů, které na scéně po této podivné kreatuře zbyly - chystal se genetický experiment. Heihachi chtěl vytvořit novou formu života za pomoci zkřížení vlastních a Ogreho genů. Nicméně pokus se nezdařil. Po různých experimentech přišli Heihachiho biologičtí pracovníci ke zjištění, že pro úspěšné spojení Ogreho genetického kódu s nějakým dalším živoucím organismem je třeba dalšího genu - Devil Gene, který však Heihachiho tělo postrádá. Ale Heihachi dobře věděl, kdo je nositelem Devil Gene ... - Jin Kazama. Jin, jenž porazil Ogreho v "The King of Iron Fist Tournament 3", byl posléze Heihachim postřelen a smrtelně zraněn. V okamžiku příchodu smrti se však Jin transformoval do podoby Devila, který srazil Heihachiho na kolena a ulétl na křídlech hněvu pryč. Jeho další místo pobytu bylo zahaleno rouškou tajemství!
Ve svém pátrání se Heihachimu dostala do rukou 20 let stará fotografie, na níž bylo jakési mrtvé a šrámy pokryté tělo. Po bližším prozkoumání Heihachi seznal, že na těle osoby jsou útvary ne nepodobné křídlům. Díval se totiž na fotografii svého syna jménem Kazuya Mishima, kterého svrhl do vulkánu před dvěma desítkami let. Heihachi okamžitě přesměroval všechny své pátrací skupiny a jejich prioritou se stalo nalezení těla Heihachiho syna. Tato aktivita Heihachiho posléze dovedla na stopu G Corporation, což byla společnost, mající na poli biogenetických výzkumů nevídané úspěchy. Heihachi velice brzy zjistil, že tato organizace nalezla tělo Kazuy a analyzovala jeho zvláštní a specifická genetická data. S využitím těchto informací se G Corporation posléze snažila o vytvoření další organické formy života. Heihachi vydal rychlé a striktní příkazy. Elitní jednotka Tekken Force zanedlouho napadla maximálně střeženou laboratoř G Corporation v Nepálu a získala tady důležitá data ohledně jejich výzkumu. Ve stejný okamžik se jiná skupina Tekken Force, vedená Heihachim, objevila v Nebrasce, kde byly na další základně G Corp. přechovávány ostatky Kazuy. Jenomže na rozdíl od operace v Nepálu se Heihachiho oddíly na tomto místě setkaly s nečekaným odporem a všichni vojáci byli v blízkosti skladových prostor s uschovaným tělem Kazuy rychle zlikvidováni.
Kazuya tu díky G Corp. vstal z mrtvých!
Po svém navrácení do života (čemuž bylo před aktem napadení laboratoří) Kazuya nabídl své tělo pro další výzkumy, aby vědci dokázali zjistit opravdovou podstatu Devil esence, jež v něm dlí. Kazuyovým cílem bylo spojení obou elementů (jeho a Devila) v jeden kompaktní celek a ovládnutí sil, kterými bude jeho osoba vzápětí disponovat. Nejsilnějším motivem pro toto konání byla pomsta, směřovaná proti Heihachimu a osobě jménem Mishima Zaibatsu.
Dva roky uběhly od turnaje v Tekken 3. Mishima Zaibatsu ohlašuje "The King of Iron Fist Tournament 4" a jako hlavní cenu pro vítěze deklaruje předání svého finančního impéria. Bojovník, jenž na konci turnaje dokáže přemoci Heihachiho, se má stát držitelem této velice lákavé ceny. Třebaže je nový turnaj zřejmou pastí, kterak vylákat Kazuyu z jeho úkrytu, tento výzvu přijímá. Vidí v tom jedinou možnost, jak konečně zúčtovat s Heihachim. Vítejte v Tekken IV.
Nejnovější inkarnaci kultovní bojovky ani tentokráte nečeká nějaký dramatický a revoluční přerod do plně 3D prostředí. Nicméně přesto tvůrci avizují zcela nové herní možnosti, v sérii nikdy předtím neviděné. Nejzřetelnějším kladem má být zohlednění překážek v boji, jako jsou zdi, na které budete moci své oponenty odmrštit s vidinou pokračujícího ataku na omráčeného bojovníka, a možnost totálního obkroužení svého soka, poskytující dojem 3D prostoru.
Ještě než přejdeme k avizovaným novinkám, pár slov úvodem. V Tekken IV máte mít 20 hratelných postav, některé již byly představeny nedávno v naší screenshotové galerii, k novým bojovníkům tedy alespoň krátké info.
Co říci. Třebaže tvůrci pro Tekken IV slibují úrovně s dynamickým pozadím, na němž budou jisté objekty zničitelné, revoluční 3D pohybový systém (viz shora zmiňované obkroužení bojovníka) a realisticky designované arény, po grafické stránce je to stále starý Tekken Tag Tournament. Přejděme k implementovaným novinkám.
WALLS neboli zdi
Pravidlo číslo jedna říká, dostaňte svého protivníka do rohu. Nejlépe ke zdi. Každá úroveň má charakteristickou velikost a "formu", pročež klíčové bude zaujmout v této lokaci vhodné strategické postavení.
obr. 1 - silný úder proti zdi
obr. 2 - oponent je sevřený mezi vaším útokem a zdí za svými zády
obr. 3 - odráží se ode zdi a padá k zemi
obr. 4 - útočník může provést další následný atak směrem k zemi
SIDE MOVES neboli úhyb do strany
Tyto pohyby slouží pro vyhnutí se ataku protivníka, přičemž důležité bude porozumět prostoru vůkol vaší postavy.
obr. 1 - nejprve musíte najít výhodnou pozici a vzdálenost od vašeho protivníka
obr. 2 - musíte využít vhodné příležitosti, což je odvislé jednak od vašich zkušeností a také na instinktu
obr. 3 - vyhněte se ataku soupeře pomocí úhybu do strany
obr. 4 - správným načasováním vyhnutí se ataku protivníka a proklouznutím do jeho mrtvého úhlu získáváte slibnou příležitost silného výpadu vůči vašemu oponentovi, který se v tuto chvíli nemůže krýt
POSITION CHANGES neboli změna pozice
Rychlou změnou postavení v momentální lokace můžete radikálně změnit své vyhlídky na úspěch v daném boji.
obr. 1 - pokud jste zatlačeni do rohu, úhyb do strany vám nepomůže vyvléci se z této šlamastyky
obr. 2 - pro změnu vaší pozice musíte chytit oponenta
obr. 3 - stáhněte jej dopředu (směrem k vaší postavě) a změňte své postavení
obr. 4 - postrčte protivníka směrem do rohu, v němž jste sami byli před malou chvílí
Každopádně, Tekken IV se nejprve objeví na automatech - již tento červenec v Japonsku, a snad někdy v průběhu příštího roku na PS2.