Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tenchu: Shadow Assassins – konečně pořádné pokračování

aktualizováno 
Po několika odbočkách jsme se konečně dočkali dalšího řadového dílu, navíc od tvůrců původních her série.
80

Tenchu: Shadow Assassin

Platforma: Wii
Výrobce: Aquire

  • Ještě více stealth hratelnost
  • Zajímavý příběh
  • Geniální soundtrack
  • Spousta nápaditých předmětů
  • Tužší ovládání

Nejlepší díl série od dob devět let starého Tenchu 2. Ještě méně akce a mnohem více schovávání dělá ze hry povedený kousek.

Herní karta

Tenchu: Shadow Assassins

Tenchu: Shadow AssassinsKdyž se má člověk ženit, tak své nastávají ženušce musí slíbit spoustu věcí. Že ji bude věrný, že nebude tolik holdovat lahváčům nebo že tolik nebude hrát videohry. Ke všem těmto slibům jsem se zavázal, ale jen první jsem dodržel. Shodou okolností jsem se ženil v roce 1998. Tehdy totiž na PlayStation přistálo první Tenchu: Stealth Assassins.

O dva roky později manželka pochopila, že se videoher jen tak nevzdám a já jsem si mohl užívat skvělého pokračování. Jenže pak to šlo s celou sérií vcelku do kytek a až Tenchu Z ukázalo, že má série stále co říci.

Pokud jste měli se sérií již něco do činění, tak víte, že její hlavní náplní je zabíjet ze zálohy a co nejvíce se skrývat.

Nyní jsme se tedy konečně po několika vcelku nesmyslných odbočkách dočkali nového regulérního dílu s číslem čtyři. Nejlepší však na tom všem je, že se tímto Tenchu: Shadow Assassinsdílem k sérii vrátilo po devíti letech vývojářské studio Aquire, které má na svědomí právě hráči uznávané první dva díly. Hip, hip, hurá.

S nejnovějším dílem hlásí návrat i hlavní protagonisté dílů předchozích – Rikimaru i Ayame. Tentokrát se však věci vyvinou trochu jinak, než by hráč čekal, a oba hrdinové se proti sobě postaví. Příběh se nese v duchu předchozích dílů, ale jak je dnes v módě, je mnohem temnější. Mnohem více taky rozebírá, co se takovému shinobimu honí v hlavě a jak přijímá fakt, že je lidským strojem na zabíjení.

Tenchu: Shadow AssassinsZ herního hlediska se změnilo mnohé. Nejhlavnější změnou v novém Tenchu je přitom fakt, že se v něm vůbec nebojuje. No, dobře, kecám. V novém Tenchu se skoro vůbec nebojuje. Koncept opravdové stealth akce je tak naplněn beze zbytku.

Ve hře jsou přítomny dva režimy. Jeden je příběhový a tím druhým jsou jednoduché mise. Druhý jmenovaný mód přitom spíše zastupuje roli tutoriálu, než že by vydal za plnohodnotný režim. Hlavní příběhový režim je však opravdu obsáhlý a lze ho hrát v normální nebo stínové podobě.

Normální je prostě normální a v té stínové oplývají levely více nepřáteli a také jinak rozmístěnými předměty. Příběhový režim obsahuje celých deset úrovní. Pokud se vám to zdá málo, tak vězte, že není. Zaprvé jsou levely rozděleny do několika dalších menších sekcí a zadruhé je tahle hra opravdu tuhá.

Pokud jste měli se sérií již něco do činění, tak víte, že její hlavní náplní je zabíjet ze Tenchu: Shadow Assassinszálohy a co nejvíce se skrývat. U Tenchu: Shadow Assassins tomu není jinak, ale více než kdykoliv předtím hrají ve hře roli stíny. V nich se budete plížit, schovávat se a také je vytvářet. Ve světle svíčky je i ten nejlepší shinobi nápadnější než David Duke na koncertě Wu-Tang Clanu.Naštěstí mají ninjové proti svíčkám stejnou zbraň, jako malé děti proti horkému bramboru. Samozřejmě ale, že vás při sfoukávání nesmí nikdo vidět. K tomu, abyste se dostali za nepřítelova záda vám poslouží i nový herní prvek, zvaný hayate.

Zdejší hudební doprovod je něco, co se ve hrách jen tak neslyší.

Především v křoví se nalézají body, ze kterých se lze na ostatní místa přemístit pouhým švihnutím wiimotu.Většinu herního času se tak budete plížit ve stínech, které vizuálně pohltí vaši přítomnost a zezadu útočit na nepřítele. Jenže ani stíny neposkytují úplnou ochranu před zraky nepřátel. V noci stačí jeden jediný blesk a Tenchu: Shadow Assassinsvaše poloha může být během okamžiku prozrazena.

Jakmile vás někdo spatří, tak je zle. Pokud nebudete mít ve své výbavě meč, tak ihned končíte a vracíte se na začátek dané sekce. A věřte, že ho většinou s sebou mít nebudete. Pokud ano, tak vás čeká souboj, který většinou ve hře zažijete jen s bossy.

Kamera se přepíná z pohledu třetí osoby do první a začíná šermovaná. Nejedná se však o anarchistické máchání wiimotem. V bránění a útocích se totiž budete střídat se soupeřem. Tento systém není kdovíjak propracovaný, ale svému účelu slouží dokonale. Ve chvílích, kdy musíte wiimote dostat do určitých poloh, abyste vykryli nepřítelovy údery, se opravdu zapotíte. Zvláště v pozdějších fázích hry jsou protivníci obzvláště rychlí a mají velmi silné údery, kterými jsou schopni i zlomit váš meč.

Tichá likvidace se samozřejmě provádí sérií zabijáckých pohybů pomocí sledu Tenchu: Shadow Assassinschvatů, prováděných oběma ovladači. Tyto útoky jsou super, ale jinak je ovládání vcelku humpolácké, což je ostatně trademark celé série.

K ulehčení postupu hrou vám bude tradičně napomáhat arzenál nejrůznějších ninja pomůcek. Vypuštěno bylo lano s hákem, ale šurikeny nebo jed (kterým lze nově i roztavit zámek) jsou opět přítomny. Nově je k dispozici i speciální plátno, kterým se zamaskujete, nebo shinobi kočka, kterou dokážete ovládat, a zjistit tak, co se odehrává na území ovládaném nepřáteli.

Ninja na tripu
Jednou z novinek v Tenchu: Shadow Assassins je speciální pohled, po kterém ninja vidí, jako kdyby zkonzumoval LSD. Vše se rozostří, stíny zmodrají, nepřátelé zčervenají a z očí jim vystřelují zabijácké paprsky. Tento zdrogovaný pohled má samozřejmě za účel hráči ukázat, kterým směrem nepřátelé hledí a kam se lze schovat. Přesto ho nelze nazvat jinak, než feťácký.

Tenchu: Shadow AssassinsZ vizuálního hlediska je hra na poměry Wii velmi pěkná a nabízí celou řadu hezkých detailů. Chybičky se i v grafice sice najdou, ale nejedná se o nic vážného. Při animacích zabíjení se prostě občas překrývají textury, no. Jinak jsou levely pěkně ztvárněny a milovníci období feudálního Japonska v nich najdou již při letmém pohledu zalíbení, ostatně jako v celé hře.

Zdejší hudební doprovod je něco, co se ve hrách jen tak neslyší. Je totiž natolik profesionální, že zní, jako by byl složen pro dobový historický hollywoodský velkofilm a ne pro videohru. Tolik hudebních motivů – a všechny propracované do hloubky. Již dlouho jsem ve videohře neslyšel nic podobného.

Tenchu: Shadow Assassins tak je pro milovníky schovávání opravdovým herním rájem. Sice není bez chyb, ale pokud vás chytí, tak vás nepustí. Jedná se o nejméně akční díl z celé série, což je co říct, protože Tenchu nikdy nebyla žádná brutální akce. Tento posun je ale rozhodně pozitivní.

Je dobře, že se Aquire vrátili k tomu, co před více než deseti lety započali. Výsledek totiž dopadl nad očekávání dobře. Chvalte boha, satana nebo Santa Clause. Kultovní série je opět v dobrých rukou.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

78 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 45 čtenářů

Témata: Drogy


Nejčtenější

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.