Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TES V: Skyrim přinese propracovaný bojový režim a epický příběh

aktualizováno 
Studio Bethesda se po vydání velmi úspěšného Oblivionu na dlouhou chvíli odmlčelo, aby nyní představilo velké množství detailů o chystaném pokračování. Můžeme se těšit na nové prostředí, předělaný bojový model a výpravný příběh.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls IV: Oblivion byla bezpochyby jednou z nejúspěšnějších her na hrdiny všech dob. Není divu, že si hráči žádají pokračování.

Skyrim

Skyrim je částí kraje Tamriel, stejně jako oblasti Morrowind a Oblivion z předchozích dílů. Nachází se na severu. Najdete v něm převážně hory a sníh, ale rovněž vesničky v údolích a staré zříceniny, v jejichž útrobách se skrývají mnohá tajemství. Klidnou zemi nicméně sužuje návrat draků, o kterých si každý myslel, že už se neobjeví. Byli pryč několik staletí.

Draky kdysi ze země vyhnali takzvaní Drakorození, kteří si posléze založili svůj vlastní uzavřený elitní kruh bojovníků, později pojmenovaný Břitvy. Drakorození však byli vymýceni s posledním následníkem rodu Septimů, a draci se tak vrátili. Uprostřed velkého zoufalství nakonec svitla jiskra naděje, že jeden Drakorozený ještě žije. A tím je samozřejmě  hlavní hrdina hry.


Skyrim

Mezi hlavní novinky ovšem patří pojetí bojových mechanismů, interakce s prostředím a režim rozhovorů.

Tentokrát se lze s nepřáteli utkat se dvěma předměty zároveň: mohou to být zbraně, zbraň a štít, kouzlo a štít, či například dvě kouzla. Vše půjde patřičně kombinovat a hráčům bude umožněno si svá oblíbená nastavení ukládat. K přepnutí postačí stisk tlačítka.

Rovněž se už nebudeme potýkat s prvotní volbou povolání a zaměření, podle tvůrců si totiž jen málokdo správně vybere po několika minutách hraní. Proto si při každé nově dosažené úrovni hráči vyberou speciální schopnost k jedné z osmnácti dovedností ve hře: například větší účinnost dýky nebo odolnost vůči ohnivým kouzlům.

Skyrim

Hra bude nastavena tak, aby se hráči nejvíc zvyšovala úroveň toho, co nejvíce využívá. Celková úroveň postavy se potom zvyšuje více, když zároveň poroste i její nejvyšší dovednost.

Pokud třeba excelujete v boji s jednoručním mečem, zvyšování dovednosti s ním vám v postupu hrou pomůže daleko více, než kupříkladu zvyšování pro šermíře většinou bezvýznamné magie.

Nově pojaté rozhovory

Autoři se také rozhodli od základů překopat mechanismy rozhovorů. Už se nemusíte bát statického záběru na zírající postavu, s níž právě mluvíte. Nyní bude v průběhu rozhovoru například odbíhat k plotně nebo pokračovat v aktivitě, z níž jste ji vyrušili.

Při procházení městem občas zaslechnete debatovat kolemjdoucí, například o tom, že se jim minulou noc ztratil z obchodu jistý předmět. Tyto informace se vám automaticky zapíšou do diáře a mimo dějovou linku půjde tyto malé úkoly prozkoumávat více do hloubky.

Dračí duše

Ani zmiňovaní draci ve hře nebudou jen kvůli příběhu. Může se klidně stát, že se na lovu připletete některému do cesty. To se vám sice pravděpodobně stane osudným, zkušenější hráči ale neztratí hlavu a draka zvládnou přemoci, čímž získají jeho duši. Ta jim posléze odemkne část příkazu v dračím jazyce, jehož účinky se liší podle typu draka a jeho nebezpečnosti. Obecně příkazy půjde odehnat nepřátele nebo se třeba přemístit z místa na místo.

Skyrim

Velkou neznámou byl donedávna grafický engine, na němž hra poběží. Diskutovalo se o id Tech 5, který  nepřichází v úvahu kvůli pozdnímu odkoupení studia id Soft ZeniMaxem, mateřskou společností Bethesdy.

Dohady vystřídala fakta, když se tvůrci nechali slyšet, že používají zbrusu nový engine Creation. Jeho hlavní silnou stránkou je údajně vykreslování objektů v dálce a detailní zobrazování obličejů postav.

Zatím tedy pátý díl série The Elder Scrolls vypadá na zaručený hit, přičemž pro příznivce této značky bude pravděpodobně téměř povinností. Ve srovnání s předchozími díly hra vypadá velmi vyzrále. Jak to všechno dopadne, to je však zatím ve hvězdách. Pokud vše půjde bez problému, Skyrim vyjde úderem magického data 11.11.2011 na platformy PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:


Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.