Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TES V: Skyrim přinese propracovaný bojový režim a epický příběh

aktualizováno 
Studio Bethesda se po vydání velmi úspěšného Oblivionu na dlouhou chvíli odmlčelo, aby nyní představilo velké množství detailů o chystaném pokračování. Můžeme se těšit na nové prostředí, předělaný bojový model a výpravný příběh.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls IV: Oblivion byla bezpochyby jednou z nejúspěšnějších her na hrdiny všech dob. Není divu, že si hráči žádají pokračování.

Skyrim

Skyrim

Skyrim je částí kraje Tamriel, stejně jako oblasti Morrowind a Oblivion z předchozích dílů. Nachází se na severu. Najdete v něm převážně hory a sníh, ale rovněž vesničky v údolích a staré zříceniny, v jejichž útrobách se skrývají mnohá tajemství. Klidnou zemi nicméně sužuje návrat draků, o kterých si každý myslel, že už se neobjeví. Byli pryč několik staletí.

Draky kdysi ze země vyhnali takzvaní Drakorození, kteří si posléze založili svůj vlastní uzavřený elitní kruh bojovníků, později pojmenovaný Břitvy. Drakorození však byli vymýceni s posledním následníkem rodu Septimů, a draci se tak vrátili. Uprostřed velkého zoufalství nakonec svitla jiskra naděje, že jeden Drakorozený ještě žije. A tím je samozřejmě  hlavní hrdina hry.


Skyrim

Skyrim

Mezi hlavní novinky ovšem patří pojetí bojových mechanismů, interakce s prostředím a režim rozhovorů.

Tentokrát se lze s nepřáteli utkat se dvěma předměty zároveň: mohou to být zbraně, zbraň a štít, kouzlo a štít, či například dvě kouzla. Vše půjde patřičně kombinovat a hráčům bude umožněno si svá oblíbená nastavení ukládat. K přepnutí postačí stisk tlačítka.

Rovněž se už nebudeme potýkat s prvotní volbou povolání a zaměření, podle tvůrců si totiž jen málokdo správně vybere po několika minutách hraní. Proto si při každé nově dosažené úrovni hráči vyberou speciální schopnost k jedné z osmnácti dovedností ve hře: například větší účinnost dýky nebo odolnost vůči ohnivým kouzlům.

Skyrim

Skyrim

Hra bude nastavena tak, aby se hráči nejvíc zvyšovala úroveň toho, co nejvíce využívá. Celková úroveň postavy se potom zvyšuje více, když zároveň poroste i její nejvyšší dovednost.

Pokud třeba excelujete v boji s jednoručním mečem, zvyšování dovednosti s ním vám v postupu hrou pomůže daleko více, než kupříkladu zvyšování pro šermíře většinou bezvýznamné magie.

Nově pojaté rozhovory

Autoři se také rozhodli od základů překopat mechanismy rozhovorů. Už se nemusíte bát statického záběru na zírající postavu, s níž právě mluvíte. Nyní bude v průběhu rozhovoru například odbíhat k plotně nebo pokračovat v aktivitě, z níž jste ji vyrušili.

Při procházení městem občas zaslechnete debatovat kolemjdoucí, například o tom, že se jim minulou noc ztratil z obchodu jistý předmět. Tyto informace se vám automaticky zapíšou do diáře a mimo dějovou linku půjde tyto malé úkoly prozkoumávat více do hloubky.

Dračí duše

Ani zmiňovaní draci ve hře nebudou jen kvůli příběhu. Může se klidně stát, že se na lovu připletete některému do cesty. To se vám sice pravděpodobně stane osudným, zkušenější hráči ale neztratí hlavu a draka zvládnou přemoci, čímž získají jeho duši. Ta jim posléze odemkne část příkazu v dračím jazyce, jehož účinky se liší podle typu draka a jeho nebezpečnosti. Obecně příkazy půjde odehnat nepřátele nebo se třeba přemístit z místa na místo.

Skyrim

Skyrim

Velkou neznámou byl donedávna grafický engine, na němž hra poběží. Diskutovalo se o id Tech 5, který  nepřichází v úvahu kvůli pozdnímu odkoupení studia id Soft ZeniMaxem, mateřskou společností Bethesdy.

Dohady vystřídala fakta, když se tvůrci nechali slyšet, že používají zbrusu nový engine Creation. Jeho hlavní silnou stránkou je údajně vykreslování objektů v dálce a detailní zobrazování obličejů postav.

Zatím tedy pátý díl série The Elder Scrolls vypadá na zaručený hit, přičemž pro příznivce této značky bude pravděpodobně téměř povinností. Ve srovnání s předchozími díly hra vypadá velmi vyzrále. Jak to všechno dopadne, to je však zatím ve hvězdách. Pokud vše půjde bez problému, Skyrim vyjde úderem magického data 11.11.2011 na platformy PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:


Témata: Playstation 3, Xbox


Nejčtenější

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Další z rubriky

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.