Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test Drive Off-Road 3 - auta od Accolade

  12:00aktualizováno  10. července 2001 12:56
Accolade jsou známí svými automobilovými sériemi, které si našly miliony příznivců na celém světě. Hlad virtuálních řidičů po dalších titulech od této firmy neustále rostl a závist na jejich hrách dorostla do té míry, že se Accolade odvážila vypustit takto nepovedený titul...
Test Drive Offroad 3

Další odporná závodní hra na mém stole, již za tento prohřešek jí strhávám 15%...

Ne, nelekejte se, že by autoři BonusWebu jen ze své nesnášenlivosti ubírali na hodnocení hrám. Test Drive Offroad 3 (dále TDO3) je totiž sám o sobě natolik špatnou hrou, že by to vlastně ani nemělo smysl.

TDO3 je závodní hra vycházející ze slavného názvu Test Drive. Naneštěstí podobnost TDO3 se starou, slavnou značkou názvem končí. V Test Drive jste se proháněli po "nekonečných" dálkách amerického kontinentu, zato v TDO3 se budete maximálně prohánět, tak po nějakých zabředlých, odporných, prašných cestách v končinách, kde tamějšímu obyvatelstvu lišky ještě dávají dobrou noc. Budete vozit svůj ctěný zadek v obrovských a bludných Offroad vozidlech neboli autech s náhonem na všechna čtyři kola. Samozřejmě se hra dělá převážně pro zkomercializované americké publikum, kde je tento nadmíru dementní sport velmi oblíbený, což nedokážu pochopit, protože koho může bavit, dívat se na pár "opravdu velkých" autíček, jak jezdí na nějakém stadionu. No, to je jedno, inteligenci amerických lidí se nezajímejme, protože i v našem "neskonale" chytrém národě se najde pár jim podobných.

Test Drive Offroad 3

Firma Accolade defakto využila amerického novodobého symbolu ke svým nechutným praktikám, kterými se pokusila nejenže zesměšnít americký národ, ale i spoustu poctivých hráčů z Evropy, kteří očekávali příjemnou zápařku s 4x4 bez jakéhokoliv amerializovaného duchu. Samozřejmě že se nedočkali, to vám můžu říct hned teď, protože pokud vaše IQ je vyšší než IQ vaši automatické pračky, tak jste to už dávno pochopili. Čeho se tedy v této břečce dočkáte? Na to možná raději ani nechtějte znát odpoveď.

Dočkali jsme se několika tratí, které jsou překvapivě pestré, ale mají svá ale, ke kterým se vyjadřím o chvíli později. Automobilů je také poměrně solidní množství, ale maji také svá ale a nic vám nepomůže, že můžete jezdit za takové značky jako je Ford nebo třeba Bobův (pamatujete si na Odpadlíka?) Hummer. To, že auta mi moc auta nepřipomínají, bych byl s přivřením obou očí hře ještě schopen odpustít, ale to, že po trati skáčou jako nadržená koza, kterou vedete k capovi, to už tedy ne. Jakákoliv závodní hra i ze starého ZX měla mnohem lepší fyzikální vlastnosti, než tento paskvil. Viděli jste někdy jet auto 4x4 do kopce šikmého takřka 90°? Já ne, a jestli to některé monstrum dokáže, tak se autorům hry i vám všem omlouvám a hra dostává automaticky 98%. Samozřejmě že kecám, vždyť to je nesmysl.

Test Drive Offroad 3

Také mi hodně vadilo, že v autě víc skáčete než jedete na pevné zemi. Když si budu chtít zaskákat, tak si koupím nějaký simulátor parašutismu a ne závodní hru, ve které jsem měl potřebu cítit se bezpečně na zemi a ne tři metry nad odporným bahnitým povrchem. V TDO3 jsem poprve pochopil pravým význam rčení "z bláta do louže," protože tady se opravdu budete neustále potácet mezi blátem a kalužemi. Když už jsem nakousnul to technické zpracování a ještě horší chování hry, zmíním se i o slečně hratelnosti, která šla údajně na rande s MDK2, neboť má prý ráda kluky s dlouhýma, a podle toho to také vypadá.

V rádoby autech se budete "prohánět" skoro po celém americkém kontinentě, i když nejsem si tím natolik jistý, protože mapy autorů a mapy v mém novém atlase National Geographic se podstatně liší. Třeba v mém atlase píší, že Yucatan je poměrně nížinatý a ve hře jsou v této lokaci velehory - někdo v tom asi bude mít mírně zmatek a já to nejsem. Nehledě na to, že ani tratě nejsou nikterak kvalitně udělány. Odpor, ne ten elektrický, to je slovo, které vás napadne, když si projedete několik tratí. Ne, že by na těch tratích nebyly nápady a nebo, že by se jednotlivé tratě podobaly sobě navzájem jako vejce vejci, to ne. Je to způsobeno tím, že samotné tratě jsou za prvé velmi krátké a za druhé TDO3 si hraje na simulátor 4x4, ale pojetí veškerých tratí je vysloveně arkádové, což je velký zápor. A samotné technické zpracování je už opravdu jen malý bezvýznamný úšklebek nad veškerou hrůzou. Test Drive Offroad 3 Nejenže samotný grafický engine nezvládá základní funkce, jako je namapování textur, ale navíc je děsně odporný. Vše působí velmi hranatě, až mi to připadá, že autoři asi mají rádi kubistický směr. Podle nich totiž asi není nic hezčí, něž pěkné hranaté auto (do krychle), pěkný hranatý strom a nebo pěkný hranatý člověk. Snad už mě jen překvapuje, že se některá z tratí neodehrává ve známé "Area 51" a že tam nepotkáváme ETho.

Když teď ještě přemýšlím o tom, co bych mohl o této ne-zrovna-nejpovedenější hře napsat, tak si uvědomuji, že ani nevím jestli při hraní, nebo spíše trpení, hrála nějaká muzika. Bohužel to již zjistit nemohu, neboť jsem TDO3 již úspěšně odinstaloval a pro jistotu jsem se CD s tímto smrtícím virem zbavil.

Co říci závěrem? Vše podstatné již bylo řečeno v recenzi, nyní už snad zbývá jen vyslovit přání, aby nás již žádné firmy neopruzovaly podobnýma patokama, protože když už nikdo, tak alespoň tady jsou recenzenti, a ti jsou také jenom lidi, kteří jejich nezdárné plody snažení budou muset ochutnat. A po dnešku má zatraceně trpko v ústech.

Test Drive Offroad 3
Výrobce: Accolade
Distributor: Infogrames
Minimální konfigurace: P233, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: PII 300, 64 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Nemám k tomu co dodat, vše už zaznělo v recenzi.
Hodnocení 13%

Autor:




Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.