Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test Drive Unlimited 2 je závodnickým rájem v obřím světě

aktualizováno 
Čekají vás dva ostrovy, kilometry silnic, obsáhlý multiplayer, spousta vozů a hromada věcí, které si můžete pořídit. Rozporuplný jízdní model však nelze přehlédnout.
80

Test Drive Unlimited 2

Platforma: PC
Výrobce: Eden Studios (Xbox360)

  • Obří herní svět na ostrovech Oahu a Ibiza
  • Získávání levelů
  • Dlouhá životnost
  • Multiplayer a funkce pro Xbox Live
  • Hezké modely aut
  • Zvláštní jízdní model
  • Detekce kolizí
  • Chybí poškození vozů

Tahle hra si dělá ambice být největším závodním titulem všech dob. Doufáme, že to nebude platit jen co do rozsahu, ale i co do významu. Každopádně vypadá nadmíru sympaticky.

Herní karta

Test Drive Unlimited 2

Když před necelými pěti lety vyšel první Test Drive Unlimited, přinesl s sebou menší revoluci v závodních hrách. Nabídl nádherně zpracovaný havajský ostrov Oahu o rozloze 1 500 kilometrů čtverečních, povedené propojení hry jednoho a více hráčů, a to vše doplněné hezkou řádkou licencovaných automobilů a motorek.

Test Drive Unlimited 2

Většina základů z originálu zůstala na svém místě i ve dvojce a herního obsahu tentokrát dostaneme ještě více. Zásadních změn ovšem moc není.

Začínáte opět jako nikdo, poslíček, co parkuje auta a sní o závodní kariéře. Zarostlí, rozcuchaní a v otrhaném oblečení. Jak se ale v pohádkách a videohrách často stane, dostanete příležitost vyzkoušet si své řidičské umění naplno. Po výběru postavy se ocitáte na začátku obsáhlého a dlouhého virtuálního závodního života.


Test Drive Unlimited 2

Začínáme na španělském ostrově Ibiza proslulým tanečními kluby. Jakožto začínající jezdec si nemůžete příliš vybírat, a tak svůj první vůz pořídíte v bazaru. Bydlet pak budete v omšelém karavanu.

S přibývajícími zkušenostmi a vyhranými závody si pořídíte luxusní sídla s velkými garážemi pro spoustu drahých vozů. Při jejich pořizování oceňujeme možnost testovací jízdy a především možnosti porovnat statistiky vybraného vozu s kterýmkoliv jiným v daném autosalónu.

K dispozici je 101 vozů od mnoha různých automobilek. Najdeme tu i několik lahůdek, jako nejdražší automobil světa Bugatti Veyron. Zmizely motorky, nově jsou však přítomny terénní vozy a SUV, se kterými lze pořádně jezdit po všech stezkách mimo silnice.

Test Drive Unlimited 2

Již při první jízdě si všimnete spousty detailů, několika pohledů při řízení, propracované palubní desky či možnosti stahovat okénka nebo střechu.

Mnohem méně potěší jízdní model. K realistickému pojetí má daleko, což nám nevadí. Bohužel se ale vozy při brzdění a v zatáčkách chovají mnohdy nelogicky a jakoby zcela popíraly fyziku. Alespoň že smyky se lze naučit celkem obstojně a řezat jimi zatáčky.

K usnadnění jízdy poslouží asistence, kterou je možné zapnout jako plnou, sportovní, nebo nejobtížnější nazvanou hardcore. Na jízdní model se přesto dá bez větších problémů zvyknout a pochopit ho.

I když má jízdní model své mouchy, tak mnohem více irituje detekce kolizí. Jakmile váš vůz do něčeho narazí, skončí ve vysoké rychlosti obvykle v hodinách. Když při terénních závodech narazíte na skálu, občas vyletíte do vzduchu a začnete metat salta, jako by vás odnášelo neviditelné tornádo.

Test Drive Unlimited 2

Každý vůz je možné pomocí tuningu vylepšit, ale příznivce této záliby musíme zchladit před předčasnou radostí. Vůz lze zlepšit vždy ve čtyřech stupních, na nějaké probírání se součástkami zapomeňte.

Vzhled lze vylepšovat i u vaší postavy. Nakoupit si můžete značkové oblečení, lze chodit ke kadeřníkovi měnit účesy a dokonce zavítat k plastickému chirurgovi a měnit svůj zevnějšek, či dokonce pohlaví.

Během hraní si zvyšujete globální úroveň (maximum je 60), která se dále dělí do čtyř skupin: soutěžní, sociální, objevitelské a sběratelské. Soutěžní se skládá z vyhraných šampionátů, získání licencí v autoškolách a plnění úkolů, z nichž některé jsou obzvláště vypečené.

Máme tu svezení sličných dam a fešáků, odvoz těch nejdražších vozů do servisu s nutností vůz nepoškodit nebo adrenalinovou jízdu. V té svezete šílence, který se dožaduje co nejzběsilejší jízdy plné předjíždění, smyků a rychlosti. Zábavné jsou i jízdy, ve kterých vezete nebožáka, kterému se děla za jízdy v autě špatně. Pokud nechcete, aby vám interiér vaší káry znečistil, musíte jezdit opatrně, nesjíždět ze silnice a za žádnou cenu nebourat.

Test Drive Unlimited 2

Zajímavá jsou i sledování přítelkyň žárlivých mužů. Jejich auta musíte sledovat vždy ve správné vzdálenosti. Nesmíte být příliš blízko, aby vás slečna nespatřila, nesmí vám však ujet. Po každém splněném úkolu se vaše postava usměje a zamává člověku, kterému právě pomohla. V případě zhrzených partnerů, kteří právě zjistili, že jim zahýbá přítelkyně, to vypadá extrémně humorně.

Sociální úrovně získáte, když si v multiplayeru najdete kamarády, se kterými se budete scházet ve vlastních klubech. Objevitelské levely vám zase naskočí, když projedete co nejvíce silnic, objevíte všechny části vraků (které vám pak opraví ve funkční vozy) a také za vyfotografování specifických snímků. Body za kolekci pak naskakují za zakoupená auta, domy, nábytek či za další a další oblečení.

Přepni to rádio!

Jako většina otevřených her, i Test Drive Unlimited 2 disponuje rádiem, na kterém můžete chytat vysílání. Oproti sérii Grand Theft Auto tu však jsou pouze dvě stanice. Jedna je zaměřena na elektronickou hudbu, zatímco druhé stanici vévodí kytary.

Mezi nejznámějšími interprety, které v Test Drive Unlimited 2 uslyšíte, je německý diskžokej Paul van Dyk. Hudba ale není to jediné, co z rádia uslyšíte. Smyšlené reklamy opravdu pobaví a nejednou nás rozesmály. Hudba z obou rádií je dobrá, pěkně se poslouchá a hlášky z nich jsou k popukání, ale jen první deset, dvacet hodin. Vzhledem k tomu, jak je hra dlouhá, se vám dříve nebo později oposlouchají.

Test Drive Unlimited 2

Dohromady vám pak přibývají globální úrovně a vaše postava se z neznámého závodníka stane legendou.

Jakmile dosáhnete desátého globálního levelu, otevře se vám letiště a s ním se zčtyřnásobí herní svět. Vrátíte se totiž na původní místo činu, na havajský ostrov Oahu. Je přepracovaný, jsou v něm nyní terénní stezky a je fajn se na něj vrátit.

Celý herní svět je obrovský a je radost se v něm jen tak projíždět. A i za to je odměna. Díky systému F.R.I.M. vám za sekvence předjíždění, skoků a smyků přibývají malé částky, které můžete přihodit na svůj účet.

Multiplayer je stejně jako minule propojený efektivně s hrou jednoho hráče. Stačí v menu jednoduše přepnout na výzvy pro více hráčů a zúčastnit se jich. U hostujícího hráče se může na mapě volně projíždět celkem 32 závodníků. Ke shlukování slouží kluby, kde se můžete dohodnout na závodech, úkolech a výzvách, které budete jezdit spolu nebo proti sobě. Do svého auta si můžete přizvat i dalšího hráče jako spolujezdce, který vám při jízdě radí přes headset.

Test Drive Unlimited 2

Kvůli obřímu světu nemůže grafika hry logicky dosahovat takových kvalit jako klasické závodní hry typu Forza Motosport 3 nebo Gran Turismo 5. Přesto je projíždění krajinou krásné, zvláště když zapadá slunce.

Ve hře se dynamicky střídá den, noc  i počasí se mění. I když není hra vizuálně dokonalá, na horizontu se dokreslují předměty, tak se na ni pěkně kouká a zejména auta jsou zpracována pěkně. Jejich zvuky jsou však už horší. Některá auta zní opravdu jako silné mašiny, jiná zase jako sekačky.

Test Drive Unlimited 2 je trochu odlišnou závodní hrou. Je to otevřená hra s dlouhou životností, která když vás chytne, tak u ní můžete vydržet klidně i přes sto hodin. Projíždění po obrovském světě, jeho objevování a poznávání nových přátel na Xbox Live je její hlavní výhodou. Pokud vám nebude vadit divoký jízdní model, má hodně co nabídnout.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

72 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 883 čtenářů





Nejčtenější

Hitman (2016)
RECENZE: Moc lidí mu nevěřilo, ale epizodický Hitman je trefou do černého

Letošnímu Hitmanovi mnoho lidí nevěřilo, obavy se však tentokrát ukázaly být liché. Autoři dokázali epizodického modelu využít přímo bravurně a z Hitmana je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.