Thandor - nelineární 3D strategie

3D realtimová strategie se vším, co k této definici patří - deformovatelné prostředí, plastický terén a pěkná grafika. Pokud si myslíte, že tohle už má dneska každý vývojář, možná se vám v útrobách tohohle článku podaří o Thandorovi zjistit ještě něco dalšího, co každý nemá.
Thandor

Dneska už abyste 2D realtimovou strategii hledali s lucernou. Všechny se o stošest překlápí do třetího rozměru a těch, které tak nečiní, je čím dál tím míň. Tak, až doposud jste neměli šanci zjistit, zda teď bude následovat novinka o strategii třírozměrné či dvourozměrné - úvod byl natolik univerzální, že teď může přijít cokoliv z toho :-). Pravdu ovšem měli ti, co tipovali, že Thandor bude ve 3D. Když byli autoři tázáni, jak nejlépe by popsali svou hru, dobrovolně se přiznali, že Thandor v sobě mísí dobré prvky z jiných realtimovek a přidává k nim některé další inovativní prvky. V postatě prý jde o to, že zkombinovali klasické strategické principy a novou technologii, která umožnila, aby Thandor vypadal, tak jak vypadá.

A jak to je? Tak trochu jako Earth 2150. Čímž rozhodně nikoho nechci obviňovat z kopírování čehokoliv - ony všechny ty 3D válečné strategie vypadají tak trochu podobně (jako na jedinou výjimku si tak nahonem vzpomenu jenom na Myth), jenom jsem vám tím chtěla přiblížit, jak asi Thandor vypadá. Jako u všech jeho třírozměrných Thandorpříbuzných je i u Thandora jedním z hlavních pozitiv 3D terén - otevírá před hráčem nové možnosti ohledně různých taktik: například na kopci je sice pěkný rozhled, ale taky vás tam každý rychle zmerčí a do údolí se zase moc dobře střílí z okolních vršků. Musíte prostě dobře zvažovat výhody i nevýhody terénních nerovností ať už při boji nebo ještě před ním - při stavění základny. Terén, na němž se budete pohybovat a který vás bude obklopovat, může mít nejrůznější podoby - od trávy přes písek až po led a sníh, ale narazíte třeba i na lávu.

Hra obsahuje 25 singleplayerových kampaní, ale další mise si můžete stáhnout přímo na oficiálních stránkách hry www.thandor.com. Nelineární systém misí vám ale možná sám o sobě vystačí jako zábava na dlouhou dobu. Nebývá v mých článkách obvyklé, abych se nezmínila o příběhu, ale ten thandorský je tak klasický, že se mi do jeho popisu nějak nechtělo - je tu jedna zlá rasa Golrathů, proti ní jedna hodná aliance Ares a mezi nimi válka. Podrobnosti o jednotkách jsem nikde nesehnala, ale ví se, že budou skutečně všeho druhu: pozemní, letecké i námořní. Jste-li příznivcem tohoto druhu her, máte tedy šanci, že se k vám brzo dostane hra, na jakou možná čekáte.