Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autor hry o umírajícím synovi: YouTube videa nám ubližují

  12:11aktualizováno  12:11
Průchody jejich projektem That Dragon, Cancer mají na YouTube miliony přehrání, podle neoficiálních statistik však hru koupilo jen okolo 13,5 tisíce lidí. Titul tedy není výdělečný a výsledek nabádá k úvahám nad modelem Let's Play tvorby a zodpovědnosti autorů videí.

Ačkoliv se totiž nezvyklá hra That Dragon, Cancer dočkala značné mediální pozornosti a obstojných recenzí, příjmy z prodejů prý sotva stačí na zaplacení nákladů.

That Dragon, Cancer je autobiografickou hrou rodiny Greenových, jejichž synovi doktoři již po 12 měsících života odhalili smrtelnou rakovinu. Na tu také o čtyři roky později zemřel.

Kvůli náročnému tématu i uměleckému pojetí titulu se navíc o hře psalo například i v deníku New York Times.

„Naše studio z prodejů nevidělo ani dolar,“ prohlásil Ryan Green. Upřesnil však, že veškerý obrat tvůrci využili na uhrazení dluhů, které jim kvůli vývoji vznikly.

That Dragon, Cancer (PC)
That Dragon, Cancer (PC)

Hra That Dragon, Cancer

Hra je dostupná od 12. ledna, kdy vyšla pro PC, Mac Os X a androidí mikrokonzoli Ouya. Na YouTube je navíc možné najít desítky videí, přesto ani dva měsíce nestačily k ziskovosti projektu.

Green z toho částečně viní autory videí, kteří na YouTube nahrávají celý průchod hrou. Ten zabere zhruba dvě hodiny.

„Pokud porovnáte miliony zhlédnutí u kompletních záznamů naší hry na YouTube s prodeji podle statistik serveru SteamSpy, ten nepoměr je jasný,“ říká Greene.

„Řadu lidí jsme na YouTube viděli nahrát kompletní průchod hrou a to jen s minimálním komentářem. Narazili jsme na jedince, co z našeho titulu vytáhli hudební doprovod a nahráli ho na YouTube. Našli jsme také bezpočtu Letsplayerů zveřejňujících záznamy s odkazem na jejich sociální kanály a obchody s jejich božím, náš web však vynechali,“ upozorňuje vývojář.

That Dragon, Cancer (PC)

Green zmiňuje, že by přitom stačilo, aby každý divák věnoval dolar a finanční situace autorů mohla být odlišná. Zajistilo by to dostatek zdrojů pro další práci, ze které by mohla profitovat herní komunita i Letsplayeři samotní.

A musíme mu dát za pravdu. Stávající ekosystém u podobně uměleckých her nahrává především autorům videí, kteří získávají peníze z reklamy.

Vývojáři obdobných projektů však na Let’s Play kultuře mohou tratit. A obchodní model, ve kterém by tvůrci videí věnovali zlomek příjmů právě autorům dané hry, by mohl vést ke vzniku zdravějšího ekosystému.

Autor:




Nejčtenější

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Další z rubriky

Total War: Rome 2
Odnož série Total War se bude soustředit na menší vojenské konflikty

Pod značkou Total War Saga budou vydávány odnože klasických velikých dílů série Total War, které se budou soustředit na lokální a krátké historické události.  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Obrázky ze zrušeného Might & Magic SHOWDOWN
Trapas pro značku Might & Magic. Showdown skončil pro nezájem hráčů

Originální strategie, která lákala na možnost libovolně si upravit vzhled vaší armády, končí, aniž by kdy opustila režim předběžného přístupu. Nedokázala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.