Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři oceňované hry: Hrozilo, že nás rakovina umírajícího syna zničí

aktualizováno 
Lidé prý nechápou potenciál videoher jako média pro vyprávění příběhů. To říká Amy Greenová, spoluautorka hry That Dragon, Cancer. Umělecky ladění projekt pro ni a jejího manžela byl způsobem, jak se vyrovnat se smrtí syna.

Greenová v souvislosti s publicitou hry vyjádřila překvapení. „Nikdy jsem nedoufala, že se něco podobného objeví na obalu New York Times,“ řekla pro server Polygon.

„Takovou pozornost si jinak získávají inovativní, přelomové a srdceryvné projekty. A pravdou je, že my nic takového neudělali. Já s manželem zažila tu nejběžnější věc v životě: bolest.“

Greenovi prý nejtěžší zážitek svého života proměnili v něco krásného. Jejich synovi Joelovi doktoři již po dvanácti měsících života diagnostikovali rakovinu a dítě v pěti letech zemřelo. That Dragon, Cancer proto od začátku vznikalo jako způsob, jak se s blížící ztrátou vyrovnat.

That Dragon, Cancer (PC)
That Dragon, Cancer (PC)
That Dragon, Cancer (PC)

„Kdyby scenáristé doopravdy chápali, co je ve videohrách možné, nemuseli bychom se zabývat nedostatkem diverzity,“ tvrdí Greenová.

„Nemuseli bychom se obávat, že i lidé bez technických znalostí, jako jsem já, budou zastrašeni (úvahami nad) hráčskými možnostmi. Kdyby spisovatelé věděli, jaké hry mají potenciál, pro tvorbu v tomto médiu by překonali všechny překážky, a to nezávisle na tom, jestli jsou to komplikace technického či jiného rázu.“

Greenová v souvislosti s tím věří, že vyzdvihování její hry jako něčeho nového jen ukazuje na nepochopení potenciálu videoher jako média.

Hra That Dragon, Cancer vyšla 12. ledna jako autobiografie. V adventurním pojetí zaznamenává strasti i radosti dvou rodičů, kteří se připravují na smrt dítěte. Bonusweb titul hodnotil 70 %. Jan Srp v recenzi chválil osobitost zpracování i emocionálnost hry. Vytýkal jí naopak častou nesrozumitelnost.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.