The Bard's Legacy: The Devil Whiskey

  • 2
Pokud patříte k těm šťastlivcům, kteří zažili pradávné doby RPG her (kterým se tehdy říkalo spíš dungeony), musí vám být jasné, jaký druh atmosféry se vám hra The Bard's Legacy: The Devil Whiskey snaží navodit. A máte pravdu - tohle RPG se chystá zabrnkat na strunu staromilských příznivců, pro které je kostičkovaný svět příslibem kvalitní zábavy…
Bard's Legacy: The Devil Whiskey

Pokud patříte k těm šťastlivcům, kteří zažili pradávné doby RPG her (kterým se tehdy říkalo spíš dungeony), musí vám být jasné, jaký druh atmosféry se vám tady snažím navodit. Stačí si vzpomenout například na tituly jako Dungeon Master, Ultima Underworld, Ishar nebo Eye of the Beholder, a jsme doma. Dnes probíraná hra sice nebude patřit do kategorie těchto záležitostí (už jen z toho prostého důvodu, že nejsme v rubrice Klasika, ale v té, která se označuje Novinky), nicméně ledacos společného s ní rozhodně má. Hlavně to, že je pojata jako pokračování velmi, velmi staré hry, přímo vykopávky (bez urážky) jménem The Bard's Tale.

Ta se objevila v roce 1985 a po prvním dílu následovaly ještě další dva - všechno to byly klasické dungeony s malým okýnkem pro interakci s okolím, se čtverečkovaným posunem a hlavně skvělou hratelností. V roce 1999 se zrodila myšlenka na vytvoření jejího pokračování, nicméně kvůli problémům s autorskými právy se upustilo od nápadu na The Bard's Tale 4. Nemusíte však zoufat, autoři si i v prekérní situaci věděli rady a pojmenovali svůj nový projekt The Bard's Legacy: The Devil Whiskey.

Bard's Legacy: The Devil Whiskey

Samotné práce na hře začaly v srpnu 2000 a ačkoliv byl tento projekt původně považován za druhořadý, postupem času se situace vyvinula tak, že všem zúčastněným přirostl k srdci natolik, že se z něj stala jasná jednička. Základní myšlenkou tedy zůstalo, aby Bard's Legacy představovalo důstojného nástupce stařičkých dungeonů a to jak co se týče moderní grafiky, tak celkovým dojmem a hratelností. Velké sousto si autoři naložili, což?, ale přejme jim úspěch a pojďme se podívat na nějaké ty podrobnosti.

Tak předně je třeba říct, že se ve hře nesetkáme s názvy či vlastními jmény, která byla použita v předchozích dílech, a to z jednoduchého důvodu copyrightových potíží, o nichž už byla řeč (navíc práva vlastní společnost Electronic Arts a s těmi se opravdu málokdo dovolí pouštět do předem prohraných sporů :-)). K nepoznání změněné a vlastně zcela nové bude grafické pojetí, v němž budou k vidění například takové věci jako denní cyklus včetně ranních mlh a večerních červánků.

Bard's Legacy: The Devil Whiskey

Máte-li více než o grafické ztvárnění zájem o jiné vlastnosti připravovaného titulu, jistě vás potěší informace o postavě, kterou si budete moci vybrat. A že bude vybírat opravdu z čeho - celkem máte jedenáct možností: arcanist, barbarian, bard, elementalist, monk, paladin, psi knight, ranger, rogue, saurian red claw a warrior. Někteří z nich jsou klasičtí RPG harcovníci, jiní (jako například arcanist, psi knight nebo saurian red claw) budou osvěžující novinkou. Co se týče ras, i tam je výběr rozdělen na tradiční a netradiční nabídku - lidé, elfové, půl-elfové, trpaslíci, gnómové, půl-orkové, begannové (jiný název pro půlčíky), sauriani (humanoidní ještěři) a senrati (kříženci lidí a krys). Každá bude mít samozřejmě svá specifika, silné i slabé stránky, a tak, jako si například Mondy pravidelně vybírá trpaslíka (důvody, jež ho k tomu vedou, bych zde raději moc nerozmazávala), můžete se i vy pokusit najít v této škále svého oblíbence. Při šíři nabídky by se vám to snad mělo podařit.

Více podrobností o hře, interfacu, lokacích, které navštívíte, či o způsobu, jakým se bude hra distribuovat (zaslechla jsme dokonce i něco o sharewaru) nejsou zatím dostupné, ale dočkejme času a možná se nám brzy na svět vyloupne něco, co všechny staromilce opět po nějaké době uvede do stavu blaženosti.


Témata: Electronic Arts