Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Dark Eye: Demonicon je hra na hrdiny s hororovým nádechem

  12:00aktualizováno  12:00
Milovníci propracovaných RPG se silným příběhem a hutnou atmosférou by měli zbystřit. Tahle krmě jim bude vonět.

The Dark Eye: Demonicon (PC)

U našich německých sousedů zná značku The Dark Eye téměř každý, pro koho nejsou hry všeho druhu španělskou vesnicí. Německy zvané Das Schwarze Auge zde zastává roli nejdůležitějších stolních pravidel pro všechny fantasy hráče, něco jako u nás Dračí doupě a v anglofonních zemích Dungeons and Dragons.

Tato pravidla se už léta odrážejí také v příslušných počítačových hrách. Pamětníci jistě se slzou v oku vzpomenou na Nordlandskou trilogii uzavřenou Stíny nad Rivou, ovšem The Dark Eye na počítačích zažívá v současné době obrození. Loni vyšlo velmi kvalitní a hutné RPG (Role Playing Game, hra na hrdiny)Drakensang, přičemž v Německu se tento měsíc začal prodávat druhý díl, podle všeho neméně povedený.

To inspirovalo i další vývojáře k činům. V berlínském studiu Silver Style, jež je známo solidním The Dark Eye: Demonicon (PC)postapokalyptickým RPG The Fall, se chopili šance a pustili do The Dark Eye: Demonicon. Hra by měla oslovit širší publikum než Drakensang a výrazněji zabodovat i v neněmecky mluvících zemích.

Těžko říct, zda jde jen o shodu náhod, že se v jednom univerzu v podstatě současně usidlují dvě herní série, nebo zda chtějí Silver Style jen využít aktuální vlny zájmu ve svůj prospěch. Čert to vem, důležitější je skutečnost, že tu jdou na věc trochu jinak. Nejvýstižnější by asi bylo říct, že to zkouší méně hardcore stylem, což se může setkat s úspěchem.

Nebylo by ale správné řadit The Dark Eye: Demonicon hned mezi akční RPG typu Diabla, byť tak na první pohled může vypadat a jistě si z tohoto vzoru mnohých něco bere. Demonicon chce nabídnout zážitek sofistikovanější a více než na click-fest zaměřený na příběh, atmosféru a stará dobrá pravidla, byť odlehčená.

The Dark Eye: Demonicon (PC)Podobně jako v Drakensang však nečekejte otevřený svět, ve kterém byste se mohli pohybovat podle libosti. Prostředí, v němž se hra bude odehrávat, má být sice poměrně rozsáhlé, ale je třeba se smířit s tím, že se v něm příliš neproběhnete. Je totiž rozděleno do samostatných částí a mezi nimi jsou loadingové, nikoliv běhací předěly. Někomu to může vadit, jiný to uvítá, protože se tak mimo jiné dosáhne intenzivnějšího herního zážitku.

O něco méně příjemné však je, že ne do všech lokací se budete moct vypravit hned od začátku. Na startu jich bude přístupných jen několik, přičemž spektrum by se mělo začít rychle rozšiřovat. Naopak, do již prozkoumaných i vyřešených částí světa se bude možné vracet.

Autoři slibují, že si hráči budou moci libovolně vybrat ze všech ras a povolání, které bohaté univerzum The Dark Eye nabízí. A nemusí se smířit s předdefinovaným typem.The Dark Eye: Demonicon (PC) Nabídku ještě rozšíří slušná porce nejrůznějších táhel, jimiž si lze zevnějšek hrdiny upravit do naprostých detailů. Pakliže jste prošli tvorbou postavy v Oblivionu, zhruba víte, co čekat.

Od Drakensangu se Demonicon bude mimo jiné lišit velmi temným vyzněním a atmosférou. Za tímto účelem byla zvolena jižní část říše jménem Aventurie, který je svými nebezpečenstvími a takřka hororovými lokacemi proslulá. Budete se tu potýkat s nechutnými červy, nejhoršími démony a samozřejmě nemrtvými.

Pakliže by se tvůrcům skutečně povedlo vytvořit atmosféru hraničící s hororem, byl by to hodně zajímavý přínos žánru jako takovému.

Ať už to ale dopadne jakkoliv, na variabilitu navštívených míst by stížnosti padat neměly. Podíváte se do majestátních, ale podivně ztichlých katedrál, temných chrámů v horách, hustých pralesů, The Dark Eye: Demonicon (PC)na mořské pobřeží a samozřejmě i do četných dungeonů. Navštívíte i leckteré město nebo vesničku, kde čekají nejen obchodníci se zbožím, ale i zadavatelé úkolů. Snad budou dostatečně variabilní také ony.

Ačkoliv Demonicon staví na čtvrtém vydání pravidel The Dark Eye jako Drakensang, bude od prvního okamžiku přístupnější. Není třeba se bát kacířského odchýlení se od zavedených pravidel, spíše lze s úlevou očekávat maximální snahu o jejich zpřístupnění a překousání pro potřeby počítačové hry, kde všechny ty schopnosti přeci jen musí fungovat dynamičtěji a přehledněji než na papíře ležícím na stole.

Z obrázků by se mohlo zdát, že Demonicon bude dalším z klonů Diabla; používá podobný pohled a, jak už to tak bývá, osamocenýThe Dark Eye: Demonicon (PC) hrdina viděný z ptačí perspektivy většinou znamená rubačkové RPG.

Ve hře se sice budete po většinu času pohybovat sami a žádné signifikantní parťáky nenaverbujete, snad s výjimkou nárazových pomocníků. Nicméně bojový model by měl být bližší Dragon Age než Diablu. Standardně se pojede v reálném čase, ale není problém kdykoliv stisknout tlačítko pauzy a rozmyslet si, co dál.

Jen mi vrtá hlavou, zda je to s jednou postavou skutečně tak zapotřebí. Skupina postav je přeci jen hůře zvladatelná a tak pauza má své opodstatnění. Ale uvidíme, co na nás autoři chystají. Každopádně se těšte na pohledný průběh bojů, který má na starost asijský choreograf.

The Dark Eye: Demonicon (PC)Slibně zní důraz na příběh vyprávěný formou dialogů, o nichž Silver Style rád hovoří jako o revolučních. Bohatě by ale stačil systém podobný tomu z Mass Effect, tedy rozhovory, které dokonale vtáhnou do děje. Na maximální vtažení do hry se přitom autoři zjevně soustředí. Chtějí proto hráčům umožnit pořídit si vlastní příbytek, ubytovat v něm manželku a počít s ní děti.

Z nenápadného RPG by se tak celkem snadno mohlo stát žánrové překvapení tohoto roku, spíše ale až začátku příštího. Autoři mají dostatek zkušeností a zjevně ví, co chtějí. Dynamické RPG s hororovou atmosférou a silným příběhem si ostatně přejeme i my.

Autor:




Nejčtenější

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.