The Division

The Division

Kolaps USA v pěti dnech: The Division ukáže, zač je toho next-gen

  • 2
Postapokalyptická městská akce s důrazem na spolupráci více hráčů patří mezi to vůbec nejlepší, co jsme na letošní herní akci Gamescom mohli spatřit.

Už uplynul téměř rok od velkolepého uvedení konzolí nové generace a přestože se nabídka titulů docela uspokojivě rozšiřuje, žádný pořádný důvod k nákupu nového hardwaru se ještě neobjevil. Po předvedené ukázce The Division na stánku Ubisoftu je však téměř jisté, že nejpozději počátkem roku 2015 se situace změní.

Pět dnů, které otřásly Amerikou

The Division

Jak už jste si mohli přečíst v našem preview, příběh je zasazen do Spojených států amerických, které v pouhých pěti dnech zcela zdecimovala neznámá choroba.

Hráč se chopí role člena „Divize“, jednotky, která dostala od prezidenta pravomoc zabránit rozpadu společnosti a to jakýmikoli prostředky. Jméno Toma Clancyho, jímž je hra zaštítěna, dává naději, že by se zápletka mohla ještě nějak rozvinout, v praxi to ale samozřejmě bude především o tom, vystřílet se svými parťáky všechny nepřátele.

S malým úderným týmem, ovládaným nejlépe vašimi kamarády, se pohybujete ve zdecimovaném New Yorku, kde plníte různé mise, za něž získáváte zkušenostní body, které investujete do vývoje postavy a vylepšování vybavení. Jde vlastně o kombinaci taktické střílečky á la Freedom Fighters a on-line hry s dynamicky se měnícím okolním světem.

The Division

Pro účely prezentace se ovladačů chopili dva lidé doplnění jedním botem (postavu řídí počítač) a třetím kolegou, který na tabletu ovládal létajícího drona. Ten sice do samotných přestřelek nemůže nijak aktivně zasáhnout, poskytuje však pěšákům nepřímou podporu. Označuje skryté nepřátele, bombarduje je různými typy granátů, vyhání je z úkrytů, léčí raněné spolubojovníky a celkově je platným členem týmu.

Ukázka začínala ve stanici metra, kde si hráči na mapě zvolili cíl mise. Plusové body získávají autoři za to, že ve hře nenalezneme prakticky žádná menu, která by hráče vytrhávala ze hry. Při zobrazení mapy se kolem hráče rozvine přehledný 3D model okolí, v němž se může orientovat, aniž by ztratil přehled o svém okolí. To samé se týká i všech dalších ostatních nabídek ať už jde o výběr zbraní nebo vylepšování postavy. Nejedná se o nijak revoluční novinku, nicméně lepší zapracování jsme ještě neviděli. Což ostatně platí pro celou hru.

O krok napřed

The Division

Už úvodní procházka podzemkou ukázala, že tentokrát next-gen neznamená jen vyšší rozlišení a o něco lepší textury, jak je dosud smutným zvykem. The Division je první hrou běžící na enginu Snowdrop vyvinutém přímo pro novou generaci konzolí, díky tomu je skok v grafice o několik velkých kroků před konkurencí.

Těžko se to popisuje aniž bychom zabředli do složitých technologických termínů, ale výsledná kombinace atmosférického nasvícení, detailních modelů, realistické destrukce všech předmětů či úžasně zpracovaného kouře vypadá neskutečně dobře. V moment, kdy postavy vylezly na povrch a před nimi se otevřela úchvatná scenérie zničeného města nám poklesla brada. Rozbořené výškové budovy, barikády v ulicích, rozházené mrtvoly, planoucí ohně… nálada zmaru a zkázy ze hry přímo stříká.

The Division

Jenže se nejedná o tech demo ale regulérní hru, a tak se pojďme podívat na samotnou hratelnost. Středobodem jsou přestřelky s různými nekalými živly, kteří těží z všeobecného chaosu. Ti mají pod kontrolou celé město, rozdělené do menších parcel, které postupně budeme dobývat.

Přestože je svět otevřený a nenarazíte v něm na neviditelné překážky bez pořádného tréninku se daleko nedostanete. Buď si na vás smlsnou silnější nepřátelé, nebo vás dostane smrtící virus, před nímž se musíte chránit stále silnějším vybavením.

Samotná akce pak nepředvádí nic výjimečně originálního – veliký důraz je kladen především na krytí a útoky z nečekaných stran. Každému útoku by měl předcházet podrobný průzkum rozmístění sil nepřítele a naplánování společného postupu. Díky skvělému zpracování ale vše působí nesmírně živě a dramaticky. Jediné, co trochu kazí dojem unikátního vizuálního zážitku, jsou odlétávající čísla zásahových bodů či získaných zkušeností, to ale doufejme půjde vypnout.

9. prosince 2013

Je jasné, že tvůrci pro prezentační účely vybrali to nejlepší, přesto už teď je jasné že, minimálně co se týče grafického zpracování, tu máme unikátní hru. Ano, grafika není to nejdůležitější, ale snad nikdy mne přestřelky nepůsobily tak intenzivně tak jako tady.

O tom, jestli se The Division stane úspěšnou značkou bude rozhodovat stejně jako u každé převážně multiplayerové hry především vyváženost všech prvků. Z toho co jsme zatím viděli se domníváme, že by se V Ubisoftu museli extrémně snažit, aby hru dokázali pokazit. 

Do obchodů hra zamíří příští rok, a to na PC, Xbox One a PlayStation 4.


Témata: vir, Virus