Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls III: Tribunal - preview

  12:00aktualizováno  5:24
Skvělé RPG Morrowind upoutalo pozornost hráčů na velmi dlouhou dobu. Důvodem je skvělé zpracování, možnost tvorby vlastních plug-inů, uspokojivá míra volnosti, spousta NPC a questů, které čekají na zdárné vyřešení. Datadisk se dal očekávat, není však v tuto chvíli příliš brzy? Dokáže přinést dostatek nových prvků?

TES III: TRIBUNAL
Výrobce: Bethesda Soft.
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: Listopad 2002
homepage

The Elder Scrolls III: TribunalAčkoli od vydání původního The Elder Scrolls III: Morrowind uběhlo pouze několik měsíců, rozhodli se tvůrci, že již dozrál čas pro datadisk, který dostal název Tribunal. Čím vlastně Morrowind uchvátil takové množství hráčů, ať již nových, nebo v sérii The Elder Scrolls zběhlých. Na jazyk se jako první dere spojení "absolutní volnost". I když, ono s tou absolutní volností je to poměrně relativní. Pokud je jí málo a hra je striktně lineární (a také logicky krátká), hráči si stěžují. Dá-li naopak autorský tým lidem přílišnou volnost, cítí se ve velkém světě ztraceni a zoufale hledají alespoň náznak příběhové nitky, které by se mohli zachytit. Z tohoto pohledu byl Morrowind poměrně vybalancovaným kusem softwaru. Našlo se několik jedinců, kterým vadila přílišná rozlehlost, zdlouhavé putování za splněním i toho nejjednoduššího questu a málo atraktivní hlavní dějová linie. Většina hráčů, a příznivci 3D RPG hlavně, si však další dílo Bethesdy nemohli a stále nemohou vynachválit. Svědčí o tom také množství fanouškovských stránek, které nabízejí všechny dostupné informace a soubory, které z Morrowindu dělají, podle mnohých, nejlepší 3D RPG současnosti. A to byl záměr autorů.

Tribunal nijak neovlivní ani nezmění původně nainstalovanou hru. Jako Master File se vedle ní nainstaluje a v podstatě s ní splyne. Pouze se otevřou nové lokace, které jsou nezbytné k vyprávění příběhu datadisku. Konkrétně se jedná o hlavní město Morrowindu Mournhold, jež bylo postavené lidmi z národa Fabrikantů (v původní hře je nebylo možné potkat) na základech starobylého Mournholdu. Druhým městem, které je často zmiňováno v knihách, jež lze najít během putování Morrowindem, je Clockwork City v Sotha Sil. Zpřístupnění těchto dvou lokací má své logické odůvodnění. Dvě výše uvedená města a spolu s nimi ještě Vivec The Elder Scrolls III: Tribunaljsou totiž sídelními městy bohů, jejichž síla nyní slábne a moc tribunálu povážlivě klesá. S jedním členem tribunálu, Vivecem, se hráči měli možnost setkat v originále, a zbývající dva, Almexia a Sotha Sil, je čekají jako podstatná součást příběhu právě v datadisku.

Kromě několika nových lokací a více než padesáti dungeonů však datadisk nepřináší nic převratného. Rozhodně není možné očekávat nová povolání, rasy, kouzla atp. Prostě základní systém zůstal zachován v původním rozsahu, aby jej bylo možné úspěšně spojit s Tribunalem. Díky tomu si datadisk bude moci zahrát (až po instalaci samozřejmě) každý, kdo v Morrowindu dosáhl patřičné úrovně a nebojí se silnějších nepřátel. Mezi jinými na hráče čekají nové rasy goblinů, kteří žili dlouhá léta v podzemí Mournholdu, několik druhů lich lordů a tajemná rasa Fabrikantů, s nimiž nebude vůbec lehké pořízení. Ostatně vyřešení problému s těmito bytostmi je jedním z questů, které v datadisku na hráče čekají.

Ani v této oblasti Bethesda nepřichází s podstatnými změnami. Úkoly se opět dají rozdělit do dvou základních skupin. První skupina questů se týká hlavního příběhu a druhá je tvořena výhradně nepovinnými úkoly. Obě dvě jsou rovnoměrně zastoupeny, čímž se tvůrčí tým vypořádal s problémem, na jakou cílovou skupinu hráčů Morrowind a nyní také datadisk zaměřit. Neskutečné množství často opakujících se nepovinných úkolů, za jejichž splnění hráč dostane spoustu zkušenostních bodů, uspokojí skalní příznivce zatuchlých a rozlehlých dungeonů, neúměrně kratší a co do počtu questů menší hlavní dějová linie zase na dlouhou dobu zabaví hráče preferující příběh.

The Elder Scrolls III: TribunalNa první pohled neviditelnou, ale podstatnou změnou je úprava deníku a mapy. Po mnoha stížnostech a urgencích ze strany hráčů autoři pro datadisk vypracovali nový a přehlednější systém třídění podle názvů questů. V deníků je tedy nyní vidět pouze název a detaily se objeví až po kliknutí. Tímto způsobem naštěstí nebudou zpracovány pouze questy nové, ale dojde k úpravě celého denníku, což ostatně šlo určitě udělat pomocí patche. (Ale to by Bethesda neměla do datadisku co dát... :o) Vítaná je také možnost umísťovat si do mapy své vlastní poznámky, což značně usnadní orientaci v mnohdy nepřehledné 3D krajině.

Na závěr tedy shrnutí. S příchodem datadisku nelze očekávat žádné radikální změny. V podstatě pouze nové lokace, rozlehlejší dungeony, silnější nepřátele, nové zbraně a brnění, upravený deník a zpětnou kompatibilitu s originální hrou. Spokojenější však s novým dobrodružstvím budou ti zkušenější (neboli hardcore) RPG hráči. Přece jenom nových dungeonů je v Tribunalu více než ostatních lokací. Konečný výsledek rychlé práce lidí s Bethesdy uvidíme již zanedlouho, konkrétně v listopadu. Ale i přes několik nepopiratelných vylepšení se nezdá, že by nový datadisk měl způsobit větší rozruch. Uváděné změny a novinky šly přeci jenom řešit pomocí dalších patchů nebo plug-inů.

(pozn. pro majitele XBoxu – Datadisk na XBoxu alespoň v dohledné době nevyjde. Přestože konzole od Microsoftu má harddisk, není možné na něj zapisovat data, která oficiálně neposvětí samotný Microsoft. Rovněž není možné potřebná data k originálu dodat na druhém disku, který by se mohl během hry vyměňovat. Jak jistě víte, při vyjmutí CD se totiž XBox restartuje. )

Autor:


Témata: software, Xbox


Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.