The Elder Scrolls III: Tribunal - preview

  • 99
Skvělé RPG Morrowind upoutalo pozornost hráčů na velmi dlouhou dobu. Důvodem je skvělé zpracování, možnost tvorby vlastních plug-inů, uspokojivá míra volnosti, spousta NPC a questů, které čekají na zdárné vyřešení. Datadisk se dal očekávat, není však v tuto chvíli příliš brzy? Dokáže přinést dostatek nových prvků?

TES III: TRIBUNAL
Výrobce: Bethesda Soft.
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: Listopad 2002
homepage

The Elder Scrolls III: TribunalAčkoli od vydání původního The Elder Scrolls III: Morrowind uběhlo pouze několik měsíců, rozhodli se tvůrci, že již dozrál čas pro datadisk, který dostal název Tribunal. Čím vlastně Morrowind uchvátil takové množství hráčů, ať již nových, nebo v sérii The Elder Scrolls zběhlých. Na jazyk se jako první dere spojení "absolutní volnost". I když, ono s tou absolutní volností je to poměrně relativní. Pokud je jí málo a hra je striktně lineární (a také logicky krátká), hráči si stěžují. Dá-li naopak autorský tým lidem přílišnou volnost, cítí se ve velkém světě ztraceni a zoufale hledají alespoň náznak příběhové nitky, které by se mohli zachytit. Z tohoto pohledu byl Morrowind poměrně vybalancovaným kusem softwaru. Našlo se několik jedinců, kterým vadila přílišná rozlehlost, zdlouhavé putování za splněním i toho nejjednoduššího questu a málo atraktivní hlavní dějová linie. Většina hráčů, a příznivci 3D RPG hlavně, si však další dílo Bethesdy nemohli a stále nemohou vynachválit. Svědčí o tom také množství fanouškovských stránek, které nabízejí všechny dostupné informace a soubory, které z Morrowindu dělají, podle mnohých, nejlepší 3D RPG současnosti. A to byl záměr autorů.

Tribunal nijak neovlivní ani nezmění původně nainstalovanou hru. Jako Master File se vedle ní nainstaluje a v podstatě s ní splyne. Pouze se otevřou nové lokace, které jsou nezbytné k vyprávění příběhu datadisku. Konkrétně se jedná o hlavní město Morrowindu Mournhold, jež bylo postavené lidmi z národa Fabrikantů (v původní hře je nebylo možné potkat) na základech starobylého Mournholdu. Druhým městem, které je často zmiňováno v knihách, jež lze najít během putování Morrowindem, je Clockwork City v Sotha Sil. Zpřístupnění těchto dvou lokací má své logické odůvodnění. Dvě výše uvedená města a spolu s nimi ještě Vivec The Elder Scrolls III: Tribunaljsou totiž sídelními městy bohů, jejichž síla nyní slábne a moc tribunálu povážlivě klesá. S jedním členem tribunálu, Vivecem, se hráči měli možnost setkat v originále, a zbývající dva, Almexia a Sotha Sil, je čekají jako podstatná součást příběhu právě v datadisku.

Kromě několika nových lokací a více než padesáti dungeonů však datadisk nepřináší nic převratného. Rozhodně není možné očekávat nová povolání, rasy, kouzla atp. Prostě základní systém zůstal zachován v původním rozsahu, aby jej bylo možné úspěšně spojit s Tribunalem. Díky tomu si datadisk bude moci zahrát (až po instalaci samozřejmě) každý, kdo v Morrowindu dosáhl patřičné úrovně a nebojí se silnějších nepřátel. Mezi jinými na hráče čekají nové rasy goblinů, kteří žili dlouhá léta v podzemí Mournholdu, několik druhů lich lordů a tajemná rasa Fabrikantů, s nimiž nebude vůbec lehké pořízení. Ostatně vyřešení problému s těmito bytostmi je jedním z questů, které v datadisku na hráče čekají.

Ani v této oblasti Bethesda nepřichází s podstatnými změnami. Úkoly se opět dají rozdělit do dvou základních skupin. První skupina questů se týká hlavního příběhu a druhá je tvořena výhradně nepovinnými úkoly. Obě dvě jsou rovnoměrně zastoupeny, čímž se tvůrčí tým vypořádal s problémem, na jakou cílovou skupinu hráčů Morrowind a nyní také datadisk zaměřit. Neskutečné množství často opakujících se nepovinných úkolů, za jejichž splnění hráč dostane spoustu zkušenostních bodů, uspokojí skalní příznivce zatuchlých a rozlehlých dungeonů, neúměrně kratší a co do počtu questů menší hlavní dějová linie zase na dlouhou dobu zabaví hráče preferující příběh.

The Elder Scrolls III: TribunalNa první pohled neviditelnou, ale podstatnou změnou je úprava deníku a mapy. Po mnoha stížnostech a urgencích ze strany hráčů autoři pro datadisk vypracovali nový a přehlednější systém třídění podle názvů questů. V deníků je tedy nyní vidět pouze název a detaily se objeví až po kliknutí. Tímto způsobem naštěstí nebudou zpracovány pouze questy nové, ale dojde k úpravě celého denníku, což ostatně šlo určitě udělat pomocí patche. (Ale to by Bethesda neměla do datadisku co dát... :o) Vítaná je také možnost umísťovat si do mapy své vlastní poznámky, což značně usnadní orientaci v mnohdy nepřehledné 3D krajině.

Na závěr tedy shrnutí. S příchodem datadisku nelze očekávat žádné radikální změny. V podstatě pouze nové lokace, rozlehlejší dungeony, silnější nepřátele, nové zbraně a brnění, upravený deník a zpětnou kompatibilitu s originální hrou. Spokojenější však s novým dobrodružstvím budou ti zkušenější (neboli hardcore) RPG hráči. Přece jenom nových dungeonů je v Tribunalu více než ostatních lokací. Konečný výsledek rychlé práce lidí s Bethesdy uvidíme již zanedlouho, konkrétně v listopadu. Ale i přes několik nepopiratelných vylepšení se nezdá, že by nový datadisk měl způsobit větší rozruch. Uváděné změny a novinky šly přeci jenom řešit pomocí dalších patchů nebo plug-inů.

(pozn. pro majitele XBoxu – Datadisk na XBoxu alespoň v dohledné době nevyjde. Přestože konzole od Microsoftu má harddisk, není možné na něj zapisovat data, která oficiálně neposvětí samotný Microsoft. Rovněž není možné potřebná data k originálu dodat na druhém disku, který by se mohl během hry vyměňovat. Jak jistě víte, při vyjmutí CD se totiž XBox restartuje. )


Témata: software, Xbox