Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls: Morrowind - tipy a triky

  12:00aktualizováno  8:23
The Elder Scrolls III: Morrowind je velmi rozsáhlé RPG a je jasné, že mnozí z vás budou mít problémy s řešením některých questů nebo situací. Nebudeme nikomu z vás kazit zábavu kompletním návodem, místo něj vám ovšem nabízíme jistě velmi cenné tipy a triky pro hru této úžasné gamesky.

The Elder Scrolls: Morrowind je velmi rozsáhlá hra, a nepochybuju o tom, že řada z vás bude mít problémy s řešením některých questů nebo situací. Nechci nikomu kazit zábavu tím, že bych napsal návod, který by velmi jednoduše popsal hlavní dějovou linii, a ostatně bych to považoval za degradaci Morrowindu na jeho nepatrnou část. V následujících řádcích, aniž bych chtěl nějak suplovat manuál, se pokusím shrnout informace, které se mi při těch desítkách hodin hraní podařilo nasbírat, a které by vám mohly usnadnit další dobrodružství na Morrowindu. Některé z informací budou možná trochu nepřesné, protože v Morrowindu je hráči předkládáno jen minimum statistik a čísel, a určitě nekompletní - i po dohrání hlavní dějové linie mi stále zbývá spousta bílých míst na mapě a neprozkoumaných možností.

Vlastnosti, skilly a leveling
Existuje 8 vlastností a 27 skillů (viz níže), z nichž má každá postava vybráno 5 hlavních a 5 vedlejších. Zlepšovat se samozřejmě můžete ve všech 27mi, ale pouze ty z hlavní a vedlejší skupiny mají vliv na získávání vyšších levelů. Level vám přibude po (v součtu) 10 zlepšeních major a minor skillů, a doporučuju spát pokaždé jakmile hra začne pokřikovat něco ve smyslu “You should learn and meditate”. Můžete samozřejmě zkusit nastřádat víc než 10 zlepšení kvůli výraznějšímu nárůstu vlastností při přestupu, ale zároveň se tím okrádáte o možné vyšší zvýšení při následujícím přestupu. Každý skill má svou primární vlastnost, která se při jeho trénování a postupu na vyšší level může zvýšit o 2-5 bodů (vybíráte tři z osmi). Vypozoroval jsem, že při zlepšování skillů se stejnou primární vlastností se taková vlastnost zvyšuje (možná se někde +-1 pletu) následujícím způsobem: 1-2 zlepšení = x2, 3-5 zlepšení = x3, 6-9 zlepšení = x4 a 10 a víc = x5.

  • Strength: Určuje maximální možnou zátěž, sílu v soubojích a ovlivňuje množství staminy. Osobně bych se snažil sílu vypracovat maximálně u libovolné postavy - čím menší je poměr aktuální a maximální zátěže, tím je postava rychlejší a pohyblivější, a tolik nevadí potvory nebo kouzelníci, co sílu drainují.
  • Inteligence: Od inteligence se odvíjí množství many, a v kombinaci s vhodným znamením je nejdůležitější vlastností každého, kdo má co do činění s magií. Inteligence je primární vlastností pro Security, a tudíž významná pro všechny zloděje.
  • Willpower: Síla vůle ovlivňuje odolnost vůči magii ve všech jejích formách, a také úspěšnost sesílání kouzel. Jedna z primárních vlastností všech mágů.
  • Agility: Obratnost určuje úspěšnost útočení a bránění v při boji zbraněmi, a částečně ovlivňuje i staminu. Středně důležitá vlastnost.
  • Speed: Rychlost pohybu a manévrování. Není ani tolik důležitá (při boji stejně většinou zastavíte), jako spíš užitečná. Vysoká rychlost a síla, kombinovaná s Athleticismem a Acrobatics je základ pro úspěšné pěší cestování po Morrowindu, a tomu budete věnovat dobrých 50% herní doby.
  • Endurance: Odolnost znamená vyšší počet životů při přestupech na další levely, a ovlivňuje také staminu. Ale - na solidní (20+) úroveň se můžete dostat klidně bez bojů a nebezpečí jenom tréninkem některých skillů, a životy nejsou později žádný problém. Myslím, že je téměř zbytečné endurance zvyšovat nad 50-60 bodů.
  • Personality: Osobnost je také spíš podpůrná než důležitá vlastnost. Její vliv na reakci NPC ve hře sice skoro nepoznáte (ta závisí víc na členství ve frakcích, splněných questech a reputaci), ale závisí na ni “uberskill” Speechcraft. Rozumná výše je IMHO +-60.
  • Luck: Štěstí je jediná vlastnost, kterou není v průběhu hry možné zlepšit jinak než magickými předměty a kouzly (neexistuje skil, na němž by luck závisel), a zároveň i jediná vlastnost, u které není příliš zřejmé, co vlastně ovlivňuje. Nespíš všechno a nic :p

    Skilly je možno zlepšovat třemi způsoby - čtením knížek (existuje 5 různých pro každý skill, více či méně vzácných a roztroušených po celém Morrowindu), nákup u trenérů (je levnější u trenérů v guildách nebo po speciálních questech) a praktickým tréninkem. Dělí se do tří skupin, na bojové, magické a “zlodějské”. V následujících tabulkách se pokusím vysvětlit použitelnost jednotlivých skillů a ohodnotit je na stupnici 1-5 (jednička je nejlepší, jedná se samozřejmě jen o můj subjektivní dojem z každého skillu).

    Combat skills

  • Armorer (STR): Opravovaní brnění a zbraní. Osobně bych se tomuhle skillu vyhnul, protože de facto pouze šetří peníze, které byste jinak platili za opravy u kovářů, a navíc jsou k jeho použití potřeba drongs nebo armorers hammer zbytečně zvyšující vaši zátěž. Na druhou stranu, jakmile máte kompletní Ebony nebo Dadric zbroj, opravy se klidně šplhají do stovek zlatých. (4)
  • Athletics (SPD): Výborný minor skill pro každého průzkumníka, urychlí běhání (a plavání) po celém Morrowindu, a umožní zvyšování Speedu. Navíc se zlepšuje neustále, pokud máte zapnuté běhání a udržujete staminu na maximu. (1)
  • Axe (STR): Jeden ze 6ti možných bojových skillů. Sekery jsou pomalejší než bodné zbraně a zatím jsem nenašel žádnou, co by stála za zmínku. (3)
  • Block (AGI): Pokud hodláte bojovat se štítem, jedná se o povinný skill. Vykrytí úderu štítem znamená jeho anulaci, a to se hodí vždycky. (2)
  • Blunt Weapon (STR): Ovládání tupých zbraní, kladiv a palcátů. Ty jsou obecně pomalé, ale zato dávají velmi slušný damage i jednoručně. Jedna z nejlepších zbraní ve hře (Skull Crusher) je z téhle kategorie. (2)
  • Heavy Armor (END): Těžká brnění znamenají nejlepší ochranu, ale zároveň jsou také nejtěžším typem. Jasná volba pro každou postavu specializovanou na souboj zblízka. (1)
  • Long Blade (STR): Velmi rychlý typ zbraní (meče, katany, šavle, …) se solidním damage. Sečné zbraně jsou běžné, a rychle je začnete nacházet i v Daedric/Ebony/Dwemer verzích. Byl to první druh zbraní, který jsem maxoval. (1)
  • Medium Armor (END): Kromě toho, že jsou tahle brnění lehčí než Heavy Armor, nemají žádné další výhody. Nevidím žádný důvod proč bych si měl tenhle skill brát. (5)
  • Spear (END): Kopí a oštěpy jsem moc netestoval, ale zároveň jsem nenašel žádné super kvalitní. Specializace na Spears může být zajímavá varianta pro tradiční role-playery. (3)

    Magic skills

  • Alchemy (INT): Alchymie umožňuje míchat různé magické lektvary. Pro fanoušky to je určitě zajímavá volba, ale já ji zavrhuji hned z několika důvodů. Suroviny na lektvary zabírají místo v inventory a blbě se shání, když chcete něco konkrétního. Aparatury jsou těžké a jejich vyšší verze i vzácné. Samotné lektvary opět zabírají další místo, a jsou mnohem méně flexibilní než přímé kouzlení. A konečně, většinu požadovaných efektů lze zajistit kouzlem z jiné školy nebo vyléčením u skoro každé shrine. (4)
  • Alteration (WIL): Do školy Alteration spadá hodně podpůrných kouzel, například létání nebo otevírání zámků. Použitelných je jich nicméně jen několik, a je IMHO jednodušší je sesílat z magických předmětů. (3)
  • Conjuration (INT): Ve zkratce - povolávání různých nestvůr, které za vás útočí a brání, a krátkodobé vyvolávání kvalitních předmětů. Nic bez čeho by se nedalo přežít i jinak, ale i tak zajímavá varianta. (3)
  • Destruction (WIL): Sem spadají téměř všechna útočná kouzla, a jak jsem bohužel na svojí postavě zjistil, kombinace Destruction s bojovými skilly je tak trochu zbytečná, protože se stejně budete věnovat jen jednomu z obou způsobů útočení. Pokud si budete vytvářet čistého mága, je Destruction povinná záležitost. V opačném případě ji můžete s klidným svědomím vynechat. (2)
  • Enchant (INT): Enchanting se zabývá vytvářením, nabíjením a používáním magických předmětů, a určitě se jedná o jeden z nejsilnějších skillů ve hře. Respektive skill samotný ani tolik důležitý není, ale jde hlavně o vytvořené magické předměty. Časem pro vás nebude problém sehnat soul gemy se silnými dušemi, nakoupit kouzla se žádoucími efekty a vyrábět si super-silné artefakty. Jejich používání mimo jiné také zlepšuje enchanting, má 100%ní úspěšnost, a energie magických předmětů se postupně sama obnovuje. (1)
  • Illusion (PER): Škola iluzí zahrnuje různé podpůrné a útočné efekty, od paralýzy a slepoty přes neviditelnost a konče třeba vykouzlením světla. Vhodný doplněk pro zlodějská povolání, ale na druhou stranu nic, o čem byste chtěli psát domů :) (3)
  • Mysticism (WIL): Mysticism je hodně zajímavá škola, patří sem široké spektrum kouzel pro manipulaci s realitou - různá detekční a absorpční kouzla, teleportace a telekineze, nebo soul trap. Opět ale platí, že důležité efekty můžete dát na magické věci, a tak bych Mysticism vybíral maximálně jako vedlejší skill. (2)
  • Restoration (WIL): Opět jeden z mých omylů. Moje postava má Restoration jako hlavní skill, ale téměř ho nepoužívám díky existenci magických předmětů, lektvarů a shrines. Restoration navíc NENÍ skill, který by byl důležitý pro postup v Mage guildě. (4)
  • Unarmored (SPD): Unarmored skills umožní vaší postavě uhýbat před údery a snížit poškození při zásahu, ale - vylučuje použití libovolného brnění, a tím i snižuje množství oblečených magických předmětů s permanentními nebo jednorázovými kouzly. (4)

    Stealth skills

  • Acrobatics (STR): Akrobacie je další ze skillů. Které nejsou nutné k úspěšnému dohrání hry, ale výrazně urychlí všechny přesuny a pomůže vám dostat se na špatně dostupná místa. Je možné ho nahradit levitací, ale kdo by pořád kouzlil nebo čekal, až se mu docharguje příslušná magická věc… (1)
  • Hand to hand (SPD): Při boji beze zbraní sice ušetříte na opravách, ale zároveň všechny souboje prodloužíte na minimálně dvojnásobek doby. Hand to hand totiž nejdřív soupeřovi poškozuje staminu, a teprve když upadne (omdlí), začnete mu ubírat životy. Zajímavé leč nepříliš užitečné. (3)
  • Light Armor (AGI): Pro Light Armor platí to samé co pro Medium Armor, s tou výjimkou, že mezi lehká brnění patří i skleněná brnění, která mají celkem ok AC, a hodně dobře vypadají ;o) (4)
  • Marksman (AGI): Tenhle skill ovlivňuje používání všech střelných a vrhaných zbraní. Je ideální v případě, že chcete kašlat na boj v brnění a se štítem, a věnovat hodně magii nebo zlodějině. Na druhou stranu na vyšších levelech nenajdete stejně žádný příšery, co by vám byly schopny výrazněji ublížit, a osobně považuju lukostřelbu i boj beze zbraní za zbytečné zdržování se :) (2)
  • Mercantile (PER): Tenhle skill by měl pomoci šetřit peníze a vydělávat, ale IMHO se míjí účinkem díky omezení množství peněz u obchodníků. Daedric věci vám prodat nepomůže a dobré ceny závisí stejně hodně na reputaci a reakci NPC. (5)
  • Security (INT): Security umožňuje paklíčování a odstraňování pastí. Otevírat zámky se dá i kouzly, ale díky množství zamčených přemětů a dveří se přikláním spíš k používání tohohle skillu. Navíc, pokud se nepletu, pasti kouzly neodstraníte. (1)
  • Short blade (SPD): Používání krátkých a rychlých zbraní. Pro běžný boj jsou zbytečné díky malému damage. Jejich použitelnost vidím v situacích, kdy chcete na nějakou potvoru protlačit rychle nějaké kouzlo (paralýza, soul trap, …), a pak jí dobijete primární útočnou zbraní. (3)
  • Sneak (AGI): Sneaking by měl teoreticky pomáhat při plížení a kradení (včetně okrádání NPC). Prakticky je ale hodně těžké ho vytrénovat, a navíc se dá kompletně nahradit kouzlem Chameleon. Situací, kde byste sneaking nutně potřebovali je minimum, protože většinou stačí chvíli počkat, až se NPC dostanou mimo vaše zorné pole a ukrást co potřebujete. (4)
  • Speechcraft (PER): Speechcraft je jeden z nejsilnějších a nejméně vyvážených skillů. Trénuje se velmi snadno a rychle, a na jeho vysokých úrovních přesvědčíte jedním kliknutím kohokoliv k maximální náklonnosti k vám nebo vyprovokujete libovolné NPC. Vysoký speechcraft = maximální náklonnost NPC = nejlepší ceny, dostupnost všech informací a možnost řešit řadu situací a questů pouhou diplomacií a bez boje. (1)

    Tipy pro tvorbu postav: (mimo výběr generických povolání)

  • Standardní přístup je vybrat si jako hlavní a vedlejší skilly ty, které budete používat nejčastěji, a které ovlivňují vlastnosti, co chcete zvyšovat.
  • Existuje ale i jiný přístup - jako vedlejší skilly si zvolit takové, které je možné trénovat bez boje a které se zvyšují rychle (Speechcraft, Athleticism, Acrobatics, …). V takovém případě můžete během prvních pár hodin hraní vytáhnout postavičku na level 20++, získat nějaký solidní equip a teprve pak vyrazit do divočiny trénovat magii nebo boj se zbraněmi.
  • Vzhledem k tomu, že trénovat můžete všech 27 skillů, ne jenom ty vybrané, a zároveň zlepšovat při přestupu na vyšší level o více bodů budete pouze ty vlastnosti, které figurují jako primární u 10ti vybraných skillů, doporučuji klidně při výběru vypustit některé “důležité” skilly na úkor skillů, které umožní rychle zvyšovat vlastnost, která by jinak ve výběru úplně chyběla. (např. mág se specializací na všechny různé školy magie bude mít jako primární vlastnosti hlavně INT a WIL. Pokud mu dáte navíc Acrobatics, bude se mu při přestupu moci zvyšovat výrazněji i síla, a po přihození Athleticismu také rychlost)
  • Doporučuji při tvorbě postavy mít rovnou co nejvyšší Luck - na rozdíl od ostatních vlastností se vám nikdy nezvýší. Teda pokud se to dá při výběru vůbec nějak ovlivnit (rasa, znamení, … ;)
  • Maximální level, kterého můžete dosáhnout je cca 70, pokud budu uvažovat, že major a minor skills se při vytvoření pohybují okolo 30ky, a maximum je 100 bodů - 100 (maximum pro jeden skill) minus 30 (průměrný základ) krát 10 (počet hlavních a vedlejších skillů) děleno 10ti (počet zvýšení potřebný pro postup o level). Maximální možný level můžete trochu zvýšit tím, že při tvorbě postavy se pokusíte u hlavních a vedlejších skillů dosáhnout co nejnižší hodnoty (např. výběrem nejhorší rasy - takové která dá na vybrané skilly nejmenší bonusy, nebo výběrem zaměření combat/magic/stealth - vyberte si to, které nejmíň odpovídá vašemu výběru skillů). Začátek hry může být takhle o něco těžší, ale v dlouhodobém hledisku na tom vyděláte (víc životů a many, a v průměru vyšší level postavy).

    Magické předměty, enchanting, užitečná kouzla
    Možnost vyrábět (nebo si nechat vyrobit) magické předměty je jednou z nejsilnějších možností v celé hře, a dobře připravená výbava může nejen suplovat řadu jinak důležitých skillů, ale také udělat z vaší postavy absolutního supermana. Co budete potřebovat a jak na to?

    1) Připravte si předmět, který budete chtít enchantovat. Pokud bude enchantment vyrábět NPC, cena závisí nejen na použitém efektu a jeho síle, ale také na kvalitě předmětu. Obecně platí, že na kvalitní (Exquisite, Extravagant, …) věci lze seslat více enchantmentů, nebo jejich silnější verze, než na obyčejné předměty. Pokud dobře počítám, každá postava může mít 9 různých částí zbroje, zbraň, 2 prsteny, amulet a dál košili, kalhoty, opasek a plášť. Využívejte všechny z nich, a pokud najdete například kvalitní pravý nárameník, nebojte se ho nechat očarovat. U zbroje a zbraní platí, že je zbytečné enchantovat méně kvalitní materiály (Steel, Iron, Bonemold, Silver …) a je lepší se soustředit na Daedric/Dwemer/Ebony.

    2) Sežeňte si prázdný soul gem. Existuje pět různě silných silných verzí (Petty, Lesser, Common, Greater a Grand), a dají se buď koupit u některých obchodníků nebo vypadávají z některých nestvůr (hlavně nemrtvých). Nejlepší je ale prolézt pořádně pár pašeráckých doupat, i ty nejsilnější soul gemy se tam běžně povalují v bednách a sudech.

    3) Dál budete potřebovat nějakým způsobem seslat kouzlo Soul Trap (Mysticism) na potvoru, kterou chcete chytit do gemu. Dá se seslat jak přímo, tak ze svitku, ale nejjednodušší je mít nějakou rychlou zbraň s tímhle enchantmentem. Jakmile se kouzlo podaří (kolem potvory bude lítat fialová aura), musíte ji stihnout zabít dřív než kouzlo vyprchá. Duše by se měla přesunout do nejslabšího vhodného soul gemu (i.e. pokud budete chytat duši dremory a budete mít v inventory Common, Greater a Grand soul gem, měla by jít do Greater gemu. Pokud budete mít jenom Grand soul gem, chytíte ji do tohohle, ačkoliv je to plýtvání).

    4) Máte-li slušný (50++) Enchantment skill, můžete si magický předmět vyrobit sami přetažením plného soul gemu v inventory na vaši postavu (jako kdybyste ho chtěli obléct), v opačném případě stačí zajít s příslušným soulgemem a předmětem za libovolným, pokud možno vám nakloněným Enchanterem.

    Přehled užitečných enchantmentů: (resp. kouzel, které je vhodné mít na magických věcech)

  • Mark - slouží k označení místa, kam se budete vracet použitím kouzla Recall. Dá se používat dvojím způsobem - buďto nakouzlit jednou ve vaší základně (pevnost od jednoho ze tří domů Dunmerů, barák který někde vybydlíte nebo plugin, kterým si vytvoříte vlastní dům, …) nebo zakouzlit někde, kam se budete chtít za chvíli vracet (např. jste v divočině, nejaká mrcha vám sníží sílu. Zakouzlíte Mark, pomocí Divine Intervention se dostanete k nejbližší Imperial Shrine, vyléčíte se a Recallem se vrátíte zpátky na původní místo).
  • Recall - pokud máte Mark ve své základně, a zároveň je u základny někde po ruce možnost rychlého transportu (guild guide v Mage guildě, broukobus, lodě nebo nějaký vlastní teleport v rámci pluginu), dá se velmi urychlit plnění questů (i.e. dostanete od někoho quest, recall, transport do blízkosti místa plnění questu, splnit quest, recall, transport k zadavateli, recall a znovu kolem dokola :) Amuletů s Markem a Recallem budete nacházet celkem tuny, není potřeba je speciálně vyrábět.
  • Divine a ALMSIVI intervention. Obdoba recallu, Divine intervention vás přenese k nejbližší Imperial shrine, ALMSIVI intervention do nejbližšího templu. Platí totéž co výše, předměty s těmito kouzly budete běžně nacházet a je škoda si vyrábět vlastní.
  • Restore health - doporučuju nastavení typu “restore 50 to 50 health for 1 second”, nebo naopak regenerační ala “restore 5 to 5 health for 20 seconds”. Předmět s tímhle enchantmentem pořídíte do 10 tisíc, nacházet budete většinou výrazně slabší.
  • Restore fatigue - nesmírně užitečné kouzlo - čím plnější stamina, tím rychleji se zvyšují všechny skilly. S prázdnou staminou jste nejen zranitelní, ale také méně úspěšní při používání všech skillů. Ideální nastavení je vyléčení cca 200 bodů staminy při každém seslání. Nacházet budete většinou slabší, pořizovací cena u enchantera bude do 10k zlatých.
  • Light - využijete hlavně v neosvětlených dungeonech, hodně závisí na nastavení gamma korekce a kvalitě monitoru. Nacházel jsem většinou magické věci jen se slabým a krátkým Lightem, takže jsem si nechal vyrobit vlastní.
  • Open - slouží k otevírání všech zámků. Doporučuju nastavit sílu na maximum (100 to 100). Jedno seslání je pak sice relativně drahé, ale na druhou stranu budete takový magický předmět používat jen vyjímečně u nejsložitějších zámků. Obyčejné do síly cca 70 otevřete s Masters lockpickem a Security kolem 30ti … Pořizovací cena je, pokud si dobře vzpomínám, někde mezi 10 a 20 tisíci.
  • Water Walking - prima utility kouzlo na prozkoumávání ostrovních oblastí na západě a severovýchodě Morrowindu. Jinak použitelný i pro rychlé přesuny přes vodní plochy ve vnitrozemí (např. cesta Ebonheart <-> Vivec Temple je takhle otázka cca minuty). Water Walking jsem si nechal nakouzlit na kvalitní Ebony štít, nacházel jsem většinou magické věci s velmi krátkou trvanlivostí kouzla.
  • Chameleon - jak už jsem psal výše, tenhle enchantment může kompletně nahradit skill Sneak. Důležité je mít u toho kouzla maximální sílu (100%), a na ukradení čehokoliv by mělo stačit 5-10 vteřin, po které to kouzlo vydrží. Cena se u 100% Chameleona pohybuje zhruba kolem 3000 zlatých za jednu vteřinu.
  • Levitate - hodí se hlavně v dungeonech a věžích Telvanni, a občas při přeletu nějakého strmého horského štítu. Magických věci s Levitate budete nacházet poměrně dost, většinou boty, a jedny unikátní výborné a dostatečně silné získáte při plnění questů pro Oracle v Imperial Cultu.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Film Tomb Raider
    Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

    Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

    S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
    I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

    Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

    Fallout 4 (Xbox One)
    Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

    Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

    Uncharted: The Lost Legacy
    VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

    Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

    Need for Speed Payback
    VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

    Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

    Další z rubriky

    Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
    Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

    Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

    Valve Steam
    Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

    Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

    Fallout 4 (Xbox One)
    Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

    Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.