Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls Online nabídne oblíbený svět ve stálé podobě

aktualizováno 
Autoři oblíbené herní ságy se rozhodli, že by jí slušela masivně internetová varianta, která by hráče přilákala na neomezeně dlouhou dobu.

The Elder Scrolls Online

Společnost Zenimax Online vábí na svůj chystaný veletitul The Elder Scrolls Online jednoduchým heslem: "Bude to Elder Scrolls s přáteli". Autoři na něm potichu pracují už od roku 2007, takže už se nachází v pokročilé fázi vývoje.

To ale ještě zdaleka neznamená, že se vývoj chýlí ke konci. Jako leckterá hra žánru MMO (masivně multiplayerové on-line hry) bude také The Elder Scrolls Online, respektive jeho svět Tamriel obrovský a plný obsahu. Postupně se navíc bude rozšiřovat o nové události.

The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online přitom nevzniká přímo ve studiích firmy Bethesda, která za touto sérií her na hrdiny dosud stála. Na on-line verzi pracuje právě Zenimax Online, a přestože jsou oba týmy v úzkém kontaktu, neznamená MMO varianta světa stopku pro další díly, které potenciálně navážou na nejnovější Skyrim.

Následnou dějovou linku totiž The Elder Scrolls Online nijak neovlivňují. Autoři to vyřešili šalamounsky: on-line svět je umístěn dlouho předlouho před Skyrim.

Abychom byli přesní, jedná se přibližně o tisícileté období, které obě hry dělí. Situace v Tamrielu ale nemůže být prekérnější. Země funguje bez vládce a o moc se ucházejí rovnou tři frakce: Ebonheart, Daggerfall a Aldmari. Každá z frakcí ovládá určitou část Tamrielu a patří k ní několik národů tohoto světa.

The Elder Scrolls Online

Je přitom docela jedno, k jaké z frakcí se připojíte. V první řadě totiž stojí proti společné hrozbě Imperiálů, kteří se, oslabeni prohranými válkami, spojili s temnými silami.

Podle vzoru Star Wars: The Old Republic bude The Elder Scrolls Online vyprávět samostatný příběh, který by měl být pro každou třídu postav odlišný a navíc nabídne i určité možnosti rozhodování.

Příběh by měl začít tím, že hráč ztratí svou duši na konto zloducha jménem Malog Bal. A zakončen pak bude na 50. úrovni, kdy hráč svou duši v závěrečném souboji získá zpět. Mezitím uplyne přibližně 120 hodin herního času. Příběh bude přitom hratelný bez pomoci dalších hráčů. Mělo by tak jít víceméně o velmi obsáhlý úvod do celého světa, který následně na další stovky hodin okusíte již v klasické podobě MMO.

The Elder Scrolls Online

Kdo by v The Elder Scrolls Online očekával přímý a dynamický bojový systém známý z dosavadních titulů série, bude překvapen a zpočátku možná zklamán. Hra totiž sází na klasický nepřímý boj pomocí volby speciálních schopností. Přesto při boji bude možné aktivně utíkat, plížit se, blokovat apod. Dbát bude třeba také na výdrž. Jakmile vyprchá, bude hráč velmi zranitelný.

The Elder Scrolls Online

Autoři pochopitelně slibují spoustu úkolů a zajímavých odměn. Ale teprve řádné testování ukáže, jak dlouho hra dokáže bavit.

Kromě takzvaného PvE (player versus enviroment) obsahu, tedy boji proti Imperiálům, se hráči mohou těšit také na silnou PvP (player versus player) komponentu, která spočívá v bojích mezi zmíněnými třemi frakcemi. Tyto boje se budou odehrávat na území oblasti Cyrodiil, která je známá z dílu Oblivion a v jejímž centru leží královské město Tamrielu.

Fotogalerie

S bitvami mezi frakcemi mají autoři obrovské plány. Slibují, že budou epické a že se budou táhnout třeba mnoho měsíců. Jednou bude na koni jedna, pak zase další frakce. Aktuální vliv frakce i vlastní výkon v bitvách by se měl projevit i na bonusech v PvE části hry.

Hra The Elder Scrolls Online si ze strany fanoušků značky vysloužila zatím spíše skeptické pohledy. Může to být dáno určitou generičností projektu, který se až příliš podobá klasickým fantasy MMO. Ale také spíše komiksovým vizuálním zpracováním, rovněž ve stylu The Old Republic, které rezignuje na výrazně autentický styl off-line dílů série.

Není ale důvod předčasně házet flintu do žita. Autoři moc dobře vědí, co všechno je v sázce, a udělají maximum pro to, aby se stovky tisíc, ne-li miliony hráčů cítily ve světě Tamriel jako doma.

Autor:


Témata: Testování




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.