Před několika měsíci byla oficiálně oznámena historická RTS The Entente. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, ostatně děje se to každou chvíli, tahle si ale přece jen trochu pozornosti zaslouží. Nehledě na to, že graficky vypadá parádně, nabízí ještě tématickou jedinečnost (už jste někdy hráli strategii z prostředí první světové války) a k tomu příslib takřka dokonalé realističnosti, včetně obrovských počtů nasazených jednotek. Na detaily jsme se díky příjemné PR ruské společnosti Buka, která zajišťuje celosvětovou distribuci, mohli vyptat přímo vývojářského týmu Lesta Games. A těm, kterým informace z rozhovoru nestačí, nabízíme ještě možnost pokochat se pohledem na osm exkluzivních screenshotů ze hry (pozor - obrázky jsou ve vyšším rozlišení, a tak jsou trochu větší než obvykle).
Realtimová strategie založená na historické tématice je jedním z nejčastěji zastoupených herních žánrů. Proč jste si ho vybrali pro The Entente? Co vaše hra přinese do tohoto žánru nového?
Důvodem, proč jsme si pro The Entente vybrali právě RTS žánr, je, že RTS milujeme a navíc je to jeden z nejpopulárnějších herních žánrů vůbec. Mezi novinkami, které do něj chceme s naší hrou přinést, je nový engine se spoustou vychytávek. Nejlepší asi je, že podporuje velké množství lidí. To proto, aby bylo dosaženo nové úrovně realismu – každý detail ve hře musí doplňovat opravdu realistický obraz tohoto historického období: od interface až po autentický vzhled všech budov, krajiny a jednotek.
Všechno ve hře je vytvořeno podle archívu fotografií a historických kronik. Takže spolu s herním zážitkem dostanete šanci rozšířit své znalosti dějin.
Proč jste si vybrali období první světové války?
Žádná hra doposud nestavěla na událostech první světové války a my jsme první, kdo toto téma použije. Je velmi zajímavé, že docela dost lidí nemá tuto dobu moc rádo a nepovažuje ji za dvakrát významnou. Ale tato válka opravdu výrazně změnila staré taktiky a metody vedení boje a přinesla spoustu nových myšlenek do válečnictví. Navíc nejenže staví proti sobě jednotky starého stylu (jezdectvo) a takřka celé spektrum moderních typů jednotek (letadla, tanky, obrněné bitevní lodě, ponorky…), ale má i vlastní specifické jednotky: plynové inženýry (vše se odehrává v době před zákazem chemických a biologických zbraní), plamenometčíky, říditelné vzducholodě či vojenské balóny.
Kolik misí bude mít singleplayerová kampaň a jak budou rozděleny? Bude hra lineární či nikoliv?
Máme pět kampaní, pro každý národ jednu, a každá z nich se skládá z jedenácti až třinácti misí. The Entente je klasická lineární hra.
Jaké budou rozdíly mezi stranami konfliktu? Za jaké země bude hráč moci bojovat?
Můžete vést síly evropských států – Ruska, Francie a Británie proti dvěma zlým
státům – Německu a Rakouské říši. Každá z nich bude mít odlišné jednotky a styl boje.
Každý národ bude mít své speciální jednotky. Čím se budou vyznačovat? Můžete nám dát nějaké příklady?
Každý národ má své vlastní jedinečné jednotky. Ty byly vytvořeny na základě historických odkazů. Mohu zmínit některé hodně exotické, například Rakousko má Tyrolské ostrostřelce a husary, Rusové zase kozáky a ženské praporečnice s puškami (silné a brutální, schopné radikálně snížit morálku nepřátel).
V tiskových materiálech se píše, že bude možné mít na mapě až 80 000 jednotek. Bude obtížné zvládnout velení takovému množství mužů. Máte připravené nějaké možnosti, které hráči pomohou to zvládnout?
Máme především systém umělé inteligence. Jednotky se budou seskupovat do čet (asi o 100 vojácích) a praporů (cca 300 jednotek). Takto uskupené jednotky můžete kontrolovat pomocí systému klávesových zkratek. Hráč může rozdávat rozkazy skupinám a ty je splní, přitom se ale budou snažit chovat adekvátně situaci a budou uplatňovat vlastní rozum.
Můžete nám říci více o RPG prvcích ve hře? Jak budou jednotky upgradovány? Bude to hrát výraznou roli v boji?
Je to docela podobné jako ve většině strategických her – až na pár výjimek. Máme několik různých druhů upgradů: Stavební akademie jsou zodpovědné za konstrukční upgrady a vývoj nových stavebních materiálů. Některé budovy navíc mají ještě vlastní upgrady. Například strážní věže mohou mít delší dohled apod.
Vědecká akademie se stará o ekonomii a produkci. Vojenská akademie pak o vojenské upgrady, nové jednotky, obranné a útočné zbraně. Jednotky navíc mohou být upgradovány díky svým vlastním bojovým zkušenostem – postupem času pokud přežijí několik šarvátek získají nové schopnosti a zlepší se jim základní atributy.
Co nám můžete říci o důstojnících a vůdcích armád? Jak budou ovlivňovat situaci na bojišti, jaké budou mít schopnosti?
Když se vytvoří vojenská skupina, je možné k ní přiřadit ještě důstojníka. Ten pak zvyšuje vojákům morálku, bojové schopnosti a taktické možnosti.
Teď ke grafické stránce a enginu. Jaké jsou specifikace technologie použité v The Entente a co všechno dovede?
Ve hře máme 3D terén, hi-color engine s bojišti o rozloze tří druhů – malé (9600x4800 pixelů), střední (19200x9600 pixelů) a velké (28800x14400 pixelů).
Dále pěkné (i když spritové) jednotky a efekty – vlnící se vodu, detailní animaci jednotek, oheň, exploze, které zanechávají krátery. Celý vizuální obraz je navíc doplněn profesionálním 3D zvukem.
Staráme se o každý detail. Například děla se nepohybují jen tak, sama o sobě, ale hýbají s nimi přidělení vojáci a přesouvají se naložena na nákladních automobilech. Líbí se nám, jakého dojmu jsme dosáhli při snaze o maximální realističnost, jaká je v tomto žánru možná.
Předpokládáme, že ve hře bude i multiplayer. Kolik hráčů bude moci hrát najednou a z jakých módů budou moci volit?
Několik různých singleplayer kampaní může být znovu odehrávno v kooperativním módu, nebo můžete hrát ve dvou až osmi lidech po síti v různých módech, které si zatím necháme pro sebe.
Víme, že se nechystáte vydat se hrou i editor misí. Proč?
Ne, editor misí pravděpodobně přijde až v nějakém add-onu či datadisku, protože ten, který používáme nyní, je ještě dost hrubý a komplikovaný na pochopení.
Bude ve hře alespoň generátor náhodných map?
Po pravdě nevěříme, že existuje dobrý generátor náhodných map. Chce to dobrého designera a editor misí, aby mohla vzniknout hratelná mapa.
Můžete odhalit nějaké další historické kampaně, které se v The Entente objeví?
Mohu vám dát několik příkladů kampaní, na kterých právě pracujeme:
To ale zdaleka není všechno a těšit se můžete ještě na spoustu dalších kampaní.
Jak byste popsali atmosféru hry?
Atmosféra hry je daná prostředím první světové války. Vzrušující, barevná, ale zároveň temná a příšerná. Představte si kvetoucí maková pole, ve kterých leží stovky mrtvých, plynem otrávených vojáků. Hra ukazuje, že jeden muž ve válce neznamená nic. Na druhou stranu máme i dost misí, které vyžadují ekonomické vítězství, nejen vojenské úspěchy…
Kdo je vaše cílové skupina hráčů?
Jsme zaměřeni na 12 až 70 let staré hráče – zkrátka fanoušky historie a realtimových strategií všeho věku.
Chcete ještě něco dodat k The Entente nebo vzkázat čtenářům BonusWebu?
Takže, milý Čtenáři, připrav se na vedení armád pěšáků a kavalérie do boje, přesouvání silných tankových divizí a brázdění vzdušného prostoru svými balóny a vzducholoděmi. Chytlavá hratelnost tě donutí trávit dny a noci před počítačem a stále znovu a znovu měnit dějiny počátku dvacátého století.