Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOJMY: Horor The Evil Within zapomněl děsit a působil podivně

  14:30aktualizováno  14:30
Návrat jednoho z otců hororu Shinji Mikamiho pokulhává. The Evil Within má být kývnutím směrem ke kořenům žánru a tuhým bojem o přežití. Část, kterou jsme hráli na herním veletrhu E3, však působila spíše tuctově.

V úvodu je však třeba doplnit, že herní ukázka nabízela dvě úrovně a my měli čas vyzkoušet pouze jednu. Její atmosféra nicméně byla podivná a napětí téměř chybělo. Oproti oficiálním materiálům navíc příliš nezapůsobilo ani vizuální pojetí hry. Obraz je úmyslně zrnitý a barevná paleta jednoduše zvláštní.

The Evil Within je dalším titulem japonského herního návrháře Shinji Mikamiho. Ten je otcem série Resident Evil a s novou hrou slibuje horor, brutalitu i rébusy. Je nutno dodat, že hře nechybí násilí, krvavost a místy ani nechutné scény. Jen ta strašidelnost se kamsi vytratila.

Ukázka začínala v tajuplné vesnici po soumraku. Hlavní postavu zpočátku doprovázel přihlouple pokukující doktor, který čas od času glosoval nastalou situaci. Stále dokola se k tomu ozývalo jakési vzdálené mrmlání. To zřejmě mělo pomáhat v navozování atmosféry, po chvíli však hlas jen obtěžoval.

The Evil Within má být přitom titul s důrazem na prozkoumávání, a podobné provázání s předem definovanou akcí tak příliš nefunguje.

Útěk jako nejlepší taktika

Hra je bojem o přežití, náboje jsou proto vzácným úkazem a významné množství času strávíte prohledáváním rozličných místností. Prostředí je navíc plné pastí, a nejlepší taktikou je tak často procházet místa plíživě, abyste past neaktivovali a případně ji sami mohli využít proti nepříteli.

Zbraně na blízko slouží pouze k omráčení monstra a lze jimi získat čas. K popravení protivníků je třeba využít palný arzenál, případně je zapálit, když leží na zemi. Řada monster je však natolik silná, že je lepší se souboji vyhnout. Ukrýt se lze například pod postel.

Fotogalerie

V prostředí místy narazíte na halucinogenní výjevy, a nikdy tak není jasné, co je skutečné. V ukázce například po schodech seběhnete do dlouhé potemnělé chodby. Ale cestou zpátky schody chybí a objevit nelze ani dveře ven.

The Evil Within na nás zatím příliš nezapůsobil. Není však vyloučeno, že hra zaujme v druhé části dema. Řada novinářů totiž titul označovala za skutečně děsivý. Posoudit to ostatně bude možné již 24. října, kdy hra vyjde v Evropě. Vzniká pro PC, PlayStation 3 i 4, Xbox 360 a Xbox One.

Autor:




Nejčtenější

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.