Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Lžou vývojáři v zájmu lepších prodejů?

aktualizováno 
Autoři loňského hitu The Last of Us tvrdili, že neplánují verze pro další platformy, konkrétně tedy pro PlayStation 4. Hra totiž vyšla exkluzivně pro předchozí konzoli PlayStation 3, z níž měla po výkonnostní stránce vytěžit maximum.

Polopravdy a zatajování informací jsou v herním průmyslu až příliš časté.

Řada lidí se pak na oficiálních fórech ptala, zda vyjde i verze pro PlayStation 4. Odepsal na to komunitní stratég Eric Monacelli, který pro autory hry pracuje. "Takové plány nemáme," napsal loni 15. října.

Herní magazíny v reakci na to psaly, že The Last of Us pro PlayStation 4 nikdy nevyjde. A nejeden hráč pravděpodobně ztratil naději a koupil si stávající verzi.

Přesuňme se do 10. dubna 2014, kdy na serveru IGN vyšla novinka o tom, že vývoj The Last of Us pro PlayStation 4 "začal již dávno".

Spoluředitel studia Naughty Dog Evan Wells v tamním textu říká: "Řada lidí se na fórech ptala: Můžu si to zahrát na PlayStation 4? To jsme vlastně očekávali a začali na tom pracovat téměř ihned po dokončení verze pro PlayStation 3."

Vyjádření Erica Monacelliho na oficiálních fórech

Vyjádření Erica Monacelli na oficiálních fórech

O této verzi prý nehovořili, protože si její realizací nebyli jisti. Jenže to je v přímém rozporu s Monacelliho říjnovým tvrzením. Původní hra totiž vyšla 14. června.

Bonusweb zatím neví o žádném dalším serveru, který by na nesrovnalosti v informacích poukázal. Ani větší medializace případu by však zřejmě příliš nezměnila. Vývojářům by totiž stačilo, aby prohlásili, že takové plány momentálně nemají. Názor přeci změnili až po onom prohlášení.

Ovšem netěší mě průmysl, ve kterém je lhaní zákazníkům tak běžnou praxí. Jistě, existují velmi štědří vývojáři, kteří uvolňují výtečný obsah zdarma či rozšíření hry skutečně vyvíjejí až po dokončení původního titulu.

Až příliš často se však stává, že společnosti klamou zákazníky. Šíří falešné informace, vypouštějí videa ze hry, která jsou digitálně vylepšovaná, a vydávají stahovatelný obsah, který ze hry vytrhli během jejího vývoje. Hlavně, že zákazníci jsou podle nich zlí piráti a bazarový prodej by měl skončit.

Autor:




Nejčtenější

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
VIDEORECENZE: Ultra Street Fighter 2 je provařená bojovka s novou omáčkou

Bojovku Street Fighter II jsme během let hráli v několika podobách na mnoha platformách. Verze pro Switch jen mírně upravuje herní mechanismy, přidává bohaté...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

GWENT: The Witcher Card Game | Cinematic Trailer
Zaklínačova karetní hra Gwent se otevírá veřejnosti

Původně jen minihra ze třetího Zaklínače to dotáhla na samostatný titul. Ode dneška se může do bety karetního Gwentu přihlásit každý, kdo o to projeví zájem.   celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

Další z rubriky

Vetřelce navrhl švýcarský umělec Hans Ruedi Giger.
Jedenáct her, u kterých jsme se vyděsili k smrti

Horory jsou velmi oblíbeným filmovým žánrem, ale i ve videoherním světě mají své místo. Hororových projektů sice nevychází každý měsíc pět, ale čas od času se...  celý článek

Counter-Strike: Global Offensive
Téměř polovina diváků esportů sledované hry nehraje, tvrdí průzkum

Analytická společnost Newzoo zveřejnila zajímavá čísla, týkající se sledovanosti profesionálního hraní her, tzv. esportů. Podle něj 40 % diváků sledované hry...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.