Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Očekávali jsme průšvih, říkají vývojáři o svém hitu The Last of Us

  13:15aktualizováno  13:15
Většinu času, kdy tvořili hru The Last of Us, se obávali, že pošpiní své vývojářské jméno. Hra si přitom po vydání vysloužila oslavné recenze a do nebe je vynášená i předělávka z PlayStation 3 na PlayStation 4.

Te Last of Us: Left Behind

Tak jasně to však na začátku rozhodně nevypadalo. Tvůrci to prozradili ve videorozhovoru pro společnost Sony. „Čekali jsme propadák. Mysleli jsme, že si zničíme jméno a pověst, které jsme s láskou obětovali krev, pot a slzy,“ vzpomíná jeden z šéfů vývoje Bruce Straley.

Hra prý dlouho nefungovala jako celek. „Mysleli jsme, že budeme mít štěstí, když dosáhneme 85 % na (agregátoru hodnocení - pozn. red.)) Metacritic. Prostě to nedrželo pohromadě,“ přiznal hlavní návrhář Anthony Newman. Vše se nakonec složilo do zábavné hry díky sérii šťastných náhod.

Fotogalerie

Vlaštovkou pozitivních změn byl návrat jednoho z vývojářů, který ze studia odešel v průběhu tvorby. Když se pak do společnosti Naughty Dog vrátil, dokázal hru posoudit s odstupem.

„Nikdy jsem se s (herními) postavami tak nesžil. A když jsem po dohrání sledoval někoho jiného, došlo mi jak jsou Ellie a Joel na začátku úplně jinými lidmi. Během hrání jsem si to neuvědomoval, ale hrozně moc se změní.“

V tu chvíli začali tvůrci věřit, že by hra přeci jen nemusela dopadnout zle. Úspěch nakonec vedl k vývoji příběhového rozšíření Left Behind a v současné době již vzniká druhý díl.

Hra vyšla v červnu 2013 a Bonusweb ji hodnotil 93 %. Michael Mlynář o titulu napsal: „Hra The Last of Us vlastně nepřichází s ničím novým. Ale je exemplární ukázkou toho, jak uplést z příslovečného ‚ničeho‘ bič.“ (čtěte recenzi)

Autor:




Nejčtenější

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.