Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Last of Us: příliš brutální na tak mladou holku

  13:00aktualizováno  13:00
Vrcholem tiskové konference Sony byla hratelná ukázka postapokalyptického titulu The Last of Us. Život ve zdejším světě nebude jednoduchý a přežití si bude žádat ostré nejen lokty.

Last of Us - Joel má potíže.

V působivé ukázce se dvojice hlavních hrdinů ocitá ve zdevastovaném městě a jejich aktuálním cílem je opodál stojící most. Cesta ale vede polorozbořenými budovami, v nichž se skrývají nepřátelé.

Hlavní díl "úklidových prací" spočívá na bedrech čtyřicátníka Joela, ale bez mladé čtrnáctileté Ellie by se asi jen těžko obešel. Nebezpečí totiž číhá téměř za každým rohem a rozhodně nelze se jen tak z pohodlí nějakého úkrytu prostřílet.

Ke slovu tak často přijde ruční práce v podobě boje na blízko, což je jeden z nejpůsobivějších elementů předvedené ukázky. Žádná bitka totiž není stejná a Joel musí napnout všechny síly, aby vyvázl v alespoň relativním zdraví.

Nepřátelé totiž nejsou úplně hloupí, a tak si někdy počkají skryti za rohem a pak okamžitě zaútočí. Ve výsledku tak Joel více tluče pěstmi, než střílí. Přinejmenším tedy v předvedeném úseku hry.

Ruční likvidace protivníků přitom vypadá značně naturalisticky, a tak už první škrcení nepřítele dává tušit, že tato hra nebude úplný čajíček. Nejde totiž jen o mechanické zakroucení krkem, ale Joel musí svůj stisk chvilku podržet, aby nepřítele poslal do stavu, odkud už nebude představovat žádné nebezpečí.

Dojde tak i na v podstatě nefalšované popravy. Je ale zřejmé, že protivníci také nemají žádnou snahu vyjednávat o příměří, a tak může každý přeživší potenciálně představovat značné nebezpečí. Všem těmto zvěrstvům pak z bezprostřední blízkosti přihlíží i Ellie, což asi pro čtrnáctiletou holku není úplně ideální způsob, jak strávit prázdniny.

Na druhou stranu se ale Ellie chová, jako by to pro ni bylo úplně normální a Joel její odvahu často sám potřebuje, aby na místě nezemřel. Při překvapivých útocích tak Ellie umí po protivnících skočit nebo po nich něco hodit, čímž Joelovi získá trochu času, aby se s útočníky následně mohl vypořádat.

Vedle značné míry brutality a povedené grafiky hra vyniká i důrazem na drobnější detaily. Povedené jsou mimo jiné animace po zásazích z pistole, kdy Joel dost věrně zavrávorá a podobně. Pěkný detail se pak objevuje i v místě, kde Joel vyrábí Molotovův koktejl z lahve a bandáže. Vyrobeno to má vlastně hned, ale než se tak stane, tak si sundá batoh, v němž má potřebné komponenty. Pár protivníků, následně upálených zaživa, je pak jasným důkazem, že se mu to povedlo.

Již nyní se tak dá říci, že tu máme zaděláno na titul nejvyšší kvality a jednoho ze žhavých kandidátů na titul hry roku. Pro slabší povahy to ale asi moc nebude.



Témata: bitka, koktejl, poprava




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.