• Známá místa a hrdinové
  • Chvíli docela zábavné
  • Plno nedodělků
  • Jen čtyři povolání
  • Technicky průměrné

I přes mnoho nesplněných (respektive neuspokojivě splněných) slibů je LOTR: Conquest slušně hratelnou záležitostí, ale spousta nedodělků z ní dělá jen slabý nadprůměr.

The Lord of the Rings: ConquestUž je to šest let od doby, kdy se konal Návrat krále, ale Pán prstenů je jméno, na které fanoušci slyší. Bižuterie, která vládne všem, je stále modlou pro fanoušky fantasy. A tvůrci her to ví. Stejně tak ví, jak slušné kasovní úspěchy zaznamenaly multiplayerové akce Star Wars: Battlefront a její druhý díl. A tak jejich vypočítavé mozky napadlo: „Spojíme to dohromady a peníze se jen posypou“.

Dámy a pánové, přivítejte The Lord of the Rings: Conquest. Ale nepřežeňte to s ovacemi. Není to špatné, ale že by nás to oslnilo a uspokojilo naše po kvalitě toužící srdce, tak to stěží.

Náplň scénářů je jednoduchá jako malá násobilka.

Pokud by se k vám dostaly informace, že na vás čekají monumentální bitvy, že si budete moci zahrát za legendární hrdiny a v případě toho, že máte trošku zkaženější morálku, i za temnou stranu, určitě byste začali omdlévat blahem a vzrušeně křičet, The Lord of the Rings: Conquestjak je svět krásný. Ovšem, než na vás sousedi zavolají policii za rušení nočního klidu, vězte, že většina atributů není až tak úžasná, jak jsme čekali/doufali.

Nejdříve se podívejme na singleplayer. Nebudeme si mazat laciný dovážený med kolem úst, všichni víme, že ten je většinou u podobných typů her docela odfláknutý. A u LOTR: Conquest toto nepříjemné pravidlo platí také. Zahrát si můžete dvě kampaně – za dobro a zlo. Nejdříve je přístupná první zmíněná, po jejímž dokončení se otevře druhá. Každá má osm scénářů. Takže, moment, hledám kalkulačku, šestnáct úrovní celkem plus tutoriál, který můžete, ale nemusíte absolvovat (ale doporučujeme, není dlouhý a naučí vás vše, co budete pro hraní potřebovat).

The Lord of the Rings: ConquestK dokončení všech dostupných misí vám bude stačit, dejme tomu, nejdéle šest sedm hodin, a to ještě docela přeháníme. Hra pro jednoho hráče je docela krátká a pokud nehodláte hrát přes internet multiplayerově, tak LOTR: Conquest přelouskáte za odpoledne a ještě si stačíte dát dvě svačiny a vynést odpadky (samozřejmě ne dobrovolně, ale z donucení rodičů).

Náplň scénářů je jednoduchá jako malá násobilka. Je tu jen pár úkolů, které musíte splnit – získat styčný bod, udržet ho, někoho zabít nebo někoho ochránit. Málokdy se po vás bude chtít něco jiného.

V kampani za dobro více méně následujete příběh filmové trilogie, ale za zlo je tomu trošku jinak. Nastupuje alternativní dějová linie, která mapuje situaci, pokud by se Frodovi nepodařilo zničit prsten. Mise jsou prokládány mluveným komentářem a sestřihanými scénami z filmů.

The Lord of the Rings: ConquestKromě jiných navštívíte místa jako doly Morie, Minas Tirith, Minas Morgul, Helmův žleb a pár dalších známých scén, které se objevily ve filmu. Jednotlivé lokace jsou ale docela nepříjemně malé a vy jste velmi nápadně drženi jen na skrovné ploše, a pokud jste náhodou tak drzí a pokusíte se překonat hranice daného místa, pak to buďto vůbec nejde nebo jste velmi rychle upozorněni, že opouštíte bojiště, popřípadě vás hra rovnou „zabije“, aby bylo jasno, kdo je tady pánem (nejen prstenu).

Vizuálně se netěšte na žádné orgie. Známá místa jsou v podstatě takřka přesným převedením toho, co jste mohli vidět na filmovém plátně, vlastně ne přesným, ale hrubým. Především toto slovo pasuje k texturám, které nejsou zrovna z nejvypilovanějších, takže vám tedy nebudou trhat zornice na kusy, že by zrovna oslnily.

The Lord of the Rings: ConquestSilnou stránkou hry by měl být multiplayer, ale ani to není žádná sláva.

Dá se to přičítat tomu, že by se na bojištích mělo pohybovat úctyhodné číslo válečníků. Tím pádem měli grafici asi strach, aby neklesalo snímkování. Povedlo se, neklesá, ale kdyby si dali s vizuální stránkou trošku více práce, určitě by se LOTR: Conquest nezačal „sekat“ tak, aby se nedal hrát.

Když jsme u úctyhodného čísla válečníků, kteří by se měli po lokacích prohánět, zase tak slavné to není. Pár desítek jich tam je, ale rozhodně se neúčastníte bitev, které vám vyrazí dech. Navíc po pár vteřinách se vše zvrhne ve dvě možné situace. Buďto se na vás vrhne osm nepřátelských vojáků a vaši spolubojovníci se zrovna nepřetrhnou, aby vám pomohli, nebo se všichni sesypou na jednu hromadu (spojenci, protivníci, je to jedna mela) a v tak nepřehledné situaci vám nezbude než jen sekat The Lord of the Rings: Conquesthlava nehlava a doufat, že přežijete. Ovšem ať tak nebo tak, pocit, že se účastníte něčeho velkého, co se zapíše do dějin Středozemě, se zrovna často nedostaví.

Během bojů si můžete vybrat, jakou ze tříd si zvolíte a která asi bude nejvhodnější pro danou situaci. Moc času u toho nestrávíte, jsou jen čtyři – bojovník, lučištník, průzkumník a mág. Rozdíly mezi nimi jsou ale velké. Bojovník je dokonalý na boj zblízka, stačí pár ran a porazí jakéhokoliv protivníka, současně je ale slabý pro boj na dálku, kouzlům a šípům odolává stěží.

Lučištník má k dispozici tři druhy střel – několikanásobnou (najednou zasáhne větší množství protivníků), jedovou (zpomalí ty, které zasáhne) a ohnivou (je schopna podpalovat jak živé bytosti, tak budovy nebo katapulty). Průzkumník je slabý jako moucha, která je omámená výpary z lejna, ze kterého zrovna slétla, ale má jednu velkou výhodu, dokáže se zneviditelnit a stisknutím jediného tlačítka zabít cizího The Lord of the Rings: Conquestvojáka.

Kouzelník je možná ještě o něco lepší na boj ze zálohy, než lučištník. Jeho primárním útokem je blesk, kterým lze zničit více nepřátel najednou, dále dokáže prásknout svou magickou holí o zem a odhodit všechny, kteří jsou poblíž něj, a nakonec ohnivou kouli, která po dopadu zasáhne větší část území. Jeho nespornou výhodou je, že se dokáže léčit a stejně tak nejbližší spojence.

Nedá se ale zrovna říct, že jsou jednotlivá zaměstnání vyvážená. Průzkumník je sice zabiják par excelence, ale jen když je neviditelný, pokud ne, pak se dá zabít i jen silnějším kýchnutím. Naopak porazit kouzelníka jinak než zblízka je v podstatě nemožné, protože jeho magický štít je odolný vůči magii, šípům a v podstatě tedy všem útokům na dálku.

Třídy na obou stranách jsou stejné, což je docela zklamání. Určitou (ale hodně The Lord of the Rings: Conquestmalou) náplastí je to, že na každém bojišti jsou postavy oděny do jiného úboru, ale to k hratelnosti zrovna nepřispívá.

Zpestřením jsou hrdinové, ale ani oni nemají až tak výjimečné schopnosti. Respektive jsou silnější, odolnější , ale každý z nich spadá do určité kategorie, do kterých patří běžní vojáci. Aragorn je válečník, Legolas lučištník, Éowyn průzkumnice, Gandalf kouzelník atd. Kromě nich se ještě během hraní zpřístupní např. Saruman, Nazgůl, Sauron a několik dalších (pro každé bojiště je specifický hrdina a zpřístupní se až po splnění určité mise, popřípadě po zabití daného počtu protivníků nebo po nějakém čase).

Hobit
Trilogie Pána prstenů už se kiny veleúspěšně prohnala, ale samozřejmě jsme se s Tolkienovým dílem nesetkali naposledy. V roce 2011 by se měla odehrát premiéra filmového Hobita, který je zasazen před události odehrávající se v Pánovi prstenů.

Režie se tentokráte neujal Peter Jackson, ale stejně zkušený Guillermo del Toro, avšak Jackson s ním úzce spolupracuje na postu výkonného producenta.

Z původního hereckého ansáblu by se zatím měli vrátit Ian McKellen v roli Gandalfa a Andy Serkins, který se proslavil jako Glum.

The Lord of the Rings: ConquestSilnou stránkou hry by měl být multiplayer. No, měl by asi být, ale ani to není žádná sláva. Mise singleplayeru si můžete projít ve dvou v té podobě, že se obrazovka rozsekne na dvě části, ovšem to už vyžaduje slušně velkou obrazovku. Klasický multiplayer nedisponuje zběsilým počtem módů, máme tu například Capture the Ring (variace na Capture the Flag) nebo Deathmatch. Navíc, online bojů se může účastnit jen 16 hráčů, což je docela nízké číslo.

Poslední možností je Instant Action, kde si navolíte scénář, stranu za kterou budete válčit a nakonec to, jestli k dosažení vítězství musíte zabrat všechny styčné body nebo porazit 50 nepřátel.

Prostě a jednoduše, takřka nic není úplně dotaženo do konce. Ať singleplayer nebo multiplayer, vše je na půli cesty. Sliby nebyly vyplněny, technické zpracování díru do světa neudělá, trvanlivost hry není dlouhá, rozmanitost tříd je omezená – je toho docela hodně, na co si stěžovat. Hra se nám tak šplhá ke slabému nadprůměru, i když slušná dávka zábavnosti se jí upřít nedá. Alespoň v případě, že máte rádi svět Pána prstenů.

65 %

76 %

Doposud hodnotilo 304 čtenářů