Středozem, svět z pera geniálního spisovatele J.R.R. Tolkiena, již neožívá jen na stránkách slavných knih, ale též na plátnech kin a mnoha herních platformách. Zdali je tento masivní boom pro fantastický svět plný lidí, elfů, trpaslíků a hobitů přínosem, či nikoliv, nechám na posouzení každého čtenáře, nutno však podotknout, že doposud vydané hry rozhodně nedopadly dle našich představ. Ostatně vytvořit virtuální podobu úspěšné knihy či filmu je pro herní vývojáře vždy velkým problémem, což v případě úžasného Pána prstenů platí dvojnásob. Slavné jméno však hře zaručuje velkou prodejnost i v případě nepříliš povedeného kousku, a tak není divu, že byl oznámen další titul - The Lord of the Rings: The War of the Ring.
Ten vzniká pod dohledem Black Label Games ve studiích Liquid Entertainment, kteří pracují ve spolupráci s Tolkien Enterprises, a tentokrát se jedná o realtimovou strategii ve 3D prostředí. Datum vydání je stanoveno až na začátek roku 2004, a jak v poslední době bohužel bývá zvykem, nejsou vyloučeny ani další odklady. Jelikož se tito vývojáři v žánru realtimových strategií již proslavili s Battle Realms a datadiskem Winter of the Wolf, má The War of the Ring určitou naději na úspěch. Když ke slávě předchozích strategií přičtu ještě lásku autorů k dílům pana Tolkiena, která jim snad nedovolí vydat hru, jež by Středozemi udělala ostudu, začínám do této novinky vkládat veliké naděje.
Hráči si budou moci vybrat stranu dobra i zla a projít tak dvěma rozsáhlými singleplayerovými kampaněmi se silným důrazem na příběh. Samozřejmostí je též podpora multiplayeru, kde by mělo být umožněno i online hraní, a to v několika různých variantách, přičemž se opět střetnou síly dobra a zla. O samotné strategické stránce toho zatím není moc známo. Autoři prý chtějí vytvořit hru, která se bude od vydaných realtimových strategií v mnohém lišit. Hráči budou mít na starosti jak souboje, tak i detailní systém managementu, přičemž obé by mělo být mnohem propracovanější, než tomu bylo doposud. Současně se snaží zachovat tolik potřebnou hratelnost, a tak do hry plánují zahrnout jen takové detaily, které by pro hráče byly nějakým způsobem zajímavé. Nikoho by pravděpodobně nebavilo přezouvat trpaslíkům potrhané boty, i když by jim to bezpochyby zvedlo morálku. Když však budou po boji nad mrtvolami kroužit supi a po chvíli odstartují krvavou hostinu, srdce hráčů zaplesá.
Jistě nemusím nijak zvlášť zdůrazňovat, že bojující strany se pochlubí rozdílnými jednotkami. Nutno však podotknout, že každá z jejich velkého množství bude mít své vlastní jméno, zbraně, brnění, způsob boje a s tím spojené silné i slabé stránky. Všichni budou též obdarováváni zkušenostními body, budou stoupat na úrovních a získávat nové schopnosti, čímž se do hry dostanou i tolik oblíbené RPG prvky. The War of the Ring přinese jak boje velkých armád, tak i konflikty řešené pouze s malou skupinkou hrdinů. V tu chvíli bude kombinování jednotek a využívání jejich předností esenciální k úspěšnému dokončení mise. Těšíte-li se však na orgastické magické souboje, při kterých by Gandalf kosil zástupy útočících skřetů sprškou ohnivých koulí, budete nejspíše zklamáni. Magie má ve Středozemi své nezastupitelné místo a na programu bude i její využití, ovšem ne v takto přehnané akční podobě.
Co se umělé inteligence týče, Liquid Entertainment se nás též v tomto případě snaží navnadit. I pouhá divoká zvířata, která se v herním prostředí budou vyskytovat, mají stanoveny speciální vzorce chování. Na různé situace reagují útokem nebo úprkem, obývají pouze určité oblasti, z úkrytů za potravou vylézají ve dne nebo v nočních hodinách atp. Pokud se autorům opravdu povede do detailů propracovat chování všech živých tvorů ve hře, nabídne The War of the Ring vskutku vynikající svět, který hráče jistě na první pohled zaujme takovou úrovní realističnosti, která se jen tak nevidí. Do vydání hry je však ještě daleko, a tak nám nezbývá než držet palce a těšit se na první screenshoty a další zajímavé informace.