The Mark Of Kri - první dojmy

  • 7
Tahle hra má ale podivný název. Nevíte, co by to mohlo znamenat? Já také ne. Jako správní fachmani po tom ale nebudeme pátrat a hlavně nic nebudeme řešit. Pokud se nám ale následující článek nebude líbit, klidně můžeme přepnout na jiný. Plivání na osmičku by v téhle zimě totiž byl už nerozum.
The Mark of Kri

Když se řekne 3D akční hra, může se vybavit každému něco jiného. Někomu FPS ve stylu Medal of Honor, někomu akčnější adventurka ve stylu Headhuntera, někomu projížďka po tankodromu uvnitř nějakého mecha, někomu vůbec nic a někomu taky třeba úplně něco jiného. Jímá mě ale silné podezření, že velmi málokomu se vybaví něco na způsob hry The Mark Of Kri.

Jedná se totiž o zvláštní mix bojové hry a akční adventury viděné z pohledu třetí osoby. Jistě, takových pokusů jsme tu měli již několik, kupříkladu zmiňme Oni nebo Eve of Extinction, a není proč jedním dechem nedodat, že to zrovna ultra veliké pecky nebyly. Takže naše potenciální očekávání nikterak nepozvedne ani fakt, že The Mark of Kri se neodehrává v blízké sci-fi budoucnosti, ale naopak v poněkud vzdálené fantasy minulosti.

Hlavní hrdina (ještě nedávno jsem i věděl, jak se jmenuje) se pohybuje po světě výhradně po svých a jeho arzenál je veskrze konvenční. Tím však všechny konvence končí. Dalo by se ještě považovat za záležitost ve videohrách víceméně standardní, když hlavního hrdinu doprovází nějaký ten věrný souputník, pokud by se v tomto konkrétním případě nejednalo o obyčejného havrana. Jo, havrana. Nejedná se ovšem o jméno žádného z indiánských bojovníků (hlavní hrdina svou vizáží jako indián vypadá), ale o normálního létajícího opeřence.

The Mark of Kri

Úlohy obou "postav" jsou ovšem minimálně stejně důležité. Asi vás nepřekvapí, že se hra neodehrává na široširých prostranstvích (hra z Mongolska tu ovšem evidentně ještě nebyla), takže čas od času se budete chtít podívat i za nějaký ten roh. A tu přichází na scénu váš přítel havran. Vyhlídnete si v okolí nějaké místo, na kterém by mohl přistát (bývá zřetelně označeno, takže se nemusíte bát, že budete hodinu hledat vhodnou větev) a pošlete jej tam. Z jeho perspektivy si pak můžete prohlédnout okolí a připravit se na potenciální nebezpečí v podobě zevlujících nepřátel. Dost dobrý nápad i zpracování.

Nepřátelé jsou pojati rovněž velmi zodpovědně, mám nyní na mysli zejména úroveň jejich umělé inteligence. Jistě, netvoří nějaké organizované rojnice či obchvaty vaší osoby, ale jejich chování je očekávatelné. Nad každým z nich je zobrazena ikonka, informující o tom, zdali je toto konkrétní individuum lučištník, bitkař nebo třeba jenom obyčejný slídil. Posledně jmenovaná kasta je hodně nepříjemná, zejména proto, že rozhlásí vaši přítomnost a na scénu najednou naběhne početný houf dalších rváčů.

S každou skupinou týpků je samozřejmě potřeba se i různě vypořádat. Nejčastěji to asi budete řešit ručně stručně, kdy přijde ke slovu váš meč, případně jiná zbraň získaná později cestou, ale mnohdy dojde i na tiché plížení a moment překvapení. Hra disponuje překvapivě širokou The Mark of Kri škálou různých chytaček zpoza rohu, nebo po přiblížení zezadu a následných likvidací protivníka. Ty jsou mnohdy velmi brutální a je proto na místě už v těchto prvních dojmech varovat před roztomilou grafikou! Představte si například, že se tiše vykloníte za roh, chytíte hlídače jednou rukou pod krkem, zatáhnete jej za roh, zvednete ke zdi a mečem v druhé ruce z něj uděláte cedník.
Systém bojů jsem si schválně nechal až na závěr, protože to je právě to, co je na této hře nejvíce osvěžující. Nad každým protivníkem je zobrazen jeden symbol z ovladače a tisknutím příslušných čudlíků pak bojujete proti tomu, komu právě chcete. Tímto stylem se dají vyrobit velice efektní souboje proti více soupeřům najednou a poskytuje i překvapivě velký prostor pro různá komba, nicméně je jasné, že se s ním budete muset chvíli sžívat. Grafiku a zvuky nemá moc cenu popisovat, ostatně, obrázky vidíte, zvuky sice neslyšíte, ale nic extra jsem na nich po pár hodinách hraní nenašel.

Hra The Mark of Kri již vyšla ve Spojených Státech a její vydání v Evropě bylo potvrzeno na začátek příštího roku, což je jedině dobře. Chutný akční mix ozvláštněný zejména netradičním bojovým systémem, havraním soudruhem a několika drobnými nápady, které potěší a pobaví, bude pravděpodobně stát za vyzkoušení. Moje první dojmy jsou zatím veskrze příjemné a určitě se budu těšit na evropské vydání plné verze.


Témata: Havrani, Obchvat