Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Officers recenze - hardcore strategie z 2. světové

  0:02aktualizováno  0:02
Po strastiplném vývoji vychází komplexní strategie se stovkami jednotek a obřími bojišti.
65

The Officers

Platforma: PC
Výrobce: Game Factory

  • komplexní principy
  • dojem z hutných bitev
  • místy nepříjemně hektické
  • často není jasné, co se po vás chce

Rozporuplná válečná strategie, která je místy až příliš hektická a zároveň netransparentní, že až znepříjemňuje hraní. Do toho je třeba se propracovávat. Teprve pak můžete být spokojeni, i když jen málokdy opravdu dokonale.

Herní karta

The Officers jsou strategií z druhé světové války jako vyšitou. Vzhledem k tomu, že hra měla původně vyjít tak před čtyřmi lety, není divu, že se autoři zase tolik neobtěžovali s vytvářením z dnešního pohledu atraktivního obsahu.

"Ve hře se naštěstí nemusíte starat o výstavbu základny, ale vrhnete se přímo do bitev."

Tehdy prostě vylodění v Normandii ještě docela frčelo, a kdo mohl tušit, že dnes už se z něj hráčům spíše zvedá žaludek, že? Nemějme tedy hře za zlé, že se odehrává na těch nejprofláklejších evropských frontách a zkusme zapomenout, že podobné úkoly a cíle misí jsme plnili už aspoň stokrát.

The Officers (PC)Je však třeba dodat, že The Officers na to jdou přeci jenom jinak. Na jednu stranu jde o zdánlivě moderní 3D strategii, na tu druhou tu ale zůstal hardcore základ.

Přestože se autoři – zřejmě na poslední chvíli – snažili hru podivným způsobem zjednodušit a mnohdy se jim evidentně podařilo vyškrtat elementy, které sice mainstreamovým hráčům nic neříkají, ale pro válečné veterány mají zásadní důležitost.

Na druhou stranu se jim nepodařilo těch věcí vyškrtat tolik, aby se o The Officers dalo mluvit jako o RTS pro každého. Na to jde stále o až příliš těžkopádný a především obtížný kousek.

Ve hře potkáte hned několik válečných frakcí, mezi nimiž samozřejmě nesmí chybět Spojenci (aliance Velké Británie a USA), Rusové a Němci. Občas narazíte také na armády států, které v celkovém měřítku hrály podružnou roli, ale jejich výskyt potěší a dodá na autentičnosti. Mluvíme tady například o Jugoslávii, Polsku či Československu. Kampaň si nicméně střihnete jen za velké národy, přičemž nečekejte nějak epicky pojaté tažení, The Officers (PC)které by kopírovalo vývoj celé války.

Tvůrci zvolili poněkud odlišný způsob načrtnutí války. K dispozici je tak pouhých šest misí, ale nebojte se kratičké herní doby, ta opravdu nehrozí – úrovně jsou jedny z nejrozlehlejších, jaké jsme kdy viděli a mají několik desítek kilometrů čtverečních.

Když vezmete v potaz, že technika se chová jakž takž realisticky, dojde vám, že prokopat se hutně zaplněnými misemi nebude úplně jednoduché a určitě to není záležitost na jeden víkend. Naopak. Dodejme, že mise se drží významných momentů války a je třeba říct, že aspoň toto pojetí v širokém kontextu, kdy nejde jen o pár vytržených bitev, je dělá zajímavými.

Dlouhá doba vývoje, aneb když hra doplatí na megalomanství

The Officers (PC)Titul jménem The Officers je ukázkovým příkladem jednoho z osudů, který může potkat hru ruské provenience. Autoři ji velkolepě představí, nějakou dobu jako o závod publikují nové obrázky a videa.

Následně nastanou menší problémy, nejprve se zjistí, že koncept je příliš megalomanský na to, aby mohl být zpracován, později třeba designérům dojde, že nemají takové programátory, jaké by si představovali apod. Výsledkem jsou nekonečné průtahy, zapadnutí hry do zapomnění a samozřejmě i změny v koncepci, které přicházejí jako na běžícím pásu, ale již bez mediálního ohlasu.

Taková hra zkrátka promarnila svou šanci a když už je restart vývoje ohlašován po několikáté, není divu, že o ni všichni ztratí zájem. Podobné tituly pak většinou zaniknou. Nebo se je vydavatel, který do hry nalil na ruské poměry značné prostředky, pokusí vzkřísit například změnou vývojářského týmu. Všechno z popsaného se hned několikrátThe Officers (PC) přihodilo také The Officers, které můžete znát hned pod několika názvy, třeba jako Kombat.

Pokud jste hráli dva roky starou demoverzi hry, vězte, že hotový titul není zase o tolik odlišnější, o kolik byste čekali. Rozdíly tu jsou, ale je vidět, že vývoj zkrátka několikrát ustrnul na mrtvém bodě, kdy se nic nehýbalo. Nyní už ale hra konečně vychází a nás pochopitelně zajímá, co z tohoto martyria vzniklo.

Ve hře se naštěstí nemusíte starat o výstavbu základny, což v jedné fázi vývoje docela vážně hrozilo, ale vrhnete se přímo do bitev. Ačkoliv vrhnete není to správné slovo. Jak už jsme řekli, úrovně jsou rozsáhlé a často začínáte poněkud daleko od některého z center dění, takže nezbývá než si odbýt poněkud zdlouhavý pochod či pozorování točících se pásů u tanků.

Tvůrci se do velmi volného prostředí příliš nesnažili vstupovat nějakou příběhovou iniciativou a také úkolů s nějakou vyšší podstatou je minimum.

The Officers (PC)Jde prakticky jen o to, získat na daném území převahu, čehož nedocílíte jinak, než zabráním klíčových bodů na mapě. Jistě není třeba připomínat, že se o ně strhnou drsné potyčky. A v The Officers nabývá slovo drsné nového významu, protože pokud se autoři na něco soustředili, byly to počty jednotek.

Na krabici se zkrátka skvěle vyjímá nápis: "bitvy s tisíci jednotek". Nadšení musíme trochu zmírnit, jelikož jsme tolik tanků či pěšáků najednou ve hře nikdy neviděli, ovšem do stovek jejich počty rozhodně půjdou. V obvyklém pohledu z výšky vlastně menší skupiny jednotek takřka nevidíte, což vypovídá něco o jejich významu.

"Protivník je obvykle mnohem silnější, a tak jediným způsobem, jak obstát, je neustálý postup vpřed a dobývat nové kontrolní body."

Bohužel velké množství svěřenců sebou přináší i určité problémy. Při opravdu velkých bitvách není jednoduché dění rozumně ukočírovat, a to i proto, že se hra ráda seká. Není divu, musí vykreslovat takové množství objektů na velkém kusu země.

The Officers (PC)Systém hry je postaven trochu proti její taktické podstatě, ačkoliv nezastíráme, že se tím hra v některých momentech více blíží realitě. Jde o to, že si hráč nemůže dovolit delší dobu vyčkávat a třeba bránit již získané pozice.

Protivník je obvykle mnohem silnější, a tak jediným způsobem, jak obstát, je neustálý postup vpřed a dobývat nové kontrolní body. Za ně totiž dostáváte posily, bez nichž se vaše šiky akorát tenčí.

Autoři zřejmě někdy ke konci vývoje zjistili, že udělali dost obtížnou hru, a tak rychlý postup vpřed zpětně bonifikovali, čímž ale docela nabourali vyváženost. Jde o to, že protivník sice dokáže obstojně manévrovat, ale často je až příliš pasivní, a pokud ho k ničemu nepustíte, dokážete ho udolat dříve, než rozvine nějakou iniciativu.

Například pokud ho odstřelujete z dálky, většinou se pouští do protiakce velmi neochotně. Ale ani hráč samotný to nemá jednoduché. Jeho vlastní jednotky rády neposlouchají a na minimapě,The Officers (PC) která je pro podobný typ her zásadní, je umění se vyznat nebo ji snad použít v taktice.

Příliš se nám nezamlouvalo ani minimální objasnění role určitých jednotek. Na vše si zkrátka musíte přijít sami, v což počítáme i nutnost elementárního zásobování.

Na grafice je znát nějaký ten rok v prodlení vývoje, ale stále nejde o nic tragického, nehledě na to, že vizuální zpracování je to poslední, čím bychom se v tomto žánru trápili.

Pokud bychom měli naše dojmy ze hry shrnout, nešlo by o nic jednoznačného. Na trhu jsou každopádně lepší tituly, jelikož na The Officers jsou až příliš vidět nejasná rozhodnutí a nedodělky. Nezakrýváme však, že hardcore hráči by v něm mohli najít určité zalíbení.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

72 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 272 čtenářů



Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Další z rubriky

Thimbleweed Park (PC)
RECENZE: Thimbleweed Park je jako stroj času, který vás přenese 25 let zpět

Autoři zodpovědní za ty největší adventurní klasiky od Lucas Arts dávají vzpomenout na doby dávno minulé.  celý článek

Hearthlands
RECENZE: Budování města ve strategii Hearthlands kazí neustálé válčení

Budovatelská strategie z fantasy prostředí zní jako skvělá zábava. Jenže stačí málo a dobrý nápad se snadno utopí v šedi.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

MONEST, spol. s r.o. - Zdeněk Košan
Účetní

MONEST, spol. s r.o. - Zdeněk Košan
Ústecký kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.