Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Secret of Monkey Island

  12:00aktualizováno  10. ledna 2001 11:07
Návod na úplně první díl legendární lucasartské série o Opičím ostrově vám určitě pomůže vyřešit každou nesnáz, která by vás při dobrodružstvích Guybrushe Threepwooda a jeho přátel i nepřátel mohla potkat. A že už před lety nebyly v adventure hrách pořádné zákysy žádnou výjimkou, o tom se můžete přesvědčit, když si Secret of Monkey Island znova zahrajete.

The Secret of Monkey Island

1. AKT
Guybrush Threepwood se jednou rozhodl, že se stane pirátem. Poté, co si přečetl ceduli na jednom z blízkých domů v obrazovce, kde se objevil, a dozvěděl se tak něco o guvernérce, zalezl do Scumm Baru, jenž se nacházel vpravo od něj. Promluvil si postupně se všemi třemi piráty, kteří byli konverzace schopni, a zjistil si tak, kdo je Le Chuck (duch nejlepšího z pirátů) a proč tu všichni sedí a neplují po moři, vyslechl si reklamu na předchozí hru Lucas Arts (Loom) a vůbec se tak nějak vzdělal. Po krátkém leč plodném rozhovoru se psem vpravo se vydal ještě více vpravo a uviděl tři důležitě vypadající piráty, kterak sedí u stolu a pijí rum. Zapředl tedy i s nimi rozhovor a jen tak mezi řečí se zmínil o svém cíli - stát se pirátem. To rozproudilo hovornost pirátů nad obvyklou míru, z jejich nekonečného žvanění se ale Guybrush nakonec dozvěděl to, co potřeboval. Musí splnit tři nelehké úkoly.

Začal hned cvičením zlodějství. Počkal si, až z kuchyňky vyleze číšník, načež tam bystře a rychle zaskočil. Sebral maso, hrneček pod stolkem a vyšel ještě více ven. V sebrání ryby mu bránil pták, takže zvolil nekonvenční metodu a prostě ho katapultoval tím, že stoupl na konec vyvráceného prkna a pak rybku rychle sebral. V hrnci se vařila voda, a tak si Guybrush nechal jak rybu, tak maso uvařit. V baru už jinak nic kloudného k dělání nebylo, jelikož nalít ze sudu si nechtěl, a tak vylezl ven. Mezitím (animačka) se o něm dozvěděl Le Chuck. Jeho zájem trochu překvapuje, ale zatím to Guybrushe ještě nemusí moc zajímat. Uvidíme, co se z toho vyvine...

Pak vyrazil směrem doleva, vyšplhal se na útes a popovídal si s hlídkou. Pak šel zase zpět, doprava, minul Scumm Bar, prošel bránou a zastavil se až u obyvatele Melee Islandu s papouškem na rameni. Když si s ním promluvil, zjistil, že má výbornou mapu. Problém byl, že za ni chtěl sto zlatých. Guybrush se tedy musel vydat shánět peníze. Vyrazil z města ven a nabral směr na svítící bod uprostřed (clearing). Tam vešel do cirkusového stanu a přerušil hádku dvou bratří (Alfreda a Billa). Poté, co jim ukázal hrnec jako helmu a dohodl se na odměně 478 zlatých, když se nechá vystřelit přes místnost, přišla akce, jejímž výsledkem bylo, že se Guybrush octl v poněkud nepříjemné poloze hlavou dolů opřen o hlavní tyč stanu. Naštěstí byl celkem v pořádku (výborná vychytávka - bratři se vás po dopadu ptají, zda jste OK, odpovědi ale máte zrcadlově... Je ale jedno, jestli zavoláte maminku nebo prohlásíte, že jste králíček. Stejně se z toho Guybrush dostane, a tak si může vyzvednout odměnu a vrátit se do města pro kýženou mapu. Obchodníka ještě pěkně proklepl, aby z něj dostal všechny možné informace.

Dále se shodl s jedním ze tří pirátů na tom, že krysy jsou velmi inteligentní a dostal od nich mapu a dva zlaťáky. Mapku si prohlédl, ale ouha - vypadala spíš jako taneční lekce. Naštěstí v sobě skrývala zrnko pravdy - byla správným popisem cesty podle slov na začátcích řádků (back - nahoru, left - doleva, right - doprava). Dál se Gubrush podíval do prvních dveří vpravo. Byl to obchod jakési voodoo čarodějky a věštkyně. Guybrush si všechno to nechutné náčiní v první místnosti prohlédl, načež sebral ze skříňky gumové kuře. Od věštkyně si nechal předpovědět budoucnost a vrátil se zpátky na ulici. Zajímavé věci ho čekají... Zjistil, že dalšími dveřmi zde se nikam nedostane, a tak pokračoval dál směrem dopředu.

The Secret of Monkey Island

První dveře vpravo vedly do obchodu, což přišlo Guybrushovi vhod. Vešel dovnitř a prodavače odeslal za Mistrem Meče. Popadl meč a lopatu a neutíkal, ale zazvonil spořádaně na zvoneček a od přiběhnuvšího prodavače si obojí koupil. Pak vyrazil zpátky do města. V postranní uličce (alley) si popovídal se šerifem, ale nic moc tam k sebrání nenašel, a tak vlezl do blízkého kostela. Ani tam nic moc nebylo, a tak zamířil do vedle postaveného vězení a chtěl si promluvit s vězněm. To byl ale problém, protože mu strašně páchlo z úst a nebylo mu moc rozumět. Co měl Guybrush dělat - vrátil se do obchodu a koupil mentolové bonbóny... Když s nimi dal vězňův dech do pořádku, dozvěděl se, že žluté květiny mají uspávací účinek. Bohužel, než stihl pro ubohého vězně Otise něco udělat, přistihl je šerif, a tak jejich konverzace prozatím skončila...

Meč už Guybrush měl, ještě s ním ale umět zacházet! "Potřebuji trenéra," řekl si, a vydal se k domu (House - další svítící bod na mapě). Tam si po chvilce jednání vyjednal trénink a dozvěděl se podstatu soubojů - musíte správně odpovídat na urážky, kterými vás častuje soupeř. Nadávky a odpovědi se ale musíte nejprve naučit. Když byl Guybrush jakž takž vycvičen, vydal se trénovat do terénu. Odchytával na cestách po ostrově piráty a pouštěl se s nimi do řeči. Časem se naučil minimálně deset z patnácti možných odpovědí na nadávky, což z něj udělalo bojovníka na slovo vzatého. Rozhodl se, že tedy splní první úkol a vyzve Mistra Meče na souboj. To obnášelo konverzaci s obchodníkem, jeho následné sledování lesem až k Mistru Meče, kde Guybrush zjistil, že Mistr Meče není Mistr, ale Mistryně. Jaké bylo ale jeho překvapení, když zjistil, že její urážky nezná! Naštěstí na ně platily staré známé odpovědi, a tak ji Guybrush nakonec porazil a dostal tak tričko do sbírky...

Odpovědi na urážky

  • You fight like a dairy farmer - How apropiate, you fight like a cow
  • Soon, you´ll be wearing my sword like a shish kebab - First you would better stop waving it like a feather-duster
  • I´ve heard you are a contemptible sneak - Too bad no one´s ever heard of you at all
  • You make me want to puke - You make me think somebody already did
  • Nobody´s ever drawn blood from me and nobody ever will - You run THAT fast?
  • People fall at my feet when they see me coming - Even BEFORE they smell you breath?
  • I´ve been spoken with apes more polite than you - I´m glad to hear you attended you family reunion
  • I´ve owned a dog that was smarter than you - He must have taught you everything you know.
  • You have a manners of a beggar - I wanted to make sure you´d feel comfortable with me
  • There are no words for how disgusting you are - Yes, there are. You just never learned them.
  • I´m going to take your insolence sitting down - Your hemorrhoids are flaring up again, eh?
  • My handkerchief will wipe up your blood - So you got that job as janitar, after all
  • You´re no match for my brains, you poor fool - I´d be in a real trouble if you ever used them.
  • I got this scar on my face during a mighty struggle - I hope you´ve learned to stop picking your nose
  • This is the END for you, you gutter-crawling cur - And I´ve got a little TIP for you. Got the POINT?
  • Některé odpovědi na urážky Sword Mastera

  • No one will ever catch ME fighting as badly as you do - You run THAT fast?
  • My name is feared in every dirty corner of this island! - Too bad no one´s ever heard of you at all
  • My wisest enemies run away at the first sight of me - Even BEFORE they smell your breath?
  • I´ve got a long sharp lesson for you to learn today - And I´ve got a little TIP for you. Get the POINT?
  • I´ve got the courage and the skill of a master swordsman! - I would be in a real trouble if you ever used them.
  • The Secret of Monkey Island

    Guybrush měl první úkol splněný, a tak nečekal a vydal se plnit další. Měl už mapu a díky cestě za Mistryní Meče získal i představu o lesním bludišti. Napadlo ho tedy - kde jinde by se poklad měl skrývat, než právě zde? Popadl tedy mapu, vlezl do bludiště a šel podle ní. Na druhé křižovatce si utrhl nějaké ty žluté rostlinky do zásoby - kdo ví, kdy se mohou hodit. Nebyl ani moc překvapen, když na konci strastiplné cesty lesem nalezl místo označeno velkým X a dvě tabule u něj. Přečetl si, co je na nich napsáno, a pustil se lopatou do kopání. Vykopal opravdový poklad - druhé tričko...

    Jako poslední ze tří úkolů zbývalo Guybrushovi "zajistit" sošku v paláci guvernérky. První překážkou u rezidence však byli otravní psi. Guybrush si vzpomněl na zlodějské praktiky budoucnosti, navoněl maso žlutými květinami (use...) a takto upravenou lahůdku hodil lačným psům. Ti samozřejmě usnuli, a tak měl Guybrush cestu do paláce volnou. Tam si prohlédl místnost a otevřel první dveře vlevo od vchodu. Tím načal sérii událostí, jejichž výsledkem byl zamčený šerif a několik nových věcí - jednu z nich, repelent, šel Guybrush hnedle odnést Otisovi do vězení, věda, že by to mohlo fungovat i na krysy. Opravdu, fungovalo, a tak mu Otis výměnou dal dortík od tetičky. Guybrush už měl hlad, a tak chtěl dortík sníst, když ale část ulomil, našel uvnitř pilník. S vědomím, že psi nebudou spát věčně a šerif také nebude věčně zavřený v pokojíku, se Guybrush zbavil myšlenek na jídlo a vrátil se do paláce. Když se pořádně podíval na díru a uvědomil si, že má pilník, odhodlal se skočit dovnitř. Po velkém boji se octl o něco předmětů lehčí a o sošku těžší v předsíni, kde na něj vybafl šerif. Naštěstí jej zachránila guvernérka Marley, která pro něj evidentně měla slabost. Bohužel, Guybrush pro ni též, což způsobilo, že ze sebe během rozhovoru nevydal kloudné slovo, čímž možná celý vztah zničil hned v počátku. Každopádně měl sošku, a to znamenalo, že splnil třetí kritický úkol. Mohl se tedy vrátit k pirátům ve Scumm Baru a dokázat jim, zač je toho loket... Naneštěstí jej ve dveřích zastihl šerif a po krátkém pokecu skončil Gyubrush ve vodě. Tak prostě sebral meč a sošku a vylezl ven... Zjistil hroznou věc, guvernérka byla unesena, když jej zachraňovala! LeChuck mu navíc nechal provokativní vzkaz. Guybrush přísahal strašlivou pomstu a vyrazil sebrat pirátskou posádku, aby mohl LeChucka pronásledovat.

    Ve Scumm Baru ale bylo prázdno, a tak si Guybrush jen popovídal s plačícím číšníkem a posbíral všechny hrnečky. Do jednoho z nich si nalil rum ze sudu v kuchyňce a vyrazil do města shánět posádku. Zjistil ale hroznou věc - grog byl tak silný, že proděravěl hrniček! Musel jej tedy přelívat a rychle utíkat k vězení, kde grogem otevřel Otisovi zámek. Řekl mu samozřejmě, že byla guvernérka unesena, a hnedle měl prvního člena posádky na krku... Otis mu bohužel zdrhnul, a tak se Guybrush vydal z města ven. Cestou se stavil u věštkyně a ta mu předpověděla, že musí jít na Monkey Island. Najde tam LeChucka, který se skrývá hluboko a jde zničit jen speciálně připravenou rostlinou. Viděla též kanibaly žijící na Opičím ostrově, kterak Guybrushovi pomáhají nebo ho zabíjejí a viděla i Guybrushe, jak objevuje sám sebe. Guybrush překvapený touto vizí vyrazil za Carlou, Mistryní Meče, aby naverboval alespoň ji. Když jí řekl, že guvernérka byla unesena (třetí možnost), neváhala a připojila se k jeho výpravě. Guybrush přemýšlel, kde by tak sehnal další námořníky, až si vzpomněl, že vlastně ještě vůbec nebyl na malém ostrůvku poblíž Melee Islandu (island). Ihned tam tedy vyrazil. Přes vodu se dostal zajímavým způsobem - použil slepici na The Secret of Monkey Island kabel a hurá!!!! už byl na druhé straně. Vešel do domu, kde si promluvil s mužem nejprve o tetování (2, 2, 1, 3) a pak o únosu guvernérky (1, 3). Aby dokázal, že je opravdu odvážný pirát, musel pohladit nebezpečné zvíře. Tím byl získán další člen posádky - už chyběla jen a jen loď.

    Vydal se tedy na vrakoviště lodí (lights), kde se ho zmocnil obchodník Stan (ano, ten, kterého Guybrush v Monkey Islandu 2 zatluče do rakve...) prodávající lodě. Guybrush ale zjistil, že nemá dost peněz (3, 2, 4, 5). Mohl by si ale půjčit... Stan mu jako suvenýr dal vizitku a kompas. Guybrush se vrátil do vesnice, kde zamířil hnedle do obchodu. Prodavače pak požádal o půjčku (2, 1, 3). Když otevíral sejf, zapamatoval si Guybrush jeho kombinaci a když obchodník odešel, otevřel si sejf sám a vyndal z něj doklad o poskytnutí půjčky. Pak se vrátil ke Stanovi a po složitém dohadování (3, 4, 3, 2, 1, 3, 2, 2, 3, 2, 3, 3, 4, 1, 3, 2, 4, 4, 1, 3, 2, 4) si od něj koupil loď za 5000 zlaťáků. Po návratu do vesnice mu Stan loď na molu předal a mohl tak vyplout. Konec prvního aktu.

    2. AKT
    Na začátku druhého aktu se Guybrush objevil v kapitánské kabině. Nejprve se podíval do zásuvky stolku, kde našel knihu a v ní zmínku o kouzlu se speciální polévkou, pomocí níž se lze dostat k Opičímu ostrovu. Bohužel chyběl recept, a tak se jej Guybrush vydal hledat. Začal tím, že prozkoumal, co by si mohl vzít v kajutě. Jediné sebratelné předměty zde byly pero a inkoust, které si Guybrush zastrčil do kapsičky a vylezl na palubu zkontrolovat lenošící posádku. S posádkou mnoho řeči nebylo, a tak si Guybrush zaskočil na stožár rozhlédnout se kolem. Všude bylo jen moře, a tak Guybrush prostě popadl pirátskou vlajku (kdo ví, kdy se může hodit...) a slezl zpět na palubu. Dál se vydal prozkoumat podpalubí. Slezl do prvního podpalubí a vida, že zde nelze nic sebrat, povšiml si jen dveří do kuchyně a slezl ještě o patro níž, do podpalubí druhého, krysami prolezlého. Nejprve zde sebral lano, potom otevřel truhlu vpravo dole a našel v ní láhev vína. Nakonec otevřel jeden ze sudů vlevo a nabral si trochu střelného prachu do zásoby, věda, že nahoře na palubě má dělo...

    Jako další cíl zvolil kuchyni - vždyť kde jinde by našel recept na kýženou polévku! Otevřel skříňku vlevo nahoře a objevil v ní krabici vloček. Jako dítě tohle měl moc rád, a tak si hnedka jednu otevřel. Uvnitř našel překvapení, když se na něj ale blíž podíval, zjistil, že je to vlastně malinký klíček. Vzpomněl si na skříňku, kterou viděl v kajutě kapitána a zapálilo mu to, takže tam hned běžel a otevřel ji. Krom kýženého receptu tam našel ještě trochu skořice. Když si recept přečetl, zjistil, že má vlastně všechno, co po něm recept požaduje. Sebral ještě jeden hrnec, kterého si předtím nevšiml, a do toho, který už stál na ohni, nasypal postupně skořici, mentolové bonbóny, pirátskou vlajku, inkoust, láhev vína, gumové kuře, vločky a střelný prach. Následoval výbuch, ale když se Guybrush probral, zjistil, že jeho loď už kotví u Opičího ostrova. Jediný problém vězel v tom, jak se při lenosti posádky dostat na břeh. Guybrush byl ale chytrý a uměl se poučit z toho, co už zažil, vzpomněl si, jak si vydělal své první zlaťáčky a dal si dvě a dvě dohromady a začal připravovat přesun pomocí velkého děla. Jako první zdroj ohně - zapálil tedy v kuchyni jednu z mnoha Stanových vizitek. Dál potřeboval něco střelného prachu, takže si pro něj skočil do podpalubí. Pak se vrátil na palubu k dělu, přivázal k němu lano, nasypal dělo střelným prachem, zapálil lano, rychle si nasadil hrnec/helmu a skočil dovnitř. Probral se ve třetím aktu a na Opičím ostrově.

    The Secret of Monkey Island

    3. AKT
    Po návštěvě trosečníka Hermana Guybrush vstal, přečetl si cedulku na stromě a sebral banán. Neváhal a vydal se do džungle nahoru a vpravo, směrem k pevnosti. Tam se vyzbrojil dalekohledem a lanem a strčil do děla, což přilákalo Hermana. Guybrush si s ním promluvil a dozvěděl se něco o Opičím ostrově, pak, když Herman odešel, sebral ze země střelný prach a vydal se prozkoumat ostrov napravo od pevnosti. Došel až k River Forku, tam našel zprávu pod kamenem. Tu si přečetl, ale kámen si raději nechal, protože zjistil, že je to pazourek.

    Pak přešel přes most a po schodech se dostal nahoru. Na zemi ležela zpráva, kterou si Guybrush samozřejmě přečetl a dobře se bavil. Pak posunul primitivní stroj dvakrát k sobě (pull) a po schodech se vyšplhal až na vrchol skály. Tam viděl hromadu kamenů a jeden z nich ležel příhodně na okraji. Tak do něj Guybrush strčil, čímž jej odmrštil směrem k banánovníku na pláži, kde prvně přistál. Jen tak pro legraci si ještě Guybrush zašel k okraji útesu, kde jej překvapila hláška známá z tehdejších her od Sierry. Pak sešel po schodech zpět dolů k řece a řekl si, že těm kanibalům ukáže, s kým mají tu čest. Začít se rozhodl probouráním přehrady. Nasypal na hráz (dam) trochu střelného prachu, který zapálil pomocí magnetického kompasu a pazourku. Vybourání hráze způsobilo, že se naplnil rybníček (pond) vlevo od skály. Guybrush se tam tedy ihned vydal. Prozkoumal oběšence, čímž přilákal Hermana, který mu o něm něco řekl. A nejen o něm (3, 3, 3, 3, 1, 1, 1). Guybrush obral oběšence o lano, které se zdálo být kupodivu dost pevné, a nezapomněl si přečíst ani zprávu, ležící poblíž na zemi. Měl již dvě lana, takže ho napadlo, že by to mohlo stačit k tomu, aby slezl do průrvy (crack). Hned tam tedy zašel, natáhl tam obě dvě lana, sešplhal dolů a sebral pádla. S pádly už nebyl problém zprovoznit loďku na pláži, kde prvně přistál, což také Guybrush udělal. Rozhodl se tedy, že pořádně prozkoumá ostrov. Nejprve dopádloval na pláž pod mysem, kde našel zajímavou zprávu v láhvi, další zastávkou mu byla pláž nad mysem, ze které se Guybrush snadno dostal do vesnice kanibalů (village). Šel stále doleva, až došel k velké hlavě místního božstva. Tam sebral z misky dva banány, za což byl po vynikající scéně s tříhlavou opicí zavřen do chýše.

    Tady na Guybrushe čekala zase jedna zpráva, takže si ji přečetl a opět se dobře pobavil. Pak ale raději začal přemýšlet, jak se dostat ven. Sebral "trhač banánů" (banana picker) a lebku. Pak si všiml, že ležela na uvolněném prkně, a když inkriminované prkno odsunul, uviděl díru, kterou se mohl snadno dostat ven. Bohužel, banana picker tou dírou neprošel, a tak ho tam musel Guybrush zatím nechat. Proplížil se za zády kanibalů pryč z vesnice a vrátil se zpátky na pláž, kde začínal. Tam zalezl do džungle a odchytil si opičku. Té dal postupně všech pět banánů a vyrazil směrem k svítícímu bodu na mysu (clearing). Opice šla pořád za ním, čehož hodlal Guybrush využít. Minule si totiž všiml, že když zatáhne za nos jednoho z totemů, otevře se branka k opičí hlavě. S opicí by to šlo udělat tak, aby se Guybrush dostal dovnitř. Zatáhl tedy před opičkou za nos, potom jej pustil a nechal opičku, aby se na nosánku začala houpat. Prošel až k velké hlavě a sebral tu úplně nejmenší sošku, kterou tam našel. S ní se vrátil zpět k loďce a loďkou zpět do vesnice.

    Ve vesnici jej samozřejmě opět chytili, Guybrush už jim ale tentokrát měl co nabídnout - onu malou sošku. Dostal tedy povolení volně se pohybovat po vesnici. Samozřejmě toho využil a zamířil rovnou do chýše, kde jej předtím věznili, a ukradl tam banana picker. Když vylezl ven, našel ve vesnici hořekujícího Hermana, který se bál, že svůj sběrač banánů nikdy nedostane. Guybrush udělal dobrý skutek a výměnou za klíč od opičí hlavy mu sběrač banánů dal. Pak odešel z vesnice, ale jen proto, aby se do ní po chvilce vrátil. Nadešel čas kritického rozhovoru s domorodci. Musel správně volit slova, aby si je nerozzlobil (1, 1, 1, 4, 3, 1, 1, 1, 1). Pak jim dal jeden z mnoha letáčků od Stana výměnou za hlavu navigátora, bez které by nenašel cestu k LeChuckově lodi v podzemí pod opičí hlavou. K ní se Guybrush hned vrátil, opice se tam stále ještě houpala, The Secret of Monkey Islanda tak mohl Guybrush strčit obrovský klíč do ucha velké opičí hlavy a otevřít si tak vchod do podzemí. Pak použil hlavu navigátora a šel stále tam, kam ukazoval její nos, a po dlouhém a zmateném bloudění nakonec dorazil až k místu, kde kotvila LeChuckova loď.

    Guybrush se na ni ovšem ještě nemohl odvážit, jelikož by ho duchové viděli a zabili. Zkusil tedy od hlavy navigátora vymodlit jeho kouzelný náhrdelník, který činí nositele neviditelného pro duchy. (2, 2, 2, 2, 2). Kupodivu se to podařilo, a tak si jej Guybrush nasadil a vyrazil k LeChuckově lodi. Jako první prozkoumal, co se nachází pod poklopem napravo od tančících duchů. Okolo spícího zatím jen prošel dveřmi dál a pokusil se chytit slepici. To se mu moc nepovedlo, ale dostal alespoň pírko, a to mu stačilo. Vrátil se ke spáči a pírkem ho lechtal tak dlouho, až spáč upustil láhev s grogem. Tu si Guybrush samozřejmě rezervoval pro sebe...

    Pak se vrátil na palubu a otevřením dveří vlevo od nich se dostal do kabiny kapitána LeChucka. Klíč na stěně sebrat nemohl, ale dostal vynikající nápad: kompas je přeci magnetický! Přitáhl si tedy klíč kompasem a kapitána zase opustil. S klíčem se vrátil do podpalubí, kde prvně chytal slepice. Klíčem si odemkl poklop a krysám, které jej obtěžovaly, nalil trochu rumu do mističky. Pak si mohl vzít trochu sádla z kýblu vpravo. S ním se vrátil na palubu a namazal dveře vpravo od tančících duchů. Tyto otevřel a vevnitř sebral duchovské nářadí. S ním už nebyl problém otevřít velkou těžkou bednu vpravo od slepic v podpalubí a co v ní Guybrush nenašel: kouzelný kořen!

    Věda, že to LeChuck rychle zjistí, vydal se Guybrush sprintem od lodi a do jeskyně vpravo (cesta zpět už je pohodová, protože to zařídí počítač... Uf.). S kořenem samozřejmě nešel nikam jinam, než do vesnice, a předal jej domorodcům. Zatímco vznikal kouzelný sprej, promluvil si Guybrush s moc pěknou tříhlavou opicí. Pak převzal od kanibalů sprej a utíkal do podzemí, aby zničil kapitána LeChucka a osvobodil guvernérku. Byl tu ale jeden problém. Když totiž Guybrush dorazil k místu, kde předtím kotvila LeChuckova loď, našel tam jen nemrtvého sluhu. Od něj se dozvěděl, že LeChuck vyrazil na Melee Island, aby se tam oženil s guvernérkou Marley. Guybrush měl ale štěstí, že se najednou objevila jeho posádka, a tak mohli hned vyplout směrem Melee Island a poslední, čtvrtý akt.

    4. AKT
    Ve velkém finále se Guybrush objevil na mostíku, odkud vyplouval. Vyrazil směrem k městu, vyrušil ho ale duch piráta. Toho zpacifikoval sprejem a nelenil a vyrazil ke kostelu, kde se obřad odehrával. Cestou ještě posprejoval piráta vybírajícího vstupenky a hodně rychle utíkal směrem ke kostelu, odkud slyšel svatební hudbu. Když otevřel dveře kostela a vstoupil dovnitř, uviděl LeChucka a postavu v bílých šatech. Už zbývalo jen několik okamžiků, a guvernérka byla ženou LeChucka! Guybrush proto zařval mocným hlasem: "STOP THE WEDDING!" a stanul tváří v tvář LeChuckovi. Už se začínali častovat nadávkami, když tu se za LeChuckovými zády spustila po laně guvernérka! "But if you are here, who´s the person in the white dress?" ptal se zmateně Guybrush, Lechuck ale nebyl zmaten o nic míň. Najednou postava odhodila hábit a ukázalo se, že to byly dvě opice. A ta spodní držela sprej z voodoo kořene! Nebýt Guybrushe, guvernérka by si poradila sama! Ne nadarmo říkala: "I have all under control!". Guybrush se natáhl k opičce, aby mu půjčila sprej, ta ale utekla. Guvernérka Guybrushe zpražila pohledem a šla ji honit, zmatený LeChuck se vzpamatoval a začal Guybrushe mlátit. Po sérii ran, které mu uštědřil, se octl Guybrush v automatu na CocaColu před stanovým obchodem. Zakrátko se tam objevil i LeChuck a zanedlouho už letěl vzduchem i Stan. LeChuck potom vyprostil Guybrushe z automatu a už se mu chystal zasadit další ránu. Guybrush si ale všiml, že na zemi leží jeho sprej, který mu prvně LeChuck vystřelil z ruky, a tak nelenil, sebral jej a rozjetého LeChucka postříkal (sprejem :-)).

    A to byl, dámy a pánové, konec. Z Guybrushe se nám stal pirát jak má být, hra byla správně obtížná, nechyběla lovestory a vše skončilo sladkým happyendem. Zkrátka příběh jak má být. Navíc jsme se výborně pobavili. Co chtít víc?

    Autor:




    Nejčtenější

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Kingdome Come: Deliverance
    Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

    Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

    Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
    Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

    Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Fishing Planet
    VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

    V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

    Další z rubriky

    Black Mirror Remake
    Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

    Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Kingdome Come: Deliverance
    Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

    Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.