Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Secret World je jednou velkou konspirační teorií

aktualizováno 
Máte-li už dost on-line her kopírujících World of Warcraft, měli byste zbystřit. Secret World spadá sice do stejného žánru, ale jde zcela jinou cestou.

Jedním z problémů současných masivně multiplayerových titulů (MMORPG) je ten, že se všechny chtějí podobat World of Wacraft. Ať už světem nebo herním principem. A jak známo, většinou to nevyjde. Tvůrci z norského studia Funcom na to proto jdou zcela opačně.

V The Secret World nenajdete žádné roztřídění postav či postup po úrovních. Ale zato se podíváte do současného světa. Titul odehrávající se na Zemi dneška by ale mohl být trochu nudný, a tak je tu jeden důležitý rozdíl oproti realitě: všechno je pravda. Každá konspirační teorie, každý hororový mýtus i každá antická legenda.

The Secret World

Ve světě The Secret World se to hemží ilumináty, zednáři, templáři a vampýry. Překvapit vás nesmí ani kletby faraonů, biblické rány a nakonec ani zombie.

Hráči do tohoto světa vstupují obdaření speciálními schopnostmi a navštíví světové metropole jako Londýn, New York či Soul. Krátké výlety si ale udělají také do Egypta, Nové Anglie nebo Karpat.

Zpočátku vlastně nebude vůbec jasné, co se to se Zemí stalo a jak je možné, že je plná všeho výše jmenovaného. Je to jedno z velkých tajemství hry, které by mělo hráče motivovat k dalšímu hraní. Postupně tak budete sbírat střípky, které však bude nutné dát dohromady s těmi posbíranými ostatními hráči. Teprve v určité fázi se situace vyjasní.

Zůstává však otázkou, jak to tvůrci chtějí v masivním on-line světě s kontinuálním tokem virtuálních dějin vyřešit.

The Secret World

Na začátku hry se přidáte k jedné z frakcí. Budou to templáři se sídlem v Londýně, ilumináti z New Yorku nebo dragoni ze Soulu? Každá z frakcí má svůj vlastní příběh, který zůstane pro zbylé dvě tajný. Pouze hráči, kteří budou mít postavy za všechny tři frakce, odhalí skutečně vše.

Možná vám přijde, že na poměry MMO žánru až příliš často mluvíme o příběhu. Jenže The Secret World není jen dalším klonem World of Warcraft, a proto v něm dějová složka hraje zásadní roli.

The Secret World

To ústí také ve zcela nové pojetí úkolů, jež mají být v celé hře hodně propracované a skvěle zinscenované. Hráč si přitom na svá bedra nemůže vzít více než tři úkoly zároveň, a sice jeden úkol z hlavní dějové linky, jeden akční úkol a jeden vedlejší úkol. Hráči si tak budou muset vybírat, čemu se chtějí právě věnovat a nebudou si moci nabrat desítky úkolů, o kterých nic neví a plnit je do značné míry automatizovaným stylem.

Systém vývoje postavy není zase tak revoluční, jak by se mohlo zdát. Platí však, že zde neexistují přednastavené třídy postav. Pasivní a aktivní schopnosti si sami vybíráte ze tří stromů: boj na blízko, boj na dálku a magie.

The Secret World

Vtip spočívá v tom, že pokud si dosavadní rozdělení bodíků rozmyslíte, můžete ho vzít zcela zpět a body znovu investovat zcela jiným způsobem. Z toho vyplývá, že The Secret World na postup po úrovních rezignuje jen zčásti.

Fotogalerie

Zkušenosti tu jsou přítomné a plní se jimi klasicky lišta. Jakmile je plná, dostanete nějaký ten bod. Rozdíl oproti jiným titulům žánru je ten, že se úrovně nepočítají. Postavu tak můžete vylepšovat v podstatě donekonečna.

Boje mají probíhat podobně akčním způsobem jako například v Age of Conan, tedy z velké části přímo. Hráči tak budou muset mířit a schovávat se za překážky, byť se na výsledném efektu výraznou měrou podepíší schopnosti a vlastnosti a jen menší měrou hráčské reflexy.

Boj každopádně nevyužijete jen v příběhových úkolech, ale i ve speciálních válečných zónách, kde se utkáte s příslušníky dalších frakcí, a to rovnou v týmech. V jedné takové zóně může být najednou až sto hráčů.

The Secret World

The Secret World představuje pokus etablovat se na perspektivním s trhu něčím, co zde ještě nebylo. Především tematicky. Pravděpodobně to nevyústí v masový hit typu World of Warcraft. Na druhou stranu je zde mnohem větší šance získat početné a především věrné publikum, které ocení svěží vítr v monotónním žánru.

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.