The Solus Project

The Solus Project | foto: Teotl Studios

České studio spolupracuje na hře s autorem cenami ověnčeného The Ball

  • 0
The Solus Project je titul o prozkoumávání a přežívání na neznámé planetě. A tamní prostředí je stejnou měrou fascinující i kruté.

„Tváří v tvář neúprosnému počasí a nebezpečí číhajícímu za každým rohem hráč musí zachránit lidskou rasu při odhalování tajemství ve zdánlivě opuštěné mimozemské civilizaci,“ píše se v oficiálních materiálech.

Hru vytváří Sjoerd „Hourences“ De Jong a jeho společnost Teotl Studios ve spolupráci s českou firmou GRIP Digital. De Jong je autorem logického titulu The Ball (čtěte recenzi), jehož prototyp v soutěži Make Something Unreal skončil na druhém místě. A výsledná hra získala ocenění akční/adventurní hra roku od časopisu PC Gamer.

Vývojáři nový projekt popisují jako titul o prozkoumávání a hru na přežití pro jednoho hráče. The Solus Project však zahrnuje sociální prvky, kterými lze ovlivnit zážitky jiných lidí.

Na neznámou planetu dorazíte po několika letech cestování. Přistání však nedopadne dobře a zbylí členové posádky ho nepřežijí. Náraz navíc poškodí výbavu, a vy tak přicházíte o spojení se Zemí.

Jednotlivé části vesmírné lodi jsou kvůli nouzovému přistání rozseté po celé planetě. Na svých cestách tak můžete objevovat předměty, které vám při dalším putování pomohou.

Přežít tak můžete jedině při prozkoumávání planety. Titul navíc skládá hold klasickým hrám a zahrnuje tak tajemství k objevování. Celkem jich je v The Solus Project přes dvě stě.

The Solus Project
The Solus Project
The Solus Project
The Solus Project

The Solus Project slibuje atraktivní prostředí neznámé planety.

Počasí však může být značně nehostinné. Hra totiž využívá dynamického prostředí, ve kterém se v potaz bere teplota, vlhkost i síla větru. Na moři tak mohou vzniknout přívalové vlny a dochází k bouřkám i zemětřesením. Kromě toho se ještě střídá den s nocí a rostlinstvo na veškeré změny reaguje. Může například růst a hnít.

Planeta prý zahrnuje kilometry ostrovů, jeskyní a kobek. Svět navíc podle oficiálních materiálů navazuje na předchozí hru The Ball. Titul se odehrává ve stejném prostředí, využívá totéž příběhové pozadí a pracuje s identickou atmosférou.

Vývojáři navíc slibují jen minimální nápovědu a hra nezahrnuje žádné souboje ani další postavy. S ohledem na inspiraci ve hrách ze staré školy tvůrci slibují také komplexní návrh úrovní. A sbírání klíčů pro odemykání dveří.

Výsledek bude možné posoudit v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy hra vyjde pro PC a konzoli Xbox One.

 


Témata: E3 2015