Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Watchmaker - 2. část návodu

  12:00aktualizováno  4. prosince 6:52
V dnešním druhém a posledním díle návodu na výbornou 3D adventuru The Watchmaker konečně odhalíme veškerá tajemství, která rakouský hrad ukrývá, a zatneme tipec všem členům Řádu nesmrtelných, kteří se o dnešní půlnoci pokusí zlikvidovat celou planetu Zemi. Počítejte ale s tím, že to nebude nijak jednoduché.

The Watchmaker

Dokončení návodu na jednu z nejobtížnějších adventur poslední doby.

V prvním dílu návodu na 3D adventuru The Watchmaker jsme se dostali do času 17:15. Pozor – dosažení tohoto času je BEZPODMÍNEČNĚ NUTNÉ k dalšímu možnému pokračování ve hře!

  • V prvním patře Starého křídla hradu se nachází místnost s velkým množstvím hodin. Ve středu místnosti jsou na podstavci velké hodiny, které mají ve své zadní části malá dvířka. Když je otevřete, uzříte sloty pro tři předměty. Těmi jsou kvádrový krystal (ten jste již nalezli v mauzoleu), kulatá sféra (nachází se na oltáři v tajné místnosti) a náhrdelník (ten vlastní Andersonova manželka Jude). Tyto dva předměty nyní musíte získat.

    Jak získat náhrdelník od Jude.

  • Pozn.: Při odchodu z kuchyně dveřmi do 2. patra hradu (chodba s Andersonovou kanceláří) natrefíte na rozzlobenou Gretu, která vám vynadá za to, že jste opili kuchaře. Od tohoto okamžiku se na stole v jídelně objeví tácek s čajem připraveným pro Jude.
  • Jako Darrel jděte do jídelny a na růži ve váze na tácku použijte krev – v tom okamžiku vstoupí do jídelny Greta, popadne tácek a odnese jej Judě do jejího pokoje (+15 min, čas 17:30).
  • Vyjeďte výtahem pro služebnictvo do 2. patra a zaklepejte na dveře Judinina apartmánu – Jude vás pozve dovnitř a po vašem přesvědčivém výstupu s krvácející růží vám svěří svůj náhrdelník (+15 min, čas 17:45).

    Jak získat kulatou sféru upevněnou v oltáři v tajné místnosti.

  • V kanceláři Andersona prohledejte skříň se spisy – naleznete zde fakturu od zabudování trezoru v jeho pokoji. Kód k trezoru je 12480.
  • The Watchmaker Vejděte do Andersonova pokoje (= pokoje Jude Roberts). Jude zde již není, šla spát.
  • Prozkoumejte a pak odstraňte zelený obraz visící na stěně u gauče, za nímž je ukrytý trezor.
  • Prozkoumejte panel trezoru a vyťukejte kód 12480. Trezor se otevře a vy z něj seberte starou minci (+10 min, čas 17:55).
  • Výtahem pro služebnictvo vyjeďte do 1. patra. Zde vejděte do sauny, kde seberte pytlík s kadidlovou drtí.
  • Ve 4. patře hradu vejděte do pokoje vedle výtahu pro služebnictvo. Uvnitř prohledejte šuplík v pracovním stolku a seberte z něj dvě prázdné obálky.
  • Jděte k vahám před zrcadlem na horní chodbě ve Starém křídle hradu. Následuje řešení puzzlu, jehož základem je obrázek se dvěma rukama s mincemi. Vaším úkolem je navážit do každé obálky kadidlovou drť o váze dvou starých mincí.
  • Položte starou minci na levou misku vah a nasypte kadidlo na pravou misku. Použijte na misku s kadidlem obálku, čímž získáte jednu dávku kadidla. Opět nasypte na pravou misku kadidlo a opět ho přesypte do obálky – získáte tak kýžené dvě dávky kadidla v jedné obálce.
  • Obdobně naplňte dvěmi dávkami kadidla i druhou obálku. A nezapomeňte sebrat z levé misky starou minci!
  • Přes kapli sejděte do podzemní krypty. Přistupte ke kamennému oltáři a podle obrázku položte do pravého pohárku na oltáři starou minci a do každého pohárku pak vsypte obsah jedné obálky – na horní ploše oltáře se otevře tajná přihrádka, z níž seberte kovový plát (+15 min, čas 18:10).
  • V inventáři plát rozdělte na dva díly – bílý a černý.
  • V tajné místnosti Starého křídla (dostanete se do ní opětovným nastavením správných The Watchmaker časů na dvouciferníkových hodinách) přistupte k oltáři. Z jeho stran odsuňte oba svícny a do slotů pod nimi vložte oba pláty. Nyní budete moci zářící sféru sebrat (+15 min, čas 18:25).

  • Vraťte se k velkým hodinám uprostřed místnosti ve Starém křídle hradu a do slotů v jejich zadní části vložte kvádrový krystal, náhrdelník a kulatou sféru.
  • Otočte s hlavou anděla na hodinách, načež se spustí historický „video-záznam“ s Hodinářovou popravou (+20 min, čas 18:45).
  • Pozn.: Během animace si povšimněte kombinace přesýpacích hodin na Hodinářově truhlici.
  • Po shlédnutí animace neopomeňte z nitra hodin vyndat již aktivovaný kvádrový krystal.

    Jak otevřít Hodinářovu truhlu v hodinové věži.

  • Prozkoumejte truhlu a vložte do malého slotu na její přední straně aktivovaný krystal – tím se „odemknou“ symboly přesýpacích hodin.
  • Nastavte přesýpací hodiny do stejných poloh, jaké byly k vidění v animované sekvenci s Hodinářovou popravou (viz okolní obrázek) (+15 min, čas 19:00).
  • Z otevřené truhly seberte nové kovové ozubené kolo.
  • Otevřete malá kovové dvířka v podlaze věže, pod nimiž se nachází ozubené soukolí. Jedno z kol je zlomené, takže ho vyndejte a nahraďte jej novým kolem z truhly. Tím je soukolí opraveno.

    Jak opravit přístroj na stěně v hodinové věži.

  • Otevřete dvířka na přístroji a seberte z něj bronzovou matici.
  • Jděte za Andersonem do jeho kanceláře – dostanete od něj dvě fotografie vyvolané The Watchmaker z plátů. Na jedné jsou zachyceni členové řádu, na druhé je plán přístroje v hodinové věži (+10 min, čas 19:10).
  • Fotografii s plánkem použijte na scanner v Andersonově kanceláři. Poté použijte počítač, načež se spustí scanovací program. Nejdříve klikněte na „preview“, pak na „select area“ a umístěte rámeček tak, aby pokrýval hlavní nárys přístroje. Poté klikněte na „Scan“ (výřez se zvětší) a nakonec na ikonku „X“, čímž program ukončíte a na tiskárně se automaticky vytiskne zvětšenina plánku přístroje (+20 min, čas 19:30).
  • Navštivte údržbáře Henryho a předejte mu bronzovou matici a posléze i zvětšeninu plánu. Henry se okamžitě pustí do práce a obratem vám předá novou dřevěnou součástku (+20 min, čas 19:50).
  • V hodinové věži vložte součástku od Henryho do přístroje na stěně, čímž ho opravíte (+10 min, čas 20:00).
  • Zatáhněte za páku přístroje – vnitřním výtahem se svezete do podzemí pod věží.

    Jak otevřít dveře vedoucí do katakomb pod věží.

  • Všimněte si, že zámek je velmi podobný onomu stříbrnému objektu, který jste našli u mrtvého Raula. Prozkoumejte ho v inventáři a povšimněte si výčnělků po jeho horním a dolním okraji – některé jsou vysunuté více, jiné méně. Podobné výčnělky jsou i na zámku u dveří a vy musíte stisknout právě ty z nich, které jsou na stříbrném objektu vysunuty méně.
  • Na zámku u dveří stiskněte tyto knoflíky, bráno zleva doprava: horní řada: 2, 4, 5, 6, dolní řada: 1, 2, 5. Dveře se otevřou a do katakomb vstoupí Darrel, zatímco Victoria bude hlídkovat „zvenčí“ (+15 min, čas 20:15).

    The Watchmaker Jaký čas je nutno nastavit na obřích hodinách v Astrologickém sále.

  • Informaci o správné kombinaci času a úhlu naleznete v jedné z vitrínek v observatoři ve Starém křídle hradu (4 hodiny, 15 minut a –41 stupňů).
  • Čas na hodinách se nastavuje třemi páčkami na stěně napravo od hodin. Po správném zadání hodiny, minut a úhlu se zpřístupní dvě nové místnosti - Strojovna a Hodinářova pracovna.

  • Jděte do Hodinářovy pracovny – následuje scéna s příjezdem Lovce (+10 min, čas 20:40).
  • V Hodinářově pracovně se na pracovním stolku nachází sada starých spisů, v nichž jsou informace o všech členech Řádu. Je nutné prozkoumat alespoň ten samostatně ležící na desce stolu, v němž je popis Lovce. Následně informujete Victorii o jeho nebezpečnosti (+15 min, čas 20:55).

    Jak s Victorií zlikvidovat Lovce.

  • Stojíte v potemnělé zahradě pod oknem Andersonovy kanceláře, za nímž je patrný nějaký pohyb. Vhoďte do okna visací zámek, čímž upoutáte Lovcovu pozornost (+10 min, čas 21:05).
  • Jakmile budete moci, co nejrychleji utíkejte přes skleník na dvorek s fontánkou.
  • Vložte do tlamy sochy lva medailón, čímž otevřete podzemní písečnou past, která se stane pro Lovce osudnou (+10 min, čas 21:15).

    Jak se dostat do koridoru za Strojovou místností.

  • Nejdříve v Hodinářově pracovně seberte ze stolu obálku s dopisem, který si v inventáři přečtete. Prozkoumejte též plány visící na zdi místnosti.
  • The Watchmaker Ze stolu seberte černou pěticípou hvězdu.
  • Ve Strojovně vložte do slotu ve stroji hvězdu – otevře se panel s pěti ventily (+10 min, čas 21:25).
  • Na ventilech je nutné nastavit správnou kombinaci. Tu můžete spatřit na obdobném stroji v podzemní cisterně pod studnou (kombinace zleva doprava v hodinách: 2, 7, 4, 11, 9). Po úspěšném nastavení ventilů se otevře průchod do úzkého koridoru (+15 min, čas 21:40).
  • Vejděte do koridoru – v něm však narazíte na jednoho z členů Řádu, který vám okamžitě půjde po krku.
  • Na svoji záchranu máte velmi málo času, takže jednejte co nejrychleji: Všechny ventily na stroji urychleně nastavte do původní polohy (tedy na 6 hodin) – kola stroje se roztočí a vašeho protivníka doslova rozdrtí (+5 min, čas 21:45).
  • Opět nastavte na ventilech kombinaci pro otevření koridoru a projděte jím až do Kyvadlového sálu, kde vás omráčí Krenn (+10 min, čas 21:55).

    Jak s Victorií zničit Krenna a zachránit Darrela.

  • Vejděte do Labyrintu (stejně jako Darrel vyťukejte kód na dveřích).
  • Za dveřmi stiskněte malou dřevěnou páku na zdi, čímž si zpřístupníte labyrint (+5 min, čas 22:00).
  • V Hodinářově pracovně seberte ze svícnu svíčku a ve Strojovně z přístroje černou hvězdu, kterou tam vložil Darrel.
  • Projděte koridorem až do Kyvadlového sálu, v němž číhá Krenn.
  • Vaším úkolem je dostat se do Leyline sálu, z nějž vedou krvavé stopy. Pochopitelně tak musíte učinit velmi opatrně, aniž by si vás Krenn všimnul.
  • The Watchmaker Nejdříve se přesuňte za sloup před vámi a odtud přeběhněte přímo do Leyline sálu. Každý z těchto přesunů však musíte učinit ve chvíli, kdy se Krenn dívá na opačnou stranu. To zjistíte, když se přepnete do pohledu z vlastních očí a pomocí kláves Shift+šipky vyhlédnete hlavou zpoza sloupu.
  • V Leyline sálu prohledejte tělo mrtvého muže – naleznete zapalovač.
  • Pozn.: Všimněte si, že se zde nachází panel se sloty pro dvě hvězdy. Vy ale máte jen jednu, takže budete tu druhou muset nějak vyrobit.
  • Do lví tlamy na protější stěně vložte svůj poslední medailón – otevře se taný průchod (+5 min, čas 22:05).
  • Vejděte do průchodu a v něm zatáhněte za malou dřevěnou páku na stěně, načež se otevře druhá strana průchodu ústící do Astrologického sálu (+15 min, čas 22:20).
  • V Hodinářově pracovně položte svíčku na mědikovec vedle dveří a zapalte ji zapalovačem – získáte roztavený vosk. Do vosku vložte pěticípou hvězdu, čímž získáte její obtisk. Tento vyplňte tekutým kovem ze zkumavek, načež získáte kopii Hodinářovy hvězdy (+5 min, čas 22:25).
  • Tajnou chodbou se vraťte do Leyline sálu, kde přistupte k reliéfu a do slotů po jeho stranách vložte obě hvězdy – tím reliéf otevřete (+5 min, čas 22:30).
  • Ve skrýši za reliéfem objevíte malý oltář, čtyři barevné lahvičky a pergamen. Nejdříve si přečtěte pergamen, na němž je uvedeno, že leylines se zviditelní, když na oltář nalijete modrou, zelenou a žlutou tekutinu. Učiňte tak – leylines se zviditelní, což odvede pozornost Krenna, kterého Victoria hbitě omráčí (+10 min, čas 22:40).
  • Prohledejte Krennovo tělo – naleznete klíčky od Darrelových pout (+10 min, čas 22:50).
  • Odemkněte klíčem pouta na Darrelových rukou, čímž ho vysvobodíte (+10 min, čas 23:00).

    Finále hry se pak nese sice v zajímavém, ale evidentně uspěchaném duchu. Victoria s Darrelem samozřejmě vyváznou živí a zdraví … na rozdíl od všech členů Řádu, kterým Hodinářovy hodiny odbily poslední vteřinky jejich nesmrtelnosti.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Další z rubriky

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

    U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

    Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
    Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

    Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.